پاژن

پاژن خودرو آفرودی است و از ابتدا به همین منظور به بازار عرضه‌شده است. در حال حاضر نیز دلیل اصلی مراجعه بسیاری از افراد به بازار خرید و فروش پاژن، آفرود بودن این خودرو است.

پاژن توانسته است در ایران به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کند و بسیاری از خریداران این خودرو حاضر نیستند پاژن محبوب خود را با چیز دیگری عوض کنند. شاید خیلی‌ها در مورد کپی بودن این خودرو از لندروور و ضعف‌های آن صحبت کنند؛ اما واقعیت این است که اگر شما جزو آفرودبازانی باشید که قدرت خرید خودروهای شاسی‌بلند میلیاردی ندارند، پاژن یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار است.

خرید پاژن البته این روزها با افزایش قیمت نجومی آن کار ساده‌ای نخواهد بود و این موضوع را نباید فراموش کرد. بااین‌حال طرفداران پاژن هر روز افزایش پیدا می‌کنند. این خودرو محبوب در مدل‌های مختلفی، سال‌های طولانی است که در ایران به عنوان یک رقیب برای خودروهای آفرود دیگر به فروش می‌رسد؛ اما محبوب‌ترین مدل پاژن کدام است؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه با ما همراه باشید.

انواع پاژن های موجود در بازار

اگر سری به بازار خرید و فروش پاژن در سایت دیوار بزنید، مدل‌های مختلفی از این خودرو را می‌توانید پیدا کنید. در طی سال‌های طولانی تولید این خودرو در ایران، مدل‌های مختلفی در ظاهرهای متفاوت و با مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه‌شده‌اند. ما به‌طورکلی به لحاظ ظاهری این خودروها در سه دسته چهار در، دو در و وانت دو کابین دسته‌بندی می‌شوند. از لحاظ موتور هم می‌توان آن‌ها را به موتور 6 سیلندر و 4 سیلندر تقسیم کرد. در این بین باید گفت از لحاظ فروش محبوب‌ترین مدل پاژن مدل وانت دو کابین آن است که در دهه 80 و 90 به موفقیت‌های نسبتی دست پیدا کرد.

توانایی پاژن های مختلف برای آفرود

پاژن خودرو آفرودی است و از ابتدا به همین منظور به بازار عرضه‌شده است. در حال حاضر نیز دلیل اصلی مراجعه بسیاری از افراد به بازار خرید و فروش پاژن، آفرود بودن این خودرو است. اما در بین مدل‌های مختلف پاژن مدل‌هایی که به موتور 6 سیلندر معروف به پاجرو مجهز شده‌اند طرفداران بیشتری در بین آفرود بازان دارند. این مدل‌های پاژن قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و در مسیرهای سخت و صعب‌العبور راحت‌تر از پس کار برمی‌آیند. در ادامه بیشتر با این خودرو محبوب بین آفرودبازان آشنا خواهیم شد.

مشخصات پاژن v6؛ محبوب‌ترین پاژن برای آفرود

پاژن V6 به موتور 3 لیتری 6 سیلندر با خروجی 161 اسب بخار مجهز شده است. گشتاور این خودرو در دور موتور 2500 rpm به حدود 245 نیوتون بر متر می‌رسد که آن را به یک خودرو قدرتمند برای عبور از مسیرهای آفرود بدل کرده است. موتور پاژن v6 می‌تواند مهم‌ترین برتری این مدل نسبت به پاژنهای 4 سیلندر باشد. بااین‌حال برتری‌های دیگری نیز در این مدل دیده می‌شود. فنربندی نرم‌تر این مدل یکی دیگر از مواردی است که سبب شده است کسانی که به خرید پاژن علاقه‌مند هستند بیشتر به سراغ این مدل آن بروند. در نهایت سرعت بیشتر و سر و صدای کمتر نیز باید به ویژگی‌های مثبت پاژن v6 اضافه شود.

نکاتی که در خرید پاژن v6 باید رعایت شود

پاژن v6 نسبت به مدل‌های 4 سیلندر موتور پرمصرف‌تری دارد و حتی ممکن است نمونه‌های پر استهلاک آن مصرفی بیش از 15 لیتر نیز داشته باشند. به این نکته نیز باید دقت شود که این خودروها به دلیل استفاده سنگین در آفرود ممکن است هزینه نگهداری بالایی داشته باشند. خصوصاً اگر مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو را خریداری کنید احتمالاً این نکته بیش از پیش شما را آزار خواهد داد. در نهایت برخلاف مدل‌های 4 سیلندر، مخصوصاً 4 سیلندرهای بنزینی که به دلیل داشتن موتور مشابه با پاترول دارای قطعات یدکی نسبتاً ارزان و فراوانی هستند، مدل‌های 6 سیلندر با مشکل کمبود قطعات اصلی رو به رو شده‌اند. بههمیندلیل در اکثر مواقع از قطعات جایگزین سایر شرکت‌ها مانند تویوتا و جیپ برای برطرف کردن نقص‌های پاژن v6 استفاده می‌شود. حتی در مواردی جایگزین کردن قطعات چینی کم کیفیت موجب آسیب به خودرو شده است.

قیمت محبوب‌ترین پاژن برای آفرود بازان

پاژن v6 به دلیل محبوبیت بالایی که پیداکرده بود در تعداد نسبتاً قابل‌توجهی وارد بازار شده است. در حال حاضر نیز آگهی‌های فروش پاژن v6 در سایت دیوار کم نیستند. بااین‌حال نباید انتظار داشته باشید گزینه‌های خیلی زیادی که ارزش خرید بالایی داشته باشند در اختیار شما قرار بگیرند. قیمت پاژن v6 در محدوده 60 تا 200 میلیون تومان قرار دارد. این فاصله قیمتی عجیب به این دلیل است که مدل‌های مختلف این خودرو دارای لوازم اضافی متفاوتی هستند که در اکثر موارد توسط خریداران روی پاژن v6 نصب‌شده‌اند. هرچقدر لیست این وسایل کامل‌تر و موتور خودرو از لحاظ فنی سرحال‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامیار IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    9 0
    بسیار ماشین خوبی هست فقد کاشکی کیفیت بدنش بالاتر بود
  • Aa4209485901 IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    12 0
    عالی
  • رویا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    5 0
    می تونم بگم بهترین نوع ماشین افرود دنیاس هم زیباست و هم راحت و هم ماشین سخته عالیههههههههههههههه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =