کد خبر: 225011
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کارلوس گون

اطلاعات جمع‌آوری‌شده از لپ‌تاپ کشف‌شده در لبنان کمک کرد که تشخیص داده شود مدیرعامل سابق نیسان چگونه از پول‌های کثیف بهره‌مند می‌شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، طبق اطلاعاتی که افراد نزدیک به پرونده گون اعلام کرده‌اند، دادستان‌های ژاپنی آخرین قطعه از پازل روش انتقال پول‌های کثیف از نیسان به گون را درون لپ‌تاپی کشف کرده‌اند که هنگام دستگیری یکی از همکاران نیسانی گون پیدا شده بود. البته محتویات این لپ‌تاپ دادستان‌ها را مجبور کرد که تحقیقات بیشتری را در بیروت انجام دهند، یعنی جایی که از آقای گون به‌عنوان یک قهرمان ملی محافظت می‌شود. 

طبق اظهارات دو نفر از نزدیکان به این پرونده، بدون این لپ‌تاپ، هیچ راهی وجود نداشته است تا مشخص شود که میلیون‌ها دلار پول نیسان چگونه از طریق یک فروشنده خودرو در عمان به شرکت‌هایی می‌رسیده که بخشی یا تمام سهام آن به نام همسر و فرزندان آقای گون بوده است. البته نیسان و دادستان‌های توکیو حاضر به پاسخگویی درباره کشف این لپ‌تاب نشده‌اند. 

درست چند هفته پیش از دستگیری گون در اوایل ماه آوریل، این لپ‌تاپ از فرد لبنانی ۴۴ساله‌ای گرفته شد که به‌عنوان دستیار فادی گبران، وکیل و دوست قدیمی گون کار می‌کرد. پس از مرگ گبران در سال ۲۰۱۷ (به‌دلیل سرطان) در سال‌های اخیر دستیار او که آمال رشید ریزکلاه ابوجائده نام داشته، به‌طور مستقیم با گون همکاری می‌کرده است.

جالب اینجاست که نام او در لیست سهام‌داران شرکت سرمایه‌گذاری گود فیث (Good Faith به معنی حسن‌نیت) که توسط گبران راه‌اندازی شده، پیدا می‌شود. همچنین نام او در شرکت سرمایه‌گذار مشابه دیگری به نام فینیوس (Phoinos) دیده می‌شود که در کل مبلغی برابر با ۹‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دلار از پول‌های نیسان را به‌عنوان سهام در اختیار داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =