کد خبر: 224995
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
مزدا ۵ mx-(میاتا) مدل ۲۰۱۶

مزدا ۵ mx-با آمار فروش بی‌نظیر خود یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت دونفره تاریخ است. در طراحی‌های گذشته‌ی میاتا بیشتر از طرح‌های مدور استفاده می‌شد اما در مدل‌های جدید استفاده از طرح‌های تیز و زاویه دار بیشتر شده است.

تغییرات اعمال شده در طراحی ظاهری مزدا ۵ mx-با کاهش ابعاد صورت گرفته است به طوری که کاهش ۱۵ میلی متری فاصله بین محورهای جلو و عقب و کاهش ۴۵ میلی متری فاصله بین محور جلو تا سپر منجر به کاهش کلی ۱۰ میلی متری طول بدن شده است. استفاده بیشتر از طرح‌های تیز و زاویه‌دار و تغییر ابعاد خودرو باعث شده مزدا ۵ mx-حالت عضلانی پیدا کند. چراغهای باریک ال ای دی جلو و روشنی خاص چراغ‌های عقب در شب زیبایی چشم گیری به این خودروبخشیده‌ است. رنگ بدنه بسیار جذاب و خوشایند است و هماهنگی رنگ داخل کابین و بدنه خودرو زیبایی آن را بیشتر کرده است.

 نسل چهارم مزدا یعنی ۵ mx- امکاناتی مانند: ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم قفل ایمنی و ساختاری دارد که از نسل اول محکمتر و ایمنتر است. چراغهای جلو ال ای دی هستند و وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی خودرو نشان دهنده کاهش وزن ۷۰ کیلوگرم نسبت به مدل‌های قبل است. تنها قسمتهایی که از جنس آلومینیوم نیستند درها و ردیف بالای جلو پنجره است. فرمان قابل تنظیم نیست و صندلیها با استفاده از پنل پشتی به خودرو متصل شدهاند که باعث شده است وزن خودرو چندان زیاد نشود. رابط کاربری که شبیه یک صفحه نمایشگر آیپد است به وسیله یک دکمه چرخان که کنار ترمز دستی قرار دارد و یا لمس دستی کنترل می‌شود. مواد استفاده شده در ساخت سقف خودرو با کیفیت هستند؛ سقف خودرو برقی نیست اما به راحتی با یک حرکت دست جمع شده و پشت سر راننده و سرنشین قرار می‌گیرد. داخل خودرو فضاهای مختلفی برای قرار دادن وسایل و نوشیدنی (بدون تعبیه هیچ داشبردی) در نظر گرفته شده است (پخش کننده سی دی هم در جای هوشمندانه قرار گرفته است). با اینکه فضای صندوق عقب خودرو نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌تر شده است اما هنوز هم جا دار نیست.

 موتور خودرو مزدا ۵mx- ۲ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۱۴۸ نیوتن بر متر گشتاور تولید میکند. این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است که با یک دسته دنده سنتی و کلاسیک تغییر میکند نیرو را به چرخها منتقل می‌کند؛ سیستم دنده دستی این مدل یکی از بهترینها است و اگر رانندگی با دنده دستی را بلد نیستید بهترین گزینه برای یادگیری است. رانندگی با خودروی کم قدرت و سبکی مثل میاتا حس رانندگی با خودروهای سنگین و قدرتمند را دارد؛ البته ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶ ثانیه است. عملکرد این خودرو در پیچها بینظیر است، تعادل و پایداری بینظیری دارد که از یک خودرو برقی توقع نمی‌رود. میاتا هنگام رانندگی به جزئی از بدن شما تبدیل میشود یعنی  هر کاری که خودرو انجام می‌دهد را حس می‌کنید و این رانندگی را ساده تر میکند. سیستم تعلیق این خودرو که در جلو از نوع جناقی و در محور عقب از نوع چند اتصالی است رانندگی و مانور در پیچها را ساده‌تر می‌کند و سیستم ترمز آن هم می‌تواند خطر را خیلی سریع کنترل کند. مزدا در این مدل توانسته است میزان مصرف سوخت را ۲۵ درصد بهبود ببخشد و میزان مصرف سوخت در شهر به میزان مصرف سوخت در بزرگراه نزدیک شده است ولی با این حال فقط بنزین سوپر مصرف میکند. هنگام رانندگی با سرعت، فشار باد را اصلاً احساس نمی کنید و تجربه رانندگی با این خودرو لذت بخش است.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می رود برای خرید و فروش خودرو مزدا ۵ mx-مدل ۲۰۱۶ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =