بورس

لنت ترمز ایران، قطعات اتومبیل ایران، کمک‎فنر ایندامین، نیرو محرکه، مهندسی نصیرماشین، رینگ‎سازی مشهد و فنرسازی خاور مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»، در روزی‌که شاخص‌کل بورس تهران نزدیک‌به یک‎هزار واحد با کاهش روبه‎رو بود، خودرویی‎ها نیز روند نزولی را طی کردند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، الکتریک‎خودروشرق، بهمن‎دیزل، مهرکام پارس، ایرکا پارت صنعت، محورسازان ایران‎خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران منفی خوردند و درمقابل لنت ترمز ایران، قطعات اتومبیل ایران، کمک‎فنر ایندامین، نیرو محرکه، مهندسی نصیرماشین، رینگ‎سازی مشهد و فنرسازی خاور مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 38هزار و 592 نوبت معاملاتی، 657میلیون و 69هزار سهم به ارزش 108میلیارد تومان در گروه خودرویی مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 22هزارو228 میلیارد تومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو دیروز با کاهش 971 واحدی در تراز 25هزار واحدی قرار گرفت.

   سرنوشت قیمت‎ها در گروه خودرویی
دیروز باتوجه به کاهش قیمت دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد، بورس نیز تحت‌تاثیر این موضوع با کاهش روبه‎رو شد، حال باتوجه به این امر باید دید کاهش قیمت‎ها در گروه خودرویی باز هم ادامه‎دار خواهد بود یا این‎که امروز قیمت‎ها برمی‎گردد و اصلاح خواهد شد. روز گذشته شاخص‌کل بورس نیز با‌توجه به نزولی که تجربه کرد، در تراز ۲۱۱هزار و ۷۷۱ واحدی قرار گرفت. ازسوی‌دیگر، دیروز ارزش معاملات بورس تهران به‌رقم بیش‌از 1072میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن حجم معاملاتی بالغ‌بر ۳.۶میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

   بیش‎واکنشی و التهابات بی‎موضوع
برخی کارشناسان معتقدند باتوجه به ریسک‎های سیاسی موجود، توزیع سرمایه و ورودوخروج آن از بازار سهام یک توزیع غیرمتقارن را ایجاد کرده است. یعنی سرمایه به‎راحتی از بازار خارج می شود اما به‎سختی وارد می‌شود. در دو هفته اخیر مشاهده شد با کوچک‎ترین تنش سیاسی، سرمایه از بازار خارج می‎شود و ورود مجدد آن نیازمند بسترسازی و زمینه‎سازی مثبت است. از طرف دیگر، بعضی حقوقی‎ها طی چند روز اخیر بیشتر مترصد فرصت هستند که همین مساله باعث شده است سرمایه با ترس بیشتری در بازار باقی بماند و برای ریسکی که می‎پذیرد، بازدهی بیشتری انتظار داشته باشد. همچنین سهامداران نسبت‌به اتفاقات اخیر دچار یک بیش‎واکنشی شده‎اند و سهامداران به‎رغم این‎که التهاب فضای سیاسی کم شده است و خطری بازار سرمایه را از بعد سیاسی و اقتصادی تهدید نمی‎کند، دچار التهاب 
بی‎موضوع شده‎اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =