سایت‌های آگهی

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: یکی از راهکارها در خصوص سایت‌های آگهی، احراز هویت از آگهی‌دهندگان به وسیله کد ملی است که از این طریق تا ۸۰ درصد از مراجعه‌کنندگان واقعی خواهند شد و از ورود دلالان به سایت‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص قیمت‌های موجود در سایت‌های آگهی گفت: قیمت خودروها یک بار به سایت‌های بازگشت و مجددا بنا بر درخواست برخی از سازمان‌ها برداشته شد.

این وضعیت به صورت موقت است و قرار است در این رابطه صحبت شود. به طور کلی پنهان‌سازی قیمت از سایت‌ها تاثیر خاصی بر قیمت‌های موجود در بازار نداشته است و مشکل از جای دیگری است. قاعدتا کسب و کارهایی که در این حوزه به فعالیت می‌پردازند از این موضوع ناراحت هستند.

احراز هویت آگهی‌دهندگان

وی ادامه داد: راه‌حل‌ها از سمت ما مشخص است و بحث احراز هویت را در زمینه آگهی مطرح کرده‌ایم. امروز قرار است جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود و باید دید که سایر مسئولان چه روشی را پیشنهاد خواهند کرد.

یکی از راهکارهای اساسی این است که از کد ملی استفاده شود و این کار از طریق سامانه شاهکار انجام خواهد شد. کد ملی با شماره موبایل تطابق داده می‌شود که این مورد یکی از راه‌های کوچک است. در زمینه‌های پیشرفته‌تر نیز می‌توان از شماره حساب استفاده کرد و آن را تطبیق داد.

راه‌اندازی سایت‌های نیازمندی

الفت نسب در خصوص راه‌اندازی سایت‌های آگهی گفت: مجوز راه‌اندازی سایت‌های نیازمندی آنلاین توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با همکاری وزارت ارشاد صادر می‌شود. این سایت‌ها باید بر اساس قوانین و ضوابط کشور شرایطی را مهیا کنند که بتوانند افراد آگهی‌های خود را نشر دهند.

زنجیره مورد نظر کامل نیست و در برخی از موارد گفته می‌شود که افرادی آگهی پیش‌فروش خودرو می‌گذارند یا برخی دیگر نیز بدون جواز کسب اقدام به ثبت آگهی می‌کنند. چنین مواردی را نمی‌توان استعلام کرد و تا زمانی که سیستم توانایی تشخیص را نداشته باشد، امکان جعل اسناد و بروز فساد جدید وجود خواهد داشت.

قانون قیمت‌گذاری در فضای مجازی

وی در رابطه با قیمت‌گذاری در فضای مجازی اطهار کرد: به صورت کلی هیچ قانونی نداریم که خودرو یا هر کالای دیگری را که فرد مورد نظر صاحب آن است بتواند آن را گران یا ارزان بفروشد. افرادی که دلال هستند زمانی که احراز هویت در سایت‌ها وجود داشته باشد به سمت سایت‌ها نخواهند آمد. بنابراین بازار واقعی خواهد شد و زمانی که فرد فروشنده واقعی باشد و حتی بخواهد خودروی خود را به سرعت بفروشد حتی ممکن است قیمت پایین‌تر نیز بگذارد.

قیمت پراید ربطی به فضای مجازی ندارد!‍

وی در پایان درباره بازگشت قیمت‌ها به سایت‌ها چنین گفت: مشخص نیست قیمت‌ها چه زمانی به سایت‌ها برگردد اما احتمالا این اتفاق در هفته جاری خواهد افتاد. خودرو وارد نمی‌شود ضمن این که تقاضا زیاد است و محصولات داخلی نیز به صورت قطره‌چکانی عرضه می‌شوند.

تمامی این موارد باعث بروز شرایط حال حاضر شده است و بسیاری از مشکلات را بر گردن فضای مجازی می‌اندازند. لازم به ذکر است که ما تمام همکاری را می‌کنیم و در هفته‌های اخیر نیز این کار را انجام دادیم.

احراز هویت در بحث سایت‌های آگهی قطعا تاثیر خواهد داشت و تا ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان واقعی خواهند شد. حال اگر قیمت پراید ۸۰ میلیون یا بالاتر بشود ربطی به فضای مجازی نخواهد داشت.

منبع : گسترش نیوز

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرامعلی سجادی پور IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    بله احراز هویت تا حدودی مانع از ورود دلالان میشود. به معنای اینکه نمیتواند بیش از یکبار با خودرو سازان معامله کند..اما از راههایی که قانون دررو گذاشته عبور میکنند.مثال. دلال در بازار طی یک قولنامه ماشینی را خریداری ومیفروشد وبلا فاصله با یک یا دو میلیون سود میفروشه مسلمآ یک دلال با یکبار خرید وفروش قانع نیست .مجدد معامله دیگری انجام میدهد.به همین ترتیب عرضه و تقاضا بالا رفته این میشه که بی رویه قیمت خودرو بالا میره مردم میگن هرقیمتی میزاری میخرند در نتیجه این خوبه واسه دلالان به همین سبک ادامه میدن ...نقش دولت و قانون اینجا کجاست ؟دو جایگاه وجود داره ..یا قانون ودولت خود پشتیبان این موضوع هستندیا اینکه ضعیف عمل میکنه ویا به عبارتی قانون نقض داره که قاصبان وسود جویان به راحتی از آن عبور میکنند.چگونه؟ عرض میکنم. چند روز پیش به علت مشگلات مالی مجبور شدم ماشینم را بفروشم بنده چون اعتقادی به بنگاه معاملاتی ندارم به طرف مقابل گفتم که مستقیم میریم محضر پول دریافت میکنم و سند انتقال میدم گفته شد محضر قولنامه میخواهد عرض کردم بین خودمان قولمان را به نامه تبدیل میکنیم وهمچنان کردم رفتیم دفتر خانه محضر داررا توجیه کردم که میخواهم انتقال سند بدم گفت باشه در انتها میبینم وکالت فروش داده به نام دختر بچه خریدار بنده معترض از این کار شدم که نتیجه به عمل آمد خریدار دلال است وتا کنون بیش از 20 خودرو برای این خریدار به اسمهای مختلف خردسال اههم از دخترش خواهرش خواهر زاده برادر زاده و همچنان برو بالا. وکالت خرید و فروش صادرشده حال بگذریم از اینکه بنده معامله را فسخ کردم. توجه فرمایید یک نفر چند بار میتواند در یک روز معامله خرید و فروش کند؟ وهمین امر نرخ خودرو را در بازار بالا میبرد . که خودرو سازان قادر نیستند خودرو این مردم را تامین کنند. چرا قبلآ اینگونه نبوده قابل قبوله بیکاری در جامعه باعث این موضوع میشود. واما قانون و دولت کافیه بخشنامه ویا دستورالعمل کنند که هر نفر بیشتر از یکبار در شش ماه نمیتواند خودرویی را معامله کنند.ودر اعضای یک معامله نیاز به اخذ کد رهگیری میباشد آنگاه به یکماه نمیکشد این باز سیاه خونه خراب کن از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =