کد خبر: 224926
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

 با تحویل صدمین دستگاه از خودرو مونو، کمپانی بریگز اتوموتیو (باک) لحظه‌ مهمی را در تاریخ نسبتا کوتاه ۱۰ساله خود جشن می‌گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این خودرو توسط موزه Strojer Samlingen دانمارک خریداری شده است. در این موزه شاهد برخی خودروهای منحصربه‌فرد دیگر نیز هستیم. از‌جمله خودروهای حاضر در این کلکسیون می‌توان به خودروهای فیلم جیمز باند، محصولات تحت تملک خانواده سلطنتی دانمارک و چند نمونه از ساخته‌های بوگاتی، کونیگزگ، مک‌لارن، لامبورگینی، فراری، 
آستون‌مارتین، پورشه و... اشاره کرد. صدمین دستگاه باک مونو که در تاسیسات لیورپول این برند ساخته شده است، از رنگ بدنه سبز مسابقه‌ای و بدنه‌ای کربنی و نوشته‌ها و تریم طلایی سود می‌برد. پلاک طلایی شاسی ۱۰۰ را نیز می‌توان روی صندلی دید. بخش‌های دیگر کابین هم ظاهری مشکی با دوخت‌های طلایی دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه چهار سیلندر 2.5لیتر با قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۸ نیوتون‌متر است. شاید قدرت این خودرو چندان به نظر نرسد اما با وزن 580 کیلویی شاهد نسبت قدرت به وزن ۵۱۸ اسب‌بخار به ازای هر تن هستیم. مونو در 2.8 ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۷۴کیلومتربرساعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =