کد خبر: 224963
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
پورشه پانامرا ۲۰۱۹

پورشه پانامرا از زمانی که تولید شده تا به امروز ۹ مدل داشته است؛ مدل‌هایی با نام پانامرا، پانامرا 4، پانامرا s، پانامرا 4s، پانامرا هیبرید، پورشه پانامرا توربو، پانامرا دیزلی، پانامرا توربو s و پانامرا GTS. هر کدام از این خودروها با تمام وجه مشترک‌هایی که با یکدیگر دارند، دارای ویژگی‌های خاص خود نیز هستند.

۱۰ سال پیش شرکت پورشه تصمیم گرفت اولین خودروی چهار در خود را وارد بازار کند. تا به درخواست خریدارانی که به دنبال خودرویی بزرگ و خانوادگی از این کمپانی بودند پاسخ بدهد. پورشه این خودروی چهار در را با مشخصه‌های یک خودروی کوپه که هم قدرت زیادی داشت هم سرعتی قابل توجه، روانه بازار خودروی لوکس دنیا کند. ماشینی که در نسل‌های مختلف تولید شد و همین نسل‌ها توانستند در مقاطعی جزو سریع‌ترین خودروهای تاریخ تولید پورشه قرار بگیرند.

اما تولیدکنندگان پورشه بعد از چند سال تولید مدل‌های مختلف این خودرو، تصمیم گرفتند مدل پورشه پانامرا ۲۰۱۹ را پویاتر از مدل‌های قبلی ارائه کنند. در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به مدل‌های مختلف پورشه پانامرا و به ویژه پورشه پانامرا ۲۰۱۹ که مهمترین مدل آن GTS نام دارد و ویژگی‌های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. خودرویی که می‌توانیم آن را با فاصله کمی از خودروهایی همانند آئودی A8،  یا کلاس S مرسدس بنز قرار دهیم که می‌تواند انتخاب طرفداران خودروهای لوکس باشد.  

آپشن‌های ظاهری متفاوت

پورشه پانامرا از زمانی که تولید شده تا به امروز ۹ مدل داشته است؛ مدل‌هایی با نام پانامرا، پانامرا 4، پانامرا s، پانامرا 4s، پانامرا هیبرید، پورشه پانامرا توربو، پانامرا دیزلی، پانامرا توربو s و پانامرا GTS. هر کدام از این خودروها با تمام وجه مشترک‌هایی که با یکدیگر دارند، دارای ویژگی‌های خاص خود نیز هستند.

اگر بخواهیم از وجه تمایز این مدل‌ها حرف بزنیم، باید به قدرت موتور و نوع محرک بودن چرخ‌ها اشاره کنیم. همه این مدل‌ها آپشن‌ها و تجهیزات متعددی دارند که شامل امکانات رفاهی داخل اتوموبیل، سیستم ترمز و لنت، هندلینگ بالا و موارد فنی موتوری خوب می‌شود.

اما شرکت پورشه برای ساخت پورشه پانامرا ۲۰۱۹ مدل GTS، تصمیم گرفت آپشن‌های کامل‌تری را در نظر بگیرد و اگر در گذشته مدل‌های قبلی این خودرو را با آپشن‌هایی تکراری روانه بازار می‌کرد، حالا دست به ابتکار بزند. این خودرو با ۲ تن وزن، اگزوزی مسابقه‌ای دارد، پوشش صندلی‌هایش آلکانترا است و صندلی‌هایش ایمن هستند تا سرنشینانش با خیالی راحت پشت آن بنشینند.

همچنین پنلی تمام دیجیتال برای پشت فرمان این خودرو و فناوری نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) در نظر گرفته شده که توانسته این مدل از پانامرا را مدرن‌تر از مدل‌های قبلی نشان دهد.

ویژگی‌های فنی ممتاز برای یک پورشه گران‌قیمت

اما اگر بخواهید از ویژگی‌های فنی پورشه پانامرا ۲۰۱۹ بدانید باید بگوییم که این خودرو موتور V8 چهار لیتری توربوشارژ دارد که ۴۵۳ اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به پانامرا 4s که ۴۴۰ اسب بخار دارد، قدرتمندتر است. پورشه پانامرا ۲۰۱۹ جی تی اس، گیربکس 8 دنده‌ای دو کلاچی و سیستم 4WD  دارد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن را به ۳.۹ ثانیه رسانده است. هرچند این مدل از پانامرا در حال حاضر در ایران موجود نیست اما مدل‌های دیگر پورشه در بازار موجود هستند. قیمت‌ها برای فروش پورشه پانامرا از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شوند. اگر سری به سایت دیوار که محلی برای خرید و فروش این خودروهاست بزنید، می‌توانید از قیمت آن‌ها آگاه شوید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =