بورس

برخی کارشناسان معتقدند خودرویی‌ها به سطوح مقاومتی نزدیک شده‎اند و احتمال افزایش عرضه در نمادهای بزرگ گروه وجود خواهد داشت.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی بازهم عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‎گری ایران، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن و بهمن‎دیزل  مثبت شدند و در مقابل هیچ نمادی منفی نخورد. ازسوی‌دیگر، در این صنعت بورسی روز شنبه طی 33هزار و 237 نوبت معاملاتی 707میلیون و 60هزار سهم به ارزش 150میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی‎ها تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 25هزارو272 میلیارد تومان شد. این در حالی است که ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 24هزارو171میلیارد تومان بود. طی روز گذشته نیز ارزش معاملات گروه خودرویی به 1101میلیارد تومان رسید.

  احتمال افزایش عرضه در نمادهای بزرگ
برخی کارشناسان معتقدند خودرویی‌ها به سطوح مقاومتی نزدیک شده‎اند و احتمال افزایش عرضه در نمادهای بزرگ گروه وجود خواهد داشت. از‌سوی‌دیگر، به نظر می‌رسد همچنان در میان‎مدت جاده‎مخصوصی‎ها از گروه‎های پیشرو بازار باشند. ذکر این نکته ضروری است که گروه خودرویی همچنان پذیرای نقدینگی‎های تازه است که به این گروه سرازیر شده، حال باید دید این روند تا چه مقطعی ادامه پیدا خواهد کرد.

  رشد فزاینده قیمت‌ها و رکوردشکنی شاخص کل
در اولین روز کاری این هفته در بورس تهران باز هم شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها و رکوردشکنی شاخص کل بازار سرمایه بودیم. در همین راستا، دیروز صف‌های خرید در بیشتر گروه‌ها پایدار ماند. این در حالی است که این روزها قیمت سهم‌ها در بورس تهران با روند فزاینده‌ای رو به رشد است. این رشد فزاینده قیمت‌ها سبب شده است شاخص‌های بازار سهام لحظه‎به‎لحظه رکوردی جدید را ثبت کند و به رقم‌های نجومی برسد. از سوی دیگر، از ابتدای سال ۱۳۹۸ شاخص کل روند افزایشی داشته و توانسته است رکورد ۱۹۵هزار واحدی سال گذشته را بشکند و از تراز ۲۰۰هزار واحدی هم بالاتر رود، به‎طوری‎که شاخص‌کل بورس تهران روز گذشته با ۴۴۸۰ واحد رشد تا رقم ۲۲۴هزار و ۵۸۹ واحد بالا رفت. همچنین ارزش معاملات بورس تهران دیروز به رقم ۱۶۰۲میلیاردتومان رسید و حجم معاملات عدد ۶.۴ سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار نیز از رقم ۳۶۰هزار و ۲۶۶ نوبت گذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =