بورس

درحالی‎که روز گذشته باز هم شاخص‌کل در مدار نزول قرار گرفت و با کاهش بیش‌از 5هزار واحدی روبه‎رو شد، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار خودرویی هم منفی شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»، درحالی‎که روز گذشته باز هم شاخص‌کل در مدار نزول قرار گرفت و با کاهش بیش‌از 5هزار واحدی روبه‎رو شد، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار خودرویی هم منفی شدند، به‌طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، چرخشگر، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا آذین، صنایع ریخته‎گری ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، محورسازان ایران‎خودرو و فنرسازی زر با افت روبه‎رو شدند و در مقابل نیز نمادهای رادیاتور ایران، بهمن‎دیزل، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت صنعت، تولید محور خودرو و سازه‎پویش مثبت شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی روز گذشته طی 28هزار و 46 نوبت معاملاتی، 483میلیون و 966هزار سهم به ارزش 78میلیارد و 417میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 22هزارو288میلیاردتومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با کاهش 1053 واحدی در مدار 25هزار و 114 واحد قرار گرفت.

   ۱۶۴ ریال؛ سود هر سهم فنرسازی خاور!
شرکت فنرسازی خاور در اطلاعات و صورت‎های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ برای هر سهم ۱۶۴ ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توانست مبلغ سود هر سهم را از زیان ۴۷۹ریالی خارج کند. سود عملیاتی این شرکت در مدت مورد گزارش ۴۸میلیارد ریال، سود خالص آن ۳۲میلیارد ریال و سود انباشته‎اش در پایان دوره سه‎میلیارد ریال رقم خورد. این شرکت در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی خود داشته، اعلام کرده است در دوره ۱۲ماهه منتهی‌به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، تسهیلاتی با نرخ سود ۱۸درصد از بانک‌های تجارت، سپه و صادرات متناسب با نیاز مالی شرکت برای تامین‌ سرمایه در گردش دریافت می‎کند.

   صف‌های فروش پررنگ‌تر شد
دیروز هیجانات در بازار سهام در جهت منفی نمود پیدا کرد و صف‌های فروش پررنگ‌تر شد. در این روزها، میزان تولید و فروش شرکت‌های بورسی نیست که نماگر اصلی بازار سرمایه را جابه‎جا می‌کند، بلکه اخبار است که تاثیر بسزایی در فراز و فرود قیمت‌ها دارد. این در حالی است که از ابتدای سال جاری قیمت سهم‌ها در بورس تهران و فرابورس ایران با رشد مضاعفی روبه‎رو شده و فارغ از موضوع تولید و فروش شرکت‌ها، این روند افزایشی ادامه پیدا کرد و اکنون با کوچک‌ترین خبری این هیجان در راستای عکس عمل می‌کند و عرضه‌ها بر تقاضا پیشی می‌گیرد. بر این اساس، دیروز شاخص کل بیش از 5هزار واحد افت کرد و تا کانال ۲۰۴هزار واحدی پایین آمد. ارزش دادوستدهای بورس تهران به رقم ۱,۰۳۰میلیارد تومان دست یافت که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از ۳.۴میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۵۳هزار و ۹۶۰ رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =