بورس

روز گذشته نمادهای بزرگ و تاثیرگذار خودرویی نزولی شدند، اما سهم‌های کوچک و قطعه‌ساز با رشد بسیار خوبی روبه‌رو بودند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای سهام گروه خودرویی در بورس تهران، همگام با نزولی‌بودن کلیت بازار، نمادهای این صنعت بورسی نیز منفی خوردند به‌طوری‌که شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق و ایرکا پارت صنعت افت کردند و درمقابل نمادهای  چرخشگر، لنت ترمز ایران، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی زر، بهمن‌دیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، تولید محور خودرو و سازه پویش مثبت شدند.

   رشد دو نماد در بخش لنت ترمز 
روز گذشته نمادهای بزرگ و تاثیرگذار خودرویی نزولی شدند، اما سهم‌های کوچک و قطعه‌ساز با رشد بسیار خوبی روبه‌رو بودند.  حال با توجه به این‌که سهم‌های کوچک از وضعیت شناور بسیار پایینی برخوردارند، به نظر می‌رسد روند مثبت کنونی آن‌ها ادامه‌دار باشد، مانند شرکت لنت ترمز ایران که یک قطعه‌ساز کوچک بورسی به حساب می‌آید. این شرکت از روز 20فروردین ماه تاکنون با رشد متوالی روبه‌رو بوده و حتی یک روز را نیز منفی نبوده که این امر می‌تواند برای سهام‌داران این شرکت بورسی بسیار مهم باشد. شرکت‌های دیگر نیز همچون «خلنت» در گروه خودرویی هستند که با شیب کمتر نسبت‌به این سهم، مسیر رشد را طی کردند.

   افت شاخص صنعت خودرو
روز گذشته درگروه خودرویی طی 53هزار و 127 نوبت معاملاتی، 930میلیون و 201هزار سهم به ارزش 156میلیارد تومان دادوستد شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افت 431 واحدی، در محدوده 26هزار و 167 واحدی قرار گرفت. از سوی دیگر، در اولین روز کاری این هفته، شاخص کل بورس تهران ۲۱۸۹ واحد افت کرد و به رقم ۲۰۹هزار و ۱۵۵ واحدی رسید. همچنین ارزش دادوستدها بورس تهران دیروز به رقم ۱,۱۸۴میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۳میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به ۳۳۳هزار و ۲۵۶ نوبت رسید.

   مقاومت در روند صعود شاخص کل
برخی کارشناسان معتقدند، محدوده ۲۲۳هزار واحدی شاخص‌کل که در هفته گذشته نماگر اصلی بازار سهام درنوردید و در ادامه از آن فرو افتاد، مقارن با مقاومت مهمی در روند صعودی بود که در نهایت مانع از رشد بیشتر بازار در این مقطع شد. درهرحال، رشدوافت‌های دسته‌جمعی اخیر قیمت‌های سهام، نشانه‌های مشخصی از روند هیجانی و کمرنگ‌شدن منطق در رفتار سرمایه‌گذاران را در بر دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =