کد خبر: 224910
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
پورشه کیمن یا آئودی TT

آئودی برای خودرو اسپرت کوچک خود یک موتور 2.5 لیتری توربو شارژ 5 سیلندر با خروجی 394 اسب بخاری در نظر گرفته است. در کنار این موتور قدرتمند یک گیربکس s ترونیک خودکار وظیفه انتقال نیرو به 4 چرخ را بر عهده دارد.

در دسته خودروهای اسپرت لوکس کوپه دو خودرو بیش از سایر رقبا مورد توجه قرار می‌گیرند. پورشه کیمن و آئودی TT هردو خودروهای با کیفیت اسپرتی هستند که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند. هر دو خودرو حاصل طراحی دقیق مهندسان زبده آلمانی هستند و به همین دلیل است که از لحاظ کیفیت یک سر و گردن از سایر رقبای خود بهتر هستند. به همین دلیل زمانی که بخواهید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید کار سختی خواهید داشت. آئودی و پورشه با استفاده از تجربه بالای خود توانسته‌اند کیمن و TT را به بهترین شکل برای یک مبارزه بزرگ در این دسته آماده کنند. به همین بهانه قصد داریم که مقایسه‌ای بین ویژگی‌های کلی این دو خودرو محبوب داشته باشیم. خرید پورشه کیمن یا خرید آئودی TT، کدام یک انتخاب بهتری است؟ برای پاسخ به این سؤال ما پورشه کیمن 718 مدل 2017 را در مقابل آئودی TT مدل 2017 قرار داده‌ایم. هر دو این خودروها بهترین مدل‌های کیمن و TT محسوب می‌شوند.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت پورشه کیمن و آئودی TT

در این دسته زیبایی یک عامل مهم برای برتری یک خودرو بر دیگری است. آئودی TT از زبان طراحی آئودی که مدتی است در تمام خودروهای تولیدی این شرکت دیده می‌شود تبعیت می‌کند. خطوط تیز و زاویه‌دار به همراه جلوپنجره و هواکش‌های بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی جلو این خودرو است. در کناره‌ها نیز این خطوط تیز ادامه دارد و در کنار رینگ‌های 20 اینچی نمای جذابی به خودرو داده است. در نهایت در پشت خودرو نیز یک باله زیبا دیده می‌شود که نشان‌دهنده اسپرت بودن این خودرو است. هرچند در مجموع نمای عقب خودرو به اندازه نمای رو به روی آن جلوه زیبایی ندارد.

در مقابل پورشه کیمن بر اساس زبان طراحی خاص پورشه که در سوپر اسپرت‌های خاص این شرکت مانند 911 و کررا دیده می‌شود، طراحی‌شده است. در نمای جلو پورشه کیمن داری ارتفاع کمتری است و طراحی نرم‌تری نسبت به دیگر رقیب آلمانی خود دارد. طراحی کلاسیک چراغ‌ها و مهم‌ترین مشخصه کیمن در قسمت جلو خودرو است. در نمای کناری نیز شاهد رینگ‌های 20 اینچی و البته هواکش‌های موتور پورشه هستیم که ظاهری مانند سفینه‌های فضایی برای این خودرو به همراه داشته است. در نهایت در قسمت عقب خودرو هماهنگی بیشتر نسبت به آئودی TT وجود دارد و باله مخفی که در سرعت بالاتر از 120 کیلومتر به‌صورت خودکار باز می‌شود آخرین ویژگی مثبت این خودرو در قسمت عقب است. در مجموع انتخاب بین این دو خودرو بیشتر به سلیقه افراد بستگی دارد اما ما فکر می‌کنیم یکی از دلایل میزان فروش پورشه کیمن همین ظاهر اصیل و هوشمندانه آن است.

مقایسه قوای فنی و امکانات پورشه کیمن و آئودی TT

آئودی برای خودرو اسپرت کوچک خود یک موتور 2.5 لیتری توربو شارژ 5 سیلندر با خروجی 394 اسب بخاری در نظر گرفته است. در کنار این موتور قدرتمند یک گیربکس s ترونیک خودکار وظیفه انتقال نیرو به 4 چرخ را بر عهده دارد. با این مشخصات فنی آئودی TT دارای شتاب 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت محدودشده به 250 کیلومتر بر سرعت شده است. مصرف سوخت این خودرو نیز به‌صورت ترکیبی در حدود 8.4 لیتر در 100 کیلومتر است.

پورشه همیشه به ساخت بهترین موتورها برای خودروهای اسپرت شهرت داشته است و کیمن نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو به یک موتور 2.5 لیتری توربو شارژ 4 سیلندر مجهز شده است که دارای حداکثر توان خروجی 361 اسب بخار است. این خودرو به یک جعبه‌دنده pdk اسپرت کرونو مجهز شده است که توان خروجی موتور را تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب پورشه کیمن 3.9 ثانیه است اما حداکثر سرعت آن به 290 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز به‌صورت ترکیبی 7.3 لیتر در 100 کیلومتر است. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که آئودی TT در بخش قدرت موتور، شتاب و سیستم 4 چرخ فعال در این قسمت عملکرد بهتری داشته است. اما سرعت بیشتر پورشه کیمن و مصرف کمتر آن را نباید فراموش کرد.

قیمت و ارزش خرید

هر دو خودرو به امکانات بروزی مجهز شده‌اند و از لحاظ امینت و امکانات رفاهی اصلی در بهترین شرایط قرار دارند. کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین پورشه حس لوکس بودن بیشتری به این خودرو داده است ولی در مقابل تجهیزات به‌روزتری مانند صفحه‌نمایش 12 اینچی لمسی و صفحه پشت آمپر به‌روزتر در آئودی دیده می‌شود. قیمت پورشه کیمن s از 140 هزار دلار شروع می‌شود. همچنین در بازار خریدوفروش پورشه کیمن s در سایت دیوار  قیمت این خودرو 900 میلیون تومان است. در مقابل آئودی TT rs از 137 هزار دلار شروع می‌شود. به‌این‌ترتیب قیمت پورشه کیمن کمی بیشتر از آئودی TT است که شاید ارزش خرید این خودرو را در مقابل رقیب خود کمی کاهش دهد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =