بازار خودرو

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند بازار خودرو باردیگر دچار رکود شود. زیرا در سال‌های گذشته طی این ماه میزان فروش خودروسازان با کاهش همراه می‌شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  دیدن اتفاقات عجیب‌و‌دور از انتظار در بازار خودرو طی ماه‌های گذشته سبب شده است کمتر کسی بتواند پیش‌بینی درستی از وضعیت آن داشته باشد. این در حالی است که در واپسین روزهای سال گذشته، بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند با آغاز سال جدید شاهد تداوم روند افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو باشیم. اما هم‌زمان با افزایش آمار تولید خودروسازان و بالا رفتن میزان عرضه توسط آن‌ها به بازار، شاهد هستیم در بازار خودروهای داخلی تحولی صورت‌گرفته و گویا باردیگر چرخ آن به حرکت در آمده است.

بررسی شرایط فروش فوری و پیش‌فروش‌های اعلام‌شده توسط خودروسازان نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان و متقاضیان همچنان تمایل به خرید خودرو از خودروسازان دارند و ترجیح می‌دهند به‌صورت مستقیم و بدون‌واسطه با عرضه‌کنندگان خودرو سروکار داشته باشند.

این موضوع نشان می‌دهد واسطه‌گری و دلال‌بازی در بازار خودرو موجب سلب‌اعتماد مصرف‌کنندگان شده است که این موضوع می‌تواند روزنه امید را به بازار خودرو بتاباند. زیرا این روزها معضل واسطه‌گری و حضور دلال‌ها در تعیین قیمت خودرو سبب شده است این بازار پرطرفدار دچار بیماری رخوت شود و دیگر شادابی گذشته را نداشته باشد. البته تجربه نشان داده است بازار خودرو حتی در ماه‌های کم‌رونق اقتصادی نیز، عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان داده است.

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند بازار خودرو باردیگر دچار رکود شود. زیرا در سال‌های گذشته طی این ماه میزان فروش خودروسازان با کاهش همراه می‌شد. اما باید به این نکته اشاره کرد که چند سالی است خودروسازان با اعلام شرایط فروش متنوع به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان تا حدودی توانسته‌اند مانع بروز رکود در این ماه شوند.

امسال نیز پیش‌بینی می‌شود باتوجه به تداوم فروش‌فوری خودروسازان و ایجاد تقاضا در بازار، در ماه مبارک رمضان نیز شاهد رونق گرفتن بازار خودرو به‌خصوص بازار خودروهای داخلی باشیم.اما از‌سوی‌دیگر همچنان رکود در بازار خودروهای وارداتی کاملا مشاهده می‌شود. زیرا تداوم ممنوعیت واردات خودرو و عدم ترخیص همگانی خودروهای مانده در گمرکات، سبب شده است قیمت این دسته از خودروها در بازار با افزایش چشمگیری همراه شوند البته همین موضوع قدرت خرید مصرف‌کنندگان و خریداران را کاهش داده است.

از‌سوی‌دیگر افزایش هزینه‌های گمرکی و د‌رنهایت قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی برای شرکت‌های عرضه‌کننده موجب شده است طی روزهای اخیر شاهد اعلام شرایط فروش برخی برندها با قیمت‌های جدید باشیم که همین امر نوسان قیمت در بازار آزاد را دامن زده است. زیرا بسیاری از دلال‌ها و افراد سودجو پس از اعلام جدید قیمت‌های خودروهای وارداتی پیش‌فروش‌شده توسط بعضی شرکت‌ها، اقدام به بالا بردن قیمت سایر محصولات در بازار آزاد می‌کنند.

حال باید دید با ادامه این روند وضعیت بازار خودرو به کدام سمت خواهد رفت و رکود از بازار خودروهای وارداتی رخت خواهد بست یا همچنان قصد تداوم دارد؟ 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    از آنجاییکه یه عده بخاطر منافع شخصی وسود جویی اقدام به برهم زدن بازار واقتصاد این کشور کرده وهمه را نا امید به کشور کردن وعمل اونها باعث شده همه چیز گران شود پیشنهاد میگردد مثل ارز چند نفری که سردمدار این قضیه هستن را اعدام واعلام کنن تا کسی جرات نکند هر غلطی که میخواهد بکندبخاطر چند نفر سودجو مملکت را بهم ریختن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =