بازار خودرو

یکی دیگر از خودروهایی که همچنان در بازار کارکرده با استقبال همراه بوده، نیسان ماکسیماست که باتوجه به میزان کارکرد و سلامت فنی، با قیمتی حدود 105 تا 290 میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود

به گزارش «اخبار خودرو»، خرید خودرو ازجمله اقداماتی است که باید در آن دقت و ذکاوت فراوانی به خرج داد. نخستین گام در این عرصه، بررسی نیازهای فردی است تا براساس آن بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو انتخاب شود. ازآن‌جاکه این روزها مشکلات اقتصادی با زندگی روزمره مردم عجین شده، بررسی نیازهای فردی، جای خود را با میزان بودجه عوض کرده است. درواقع کسی که اقدام به خرید خودرو می‌کند، در ابتدا گزینه‌های منطبق با بودجه خود را بررسی کرده و سپس سراغ نیازهای فردی خود می‌رود. ازهمین‌رو بسیاری از معاملات در بازار خودرو به سمت خودروهای کارکرده سوق پیدا کرده است.

طی چندماه اخیر قیمت خودرو جهش قابل‌توجهی داشته است، بسیاری از خریداران با کاهش شدید قدرت خرید مواجه شده‌اند و دیگر قادر به خرید خودرو موردنظر خود نیستند، بر این اساس به ناچار باید سراغ خودروهای کارکرده‌ای بروند که با بودجه آن‌ها همخوانی داشته باشد. 

ذکر این نکته کمی دردناک است که بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان تا همین چندماه گذشته به خودروهای وارداتی باکیفیت اختصاص داشت که عموما هم برای خانواده‌ها مناسب بودند. اما اکنون به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده اعم‌از ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و کاهش تولید، شاهد برهم خودرن نظم بازار خودرو هستیم که همگی موجب شده‌اند بازه‌های قیمتی در بازار دچار تغییرات اساسی و گزینه‌های انتخابی خریداران دستخوش تغییر شوند.

با این حال باید گفت اگر قصد خرید خودرو باکیفیت و کم‌استهلاک داشته باشید، می‌توانید گزینه‌های کارکرده مناسبی را در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان پیش روی خود ببینید. هیوندای‌آوانته یکی از خودروهای کم‌استهلاک و باکیفیت است که در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک از اواسط دهه 80 روانه بازار شده، این خودرو هم‌اکنون در بازه قیمتی 80 تا 170 میلیون تومان بسته به نوع تیپ‌بندی، سلامت فنی و ظاهری و میزان کارکرد در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. 

یکی دیگر از خودروهایی که همچنان در بازار کارکرده با استقبال همراه بوده، نیسان ماکسیماست که باتوجه به میزان کارکرد و سلامت فنی، با قیمتی حدود 105 تا 290 میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود. اما چون این خودرو دارای استهلاک بسیار کمی است و مصرف سوخت مناسبی نسبت‌به ابعاد و حجم موتور دارد، می‌توان در بازه قیمتی موردنظر نمونه‌ای سالم و معقول را خریداری کرد. 

هیوندای i20 دیگر خودرو مناسب در این بازه قیمتی است که می‌توان از آن به‌عنوان خودرویی مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا خودرو دوم یاد کرد. این هاچ‌بک کره‌ای اکنون در بازار با قیمت حدود 115 تا 250میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود، این در حالی است که نمونه‌های تولید داخل این خودرو که توسط کرمان‌موتور مونتاژ می‌شد، قیمتی بیش‌از 240 میلیون تومان دارد.

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در بازه قیمتی موردنظر، جیلی امگرند 7 است که به‌عنوان یک سدان چینی کم‌استهلاک و باکیفیت شناخته می‌شود. این خودرو به‌دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب و طراحی قابل‌قبول توانست در زمان عرضه به‌عنوان خودرویی موفق شناخته شود. 

برهمین‌اساس اکنون نیز در بازار کارکرده هم مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. جیلی امگرند درحال‌حاضر با قیمتی حدود 75 تا 155‌میلیون‌تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. که به‌دلیل استهلاک کم و مصرف سوخت متعادل، به‌عنوان خودرویی مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =