پل گیشا

تهرانی‌ها تا آخر این هفته برای همیشه با پل قدیمی گیشا خداحافظی خواهند کرد. به‌گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر جمع‌آوری این پل فلزی دوماه طول می‌کشد و پس از بهسازی و احداث زیرگذر، بخش‌هایی از سازه با کارکردی جدید جایگزین آن خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سال‌هاست مردم تهران به حضور پل‌های سواره‌رو در بیشتر مناطق پایتخت عادت کرده‌اند و با خودروهای خود از روی آنها عبور می‌کنند. پل‌گیشا یکی از آنهاست که جزئی از زندگی مردم ساکن در جلال آل‌احمد، ستارخان منطقه گیشا شده، اما حالا قرار است این پل قدیمی به سرزمین خاطره‌ها برود و پروژه زیرگذر کوی نصر جای آن را بگیرد.

پل فلزی گیشا که پس از انقلاب به نام کوی‌نصر شناخته می‌شود،  یکی از پل‌های قدیمی و نوستالژیک شهر تهران است و در راستای بزرگراه جلال آل‌احمد قرار دارد و ازروی بزرگراه شهید چمران عبور می‌کند. 

این پل با داشتن راه‌های فرعی، از بلندترین پل‌های فلزی سواره‌رو تهران است و سابقه احداث آن به سال ۱۳۵۳ برمی‌گردد که توسط شرکتی بلژیکی با سازه فلزی پیچ‌ومهره و قابل‌تعمیر و تعویض ساخته شد. تهــرانی‌هایی که بالای 50 سال ســــن دارند، روزهای ساخته شدن و نصب این پل را به‌خاطر می‌آورند. 

 اعلام مسیر جایگزین توسط پلیس

درباره برچیده شدن پل‌گیشا افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «قرار است آخر هفته جاری و به احتمال زیاد روز چهارشنبه پل کوی‌نصر جمع‌آوری شود و از تیرماه هم تابلو روزشمار اتمام احداث پروژه نصب خواهد شد. سازه این پل برای بهسازی و تقویت به یکی از کارگاه‌های شهرداری فرستاده می‌َشود. یکی از دلایل جمع‌آوری سازه فلزی پل گیشا این است که عملیات حفر زیرگذر شرق به غرب جلال‌آل‌احمد دچار مشکل شده و برای تسهیل حفر زیرگذر این اقدام صورت می‌گیرد.» 

رئیس کمیته عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه جمع‌آوری پل حدود دوماه به طول خواهد انجامید، توضیح می‌دهد: «آن‌گونه که پیمانکار پروژه و مسؤولان عمرانی گفته‌اند احداث زیرگذر تا پایان سال به اتمام می‌رسد و این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پل فلزی گیشا بعد از بهسازی و مرمت در کارگاه و اتمام احداث زیرگذر، بخش‌هایی از آن دوباره با کارکردی جدید مانند پل طبیعت و پیاده‌رو سر جای خود نصب خواهد شد.»

به‌گفته حبیب‌زاده قرار است پلیس در چند روزآینده به‌طور رسمی مسیرهای جایگزین را برای خودروهایی که در این منطقه تردد می‌کنند، اعلام کند. همچنین روز گذشته در نشست مشترک نمایندگان پلیس راهور با دست‌اندرکاران اجرایی پروژه احداث پروژه زیرگذر کوی نصر تمهیدات ترافیکی پیش‌بینی شده به‌منظور فراهم ساختن امکان برچیدن پل فلزی کوی‌نصر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

براساس اخبار اعلام‌شده تعیین مسیرهای جایگزین ترافیکی معابر محدوده پیرامونی پل کوی‌نصر در حالی صورت می‌گیرد که عملیات جمع‌آوری رمپ جنوبی پل روبه‌اتمام بوده و برچیدن رمپ شمالی نیز در دستور کار مجریان پروژه قرار دارد.

در پیشنهادهای مربوطه در این نشست تعدادی از معابر محدوده طرح ضمن اعمال برخی اصلاحات ترافیکی، هدایت بار ترافیک تقاطع مذکور را برعهده خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =