کد خبر: 224964
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
پورشه کاین ۲۰۱۸

پورشه کاین ۲۰۱۸ سومین نسل از شاسی‎بلند محبوب شرکت پورشه است که بعد از انتشار فیلم‌هایی که به صورت مخفیانه از آن گرفته شده بود پیش از پایان سال ۲۰۱۷میلادی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت آلمان معرفی شد

اینجا و آنجا ندارد، دوستداران خودروهای لوکس هرجا که باشند قطعا گوشه چشمی به ماشین‌های پورشه دارند؛ شرکتی آلمانی که ۱۲ سال دیگر می‌تواند تولد یک قرن فعالیتش در حوزه خودروسازی را جشن بگیرد. هرچند خودروهای پورشه حداقل برای ایرانی‌ها بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شوند، در همین سال‌هایی که انواع اتوموبیل‌ها افزایش قیمت عجیب و غریبی داشته‌اند، پورشه همچنان طرفداران خود را در ایران حفظ کرده است.

یکی از این پورشه‌های محبوب در ایران پورشه کاین است. سال ۲۰۰۲ بود که این اتوموبیل پا به بازار پورشه‌سواران گذاشت و از همان سال توانست به یکی از مهم‌ترین خودروهای حاضر در کمپانی پورشه و یکی پرفروش‌ترین‌ها در ایران تبدیل شود. سومین نسل آن یعنی پورشه کاین ۲۰۱۸ دو سال پیش به طرفداران این خودروی آلمانی معرفی شد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تغییرات ظاهری، مهمترین ویژگی کاین ۲۰۱۸

پورشه کاین ۲۰۱۸ سومین نسل از شاسیبلند محبوب شرکت پورشه است که بعد از انتشار فیلم‌هایی که به صورت مخفیانه از آن گرفته شده بود پیش از پایان سال ۲۰۱۷میلادی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت آلمان معرفی شد. ظاهر این خودرو نسبت به نسل‌های پیشین آن تغییر کرده است. این پورشه دو مدل معمولی و اسپرت دارد و در این دو مدل، ورودی‌های هوا که بر روی سپر آن هستند بزرگتر شده و طراحی چراغ‌ها هم تغییر کرده است.

علاوه بر این با نگاهی مقایسه‌ای میان این خودرو و پورشه پانامرا می‌بینید که از رینگ و چراغ‌های عقب این پورشه برای پورشه کاین ۲۰۱۸ هم استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صفحه نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت اتصال به اینترنت اشاره کرد که سیستم صوتی Bose & Burmester  آن را کامل‌تر کرده است.

 این خودرو همچنین کلیدهای آنالوگ و دیجیتال دارد، داخل آن شیک‌تر شده و خانواده‌هایی که جمعیتی بیشتر از دو نفر دارند و شاید نگران فضای محدود این خودرو هستند باید بدانند که در این نوع از پورشه فضای باری بزرگ ۷۷۰ لیتری در حالت استاندارد در نظر گرفته شده است که فضای راحت‌تری را برای سرنشینانش فراهم کند. طراحان پورشه کاین ۲۰۱۸ تصمیم گرفته‌اند این خودرو را علاوه بر تمام خصوصیات جدید ظاهری و فنی نسبت به نسل‌های پیش از خود، سبک‌تر بسازند و کاهش وزن حدوداً ۶۵ کیلوگرمی را در این خودرو رقم زده‌اند.

 سوار بر سرعت ۲۶۵ کیلومتری

پیشرانه‌های پورشه کاین ۲۰۱۸ جدید هستند و سازندگانش خودروی ایمن‌تری را نسبت به نسل اول و دوم این اتوموبیل ارائه کرده‌اند. این شاسی‌بلند کمپانی پورشه موتور توربو بنزینی ۶ سیلندری ۳.۰ لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب بخار دارد درحالیکه برای مدل اسپرت یعنی کاین S، موتور توربو دوگانه بنزینی ۲.۹ لیتری با ۴۴۰ اسب بخار در نظر گرفته و افزایش سرعت به همراه داشته است؛ بطوریکه حداکثر سرعت برای کاین معمولی ۲۴۴ کیلومتر و برای کاین S، ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت است.

هرچند به نظر می‌رسد نسخه‌های کمی از پورشه کاین ۲۰۱۸ در ایران وجود داشته باشد اما اگر قصد خرید این خودرو در نسل‌های قبلی را دارید می‌توانید به سایت دیوار که بستری برای خرید و فروش انواع خودرو است سری بزنید. در حال حاضر نسل‌های مختلف این خودرو با کارکردهای مختلف و محصول سال‌های میلادی متفاوت قیمتی میان ۶۴۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سایت دیواراز سوی کاربران قیمت‌گذاری شده‌اند.
 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =