کد خبر: 225123
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد. اوضاع بازار خودرو نیز قرار نیست تا ابد در این شرایط باقی بماند.اگرچه این روزها شرکت‌های واردکننده خودرو با ممنوعیت‌هایی که برای واردات ایجاد شده مجبور به تعدیل نیروهای خود شده‌اند .

به گزارش «اخبار خودرو»،در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد. اوضاع بازار خودرو نیز قرار نیست تا ابد در این شرایط باقی بماند.اگرچه این روزها شرکت‌های واردکننده خودرو با ممنوعیت‌هایی که برای واردات ایجاد شده مجبور به تعدیل نیروهای خود شده‌اند و در عمل فعالیتی در زمینه فروش خودرو انجام نمی‌دهند،‌اما مسئولیتی خطیر در زمینه خدمات پس از فروش و تامین لوازم و قطعات یدکی بر عهده دارند. خودروهای وارداتی که در شرایط فعلی به توجه بیشتری برای تامین قطعات و ارائه خدمات مناسب نیاز دارند، به نوعی به فراموش شده‌های این بازار تبدیل شده‌اند و فعالان بازار و صنعت خودرو تمام تلاش خود را بر روی رفع محدودیت‌های اعمال شده برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک گذاشته‌اند. 
غافل از اینکه رضایت مصرف‌کننده از خدمات پس از فروش این شرکت‌هاست که می‌تواند آینده کاری روشنی را برایشان تصویر کند. اما متاسفانه در این روزها خبرهای خوبی از کیفیت ارائه خدمات پس از فروش دراین شرکت‌ها به گوش نمی‌رسد. فضای خدمات‌دهی به خودروهای وارداتی به شکلی تغییر پیدا کرده که مالکان این خودروها خود را بر سر دوراهی استفاده و یا عدم استفاده از آن‌ها می‌بینند و ریسک خواب خودروهایشان در تعمیرگاه ها را تا زمان رسیدن قطعه قبول نمی‌کنند. چنین برخوردهایی از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو این موضوع را در ذهن تداعی می‌کند که گویی تصمیم‌گیران این واحدهای بازرگانی و خدماتی آینده روشنی را برای فعالیت خود در ایران متصور نیستند. 
اشتباهی بزرگ که می‌تواند نگاه و نگرش مردم به چنین مجموعه‌هایی را به کلی تغییر دهد. بنابراین با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مالکان خودروهای وارداتی به ویژه درزمینه تامین قطعات به نظر می‌رسد فعالان این حوزه باید در رفتار خود در بازار تجدیدنظر کنند و از شرایط ایجاد شده فعلی برای خدمات‌رسانی بهتر به خریداران خودروهایشان استفاده و زمینه فکری مناسبی در بین خودروسواران برای آینده فعالیت‌هایشان ایجاد کنند. آری در واردات خودرو همیشه قرارنیست بر پاشنه ممنوعیت بچرخد. سرانجام این روزها نیز سپری خواهند شد و بار دیگر گذر واردکنندگان خودرو به گذرگاه خریداران ایرانی خواهدافتاد. بی‌شک در آن روزهاست که خدمات ارائه شده توسط نمایندگان برندهای مختلف خودروهای وارداتی خود به عنوان قدرتمندترین اهرم تبلیغاتی کاربرد دارد و می‌تواند اعتماد افراد زیادی را به این بخش از بازار معطوف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =