فیات کرایسلر

درآمد پیش از کسر بهره و مالیات فیات کرایسلر در سه ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته با 29 درصد کاهش به 1.07 میلیارد یورو رسیده است؛ در حالی‌که پیش‌بینی تحلیل‌گران برای این دوره 1.19 تا 1.82 میلیارد یورو بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، مایک منلی مدیرعامل فیات کرایسلر گفته که «فرصت‌هایی بسیار قابل ملاحظه» را برای شراکت با سایر خودروسازان در زمینه پروژه‌های فناوری خودران و الکتریکی‌سازی طی دو تا سه سال آینده می‌بیند.

فیات کرایسلر به دنبال آن است که کسب و کار خود را که در آسیا و اروپا دچار ضرردهی شده بهبود ببخشد و برای جلوگیری از رکودی که در ایالات متحده، یعنی اصلی‌ترین بازار خود با آن دست و پنجه نرم می‌کند چاره‌ای بیاندیشد. منلی در روزهای اخیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده که آماده‌ پذیرش هرگونه همکاری است. این در حالی است که عملیات این گروه خودروسازی در اروپا با بحران هزینه‌ نیروی کار در سایت‌های تولید ایتالیا و هزینه‌های سرمایه‌ای الکتریکی‌سازی روبه‌رو است.

چشم‌انداز خوب همکاری

منلی که در ماه ژوئیه و تنها چند روز پیش از مرگ سرجیو مارشیونه جانشین او شد در همین مدت همکاری خود را با در زمینه تولید ون‌های تجاری پرسود در اروپا با گروه خودروسازی PSA افزایش داده است. مدیرعامل فیات کرایسلر در حالی‌که این شرکت با مشکل برآورده‌ساختن استانداردهای سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا دست و پنجه نرم می‌کند، گفته که قطعا استفاده از سازه خودروهای الکتریکی گروه PSA را به عنوان یک گزینه در نظر خواهد گرفت.

نشریه بلومبرگ در تاریخ 30 مارس گزارش داد که این کمپانی در حال بررسی امکان همکاری با گروه PSA برای تولید یک «اَبَر پلتفرم» است.

فیات طی سه سال آینده دو میلیارد دلار را صرف مطابق‌سازی محصولات خود با قوانین و استانداردهای جدید خواهد کرد و در عین حال مدل‌های جدید پلاگین هیبرید و برقی را که هنوز تقاضای زیادی در میان مشتریان پیدا نکرده‌اند، به بازار خواهد فرستاد.

منلی در جمع خبرنگاران گفت: «من معتقدم که ظرف دو تا سه آینده با فرصت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو خواهیم شد. فیات کرایسلر نقشی فعال و سازنده در تعیین چگونگی آینده ایفا خواهد کرد».

بر موج بحران‌ها

 اخیرا ارزش سهام فیات در بازار بورس نیویورک با افزایش 6.2 درصدی به 15.97 دلار رسید که بالاترین افزایش قیمت از ماه ژانویه به شمار می‌رود. این پس از آن اتفاق افتاد که منلی اعلام کرد فیات کرایسلر خواهد توانست به اهداف خود در سال 2019 دست پیدا کند.  

درآمد پیش از کسر بهره و مالیات فیات کرایسلر در سه ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته با 29 درصد کاهش به 1.07 میلیارد یورو رسیده است؛ در حالی‌که پیش‌بینی تحلیل‌گران برای این دوره 1.19 تا 1.82 میلیارد یورو بود.

منلی گفته که یک مدل پیکاپ جیپ و یک وانت رم جدید در نیمه دوم سال جاری فروش و حاشیه سود فیات کرایسلر را افزایش خواهند داد.

مارکو اوپیپاری تحلیل‌گر موسسه فیدنتیس در میلان در گفت‌وگو با نشریه اتوموتیو نیوز در این خصوص گفت: «نتایج فیات کرایسلر اندکی پائین‌تر از حد انتظار من هستند، اما این چیز شگفت‌آوری نیست. بازار در حال حاضر بیشتر منتظر حرکات بعدی است». 

امید به نیمه دوم سال

فیات کرایسلر در حالی‌که با کاهش حجم فروش در اروپا مواجه بوده و در پی کاهش هزینه‌ها و تطابق‌پذیری با استانداردهای جدید می‌گردد در سه ماهه نخست سال در قاره سبز 19 میلیون دلار ضرر کرده است. پروژه دیگر منلی برای متحول کدن برند فوق لوکس مازراتی است که در سه ماهه نخست فروش جهانی آن با 32 درصد کاهش مواجه شد و سودآوری آن با افتی 87 درصدی به 11 میلیون یورو رسید.

او در ماه اکتبر هارالد وستر مدیر ارشد فناوری فیات کرایسلر را به عنوان مدیر این برند انتخاب کرد که تا حد ممکن موجودی این خودرو را کاهش دهد. این فرایند تا سه ماهه نخست سال جاری به درازا کشیده است و آن‌طور که منلی می‌گوید بخش دیگری از افت فروش مازراتی به معرفی نکردن محصول جدید توسط این برند مربوط می‌شود.

میزان سود فیات کرایسلر در آمریکای شمالی سه درصد کاهش داشته و تنها برند رم توانسته در این مدت افزایش فروش را گزارش کند. منلی در ماه فوریه گزارش داده بود که نیمه نخست سال 2019 عملکرد فیات کرایسلر ضعیف‌تر از سال قبل خواهد بود زیرا این شرکت دیگر از فروش دو نسخه از جیپ رانگلر بهره نمی‌برد. کسب و کار فیات کرایسلر در آفریقا نیز برای چهارمین بار متوالی در سه ماهه نخست سال با افت روبه‌رو بوده و فروش این گروه در چین نیز 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =