نمایشگاه خودروی نیویورک

نمایشگاه خودروی نیویورک یکی از مهمترین رویدادهای سالانه‌ خودرویی در شمال آمریکاست که همه ساله در اوایل بهار، در مرکز نمایشگاهی جیکوب جاویتز برگزار می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، این نمایشگاه به‌طور معمول در روز یکشنبه عید پاک یا پیش از این تعطیلی آغاز و در اول یکشنبه بعد از آن به پایان می‌رسد. نمایشگاه امسال از تاریخ 19 تا 28 آوریل (30 فروردین تا 8 اردیبهشت) در جریان است. پیشینه‌ نمایشگاه خودروی نیویورک به سال 1900 بازمی‌گردد. در فاصله سالهای 1956 تا 1987 این نمایشگاه در استادیوم نیویورک برگزار می‌شد تا بالاخره به محل برگزاری فعلی خود کوچ کرد.

همه ساله پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه نیویورک، بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی محصولات جدید و کانسپت‌های خود را برای خبرگزاری‌های حاضر در این رویداد معرفی می‌کنند. علاوه بر این انجمن معامله‌گران خودروی نیویورک و همچنین انجمن بین‌المللی خبرنگاران خودرویی نیز در حاشیه این نمایشگاه به برگزاری نشست‌ها و رویدادهای مختلف اقدام می‌کنند.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از خودروهایی که در این رویداد خودرویی به نمایش درآمدند.

۱- آئودی E-Tron

همانطور که دربسیاری از گزارش‌ها اشاره کردیم معرفی رسمی از شاسی‌بلند برقی آئودی به نمایشگاه نیویورک موکول شد.

آئودی E-Tron

این کراس‌اوور با یکبار شارژ مصافتی درحدود ۳۲۸ کیلومتر را می‌پیماید که این عدد به طور کاملا واضحی کمتر از رقیبای مستقیمش همچون جگوار I-Pace و تسلا مدل ایکس خواهد بود.

در واقع این خودرو به طور تقریبی نیمی از مصافت قابل پیمایش مدل ایکس و ۴۸ کیلومتر کمتر از ای-پیس را دارا است. همچنین با قیمت بسیار بالای ۷۵ هزار دلاری درنظر گرفته شده، به نظر نمی‌رسد که موفقیت چندانی برای آن متصور باشیم، البته این خودرو از تکنولوژی شارژ بسیار سریع جدید بهره می‌برد.

۲- کادیلاک CT5

برند لوکس جنرال‌موتورز برای رونمایی عمومی جایگزین دو مدل ATS و CTS آماده می‌شود. البته کادیلاک ماه گذشته CT5 را بدون پرداختن به جزیئیات معرفی کرده بود. اما حالا در نیویورک این خودرو با مشخصات فنی کامل و به صورت عمومی رونمایی می‌شود.

کادیلاک CT5

طبق اطلاعات اخیر این خودرو در کلاس سدان‌های جمع‌وجور طبقه‌بندی می‌شود که به خاطر کابین جادارش می‌توان آن را رقیب ب‌ام‌و سری ۵، آئودی A6 و مرسدس‌بنز E کلاس دانست. درواقع از نظر طولی این خودرو سپربه سپر ب‌ام‌و سری ۵ خواهد بود، اما فاصله بین دومحور آن از A6 بیشتر است. دو پیشرانه چهارسیلندر دو لیتر تویین توربو و ۳ لیتر V6 تویین توربو برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

۳- فورد اسکیپ ۲۰۲۰

نسل جدید کراس‌اوورهای فورد، ایمن‌تر، هوشمندتر و خواستنی‌تر از قبل و البته در دو نسخه هیبرید و پلاگین‌-هیبرید، نمی‌توانست جایی بهتر از نیویورک رونمایی شود.

فورد اسکیپ ۲۰۲۰

گفتنی است که تمام نسخه‌های اسکیپ طبق استانداردهای EPA قابلیت پیمایش بیشتر از ۴۰۰ مایل یا ۶۴۳ کیلومتر دارد. در مورد نسخه هیبرید معمولی نیز قابلیت پیمایش فوق‌العاده ۸۸۵ کیلومتری ذکر شده است.

نسل جدید این خودرو با وجود کاهش وزن ۹۱ کیلوگرمی طویل‌تر و عریض‌تر از نسل فعلی خود است. جلوپنجره شش ضلعی این خودرو از نسل ششم موستانگ و بخش زیرین سپر نیز با الهام از فورد جی‌تی طراحی شده است.

۴- هیوندای ونیو

کراس‌اوور سایز کوچک هیوندای برای اثبات توانمندی‌های خود در بازار ایالات‌متحده در نمایشگاه نیویورک نیز حضور خواهد داشت. ونیو قرار است از ماه‌های پایانی سال جاری میلادی به فروش برسد.

هیوندای ونیو

به غیر از جلوپنجره که دیگر برادران شاسی‌بلند این خودرو الهام گرفته شده، نمی‌توان از شباهت هدلایت‌های مربعی شکل و بخش خطی شکل آن به زبان طراحی سیتروئن چشم‌پوشی کرد.

جالب است که رینگ استاندارد این خودرو ۱۵ اینچی بوده و درنسخه سفارشی ۱۷ اینچی خواهد شد. رنگ‌های درنظر گرفته شده برای ونیو جذاب، متنوع و کاملا هماهنگ با روح اسپرت آن بوده است.

۵- کوئنیگزگ جسکو

ابرخودرو جدید سوئدی‌ها قابلیت رسیدن به سرعت ۴۸۲ کیلومتربرساعت یا ۳۰۰ مایل‌برساعت را داراست. رقمی که باوجود عدم اثبات آن، اما ادعای بسیار بزرگی است.

کوئنیگزگ جسکو

در واقع رسیدن به این سرعت به کمک پیشرانه ۵ لیتر هشت سیلندر وی شکل تویین توربو با توان ۱۵۷۹ اسب‌بخار توسط شبیه‌سازهای کوئنیگزگ تایید شده است.

کریستین کوئنیگزگ مدیر فعلی این ابرخودروساز تا لحظه آخر معرفی این محصول در نمایشگاه ژنو، نام آن را از جسکو کوئنیگزگ که پدر خودش باشد، مخفی کرده بود. امکان رسیدن به دور موتور ۸۵۰۰ دور بردقیقه علاوه‌بر فراهم شدن توان فوق‌العاده، صدای بسیار عالی از پیشرانه به ارمغان آورده است.

۶- مرسدس-‌بنز GLS

گروه دایملر GLS را به عنوان S کلاس شاسی‌بلندها معرفی کرده است. شاید برخی فکر کنند که این خودرو صرفا نسخه بزرگتر از GLE باشد، اما در واقع مسئولیت سنگین رقابت با X7 بردوش ‌آن است.

مرسدس-‌بنز GLS

کافیست بدانید که این خودرو حتی نسبت به نسل قبل خود نیز غول‌پیکرتر شده است تا به این باور برسید که فضای ۲۴۰۰ لیتری در قسمت بار چگونه به دست می‌آید.

تمام هفت صندلی قرار گرفته در اتاق این خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شود. البته مرسدس امکان سفارش نسخه‌های شش سرنشینه با یک صندلی اختصاصی لوکس در عقب به صورت برعکس را فراهم کرده است.

۷- ریویان R1S و R1T

استارت‌آپ برقی ریویان شاسی‌بلند R1S و وانت R1T را به نمایشگاه نیویورک آورده بود. باوجود اینکه این دو خودرو چندماه پیش معرفی شده بودند و حتی در شانگهای نیز حضور داشتند، اما حضور آنها در نیویورک استراتژیک‌تر به نظر می‌رسد.

ریویان R1S  

هردو آن‌ها در نسخه‌های متفاوت با ظرفیت‌های مختلف باتری عرضه می‌شوند. در نسخه پایه باتری ۱۰۵ کیلووات‌ساعتی با موتور ۴۰۲ اسب‌بخار همراه شده است. یک پله بالاتر نسخه ۱۳۵ کیلووات‌ساعتی ارائه می‌شود که با مجموع توان ۷۵۳ اسب‌بخار را به ارمغان آورده و درنهایت باید به نسخه ۱۸۰ کیلووات‌ساعتی اشاره کرد که از همان پیشرانه نسخه میانه استفاده می‌کند، اما توان پیمایش آنها به ترتیب ۳۸۶، ۴۹۸ و ۶۵۹ کیلومتر با یکبار شارژ اعلام شده است.

۸- کانسپت کیا هابا نیرو

در سال‌های اخیر صنعت خودرو تغییرات زیادی به خود دیده و ظاهر خودرو برای آینده و فناوری خودران آماده شده است.

کانسپت کیا هابا نیرو

در ادامه همین روند کیا خودرو مفهومی به نام هابانیرو (HabaNiro) را در نیویورک معرفی کرد. به طور قطع هدف اصلی کیا ارائه نگاه فعلی آنها به آینده حمل‌ونقل است و هابانیرو در واقع کراس‌اوور تمام برقی است که از سطح ۵ فناوری خودران بهره می‌برد.

به گفته طراحان این خودرو حتی قابلیت ماه‌نوردی را نیز دارا است. طراحی این خودرو در استودیو کالیفرنیا کیا انجام شده و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن طراحی فضای داخلی آن است. اما در نمای خارجی نیز جلوپنجره حرف‌های زیادی از زبان طراحی آتی این شرکت بیان می‌کند.

۹- کانسپت جنسیس مینت

آینده مبهم خودروهای اسپرت در دنیای برقی یکی از مواردی است که کماکان نقل محافل خودروای است؛ در این میان برخی از شرکت‌ها به پاسخ قابل دفاعی رسیده‌اند که چند نیاز متنوع را درکنار هم ارائه می‌کنند.

کانسپت جنسیس مینت

جنسیس مینت خودرو شهری دو دری است که طراحی سیال و نرمی دارد و باوجود ظاهر هاچ‌بک مانند، اما از روش جدیدی برای بازکردن در عقب استفاده کرده است.

درواقع مینت را می‌توان حاصل تلاش‌های استودیوهای طراحی آلمان، ایالات‌متحده و کره جنوبی هیوندای دانست. فضای داخلی به صورت کاملا ساده ولی با خطوط هماهنگ طراحی شده است. متریال اصلی چرم کوگار است.

۱۰- کانسپت فولکس‌واگن باگی

برای نگه‌داشتن ارزش یک برند لازم است که خاطرات نوستالژی را به یاد مخاطبان بیاورید. در این میان فولکس‌واگن می‌تواند از سبک و سگمنت اختصاصی که توسط محصولاتش خلق شده را به یاد مخاطبان خود بیاورد.

کانسپت فولکس‌واگن باگی

منظور ما خودروهایی بود که با استفاده از پلت‌فرم و پیشرانه بیتل و برای استفاده در مناطق ساحلی و خارج جاده ساخته شد. بنابراین جدیدترین محصول معرفی شده از سری ID باگی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شده بود. بنابراین ای‌دی. باگی از پیشرانه برقی و باتری استفاده می‌کند. توان موتور ۲۰۱ اسب‌بخار و ظرفیت باتری ۶۲ کیلووات‌ساعت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =