بورس

از ابتدای امسال که قیمت‌ها در بورس با رشد فزاینده‌ای مواجه شد و خبر کانال‌شکنی‌های نماگر اصلی بازار در جامعه پیچید، کسانی که با بازار سهام آشنایی چندانی نداشتند، برایشان جذابیت ایجاد شد تا وارد بازار سرمایه شوند و منابعشان را در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز یکشنبه در جریان دادوستدهای خودرویی بازار سرمایه، نمادهای این صنعت بورسی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، سایپا آذین، لنت ترمز ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‎گذاری رنا، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو و فنرسازی زر مثبت شدند و در مقابل نیز نمادی منفی نخورد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 30هزار و 442 نوبت معاملاتی، 392میلیون سهم به ارزش 75میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 23هزارو535 میلیارد تومان شد. حال باید دید در دو روز پایانی معاملاتی هفته جاری گروه خودرویی به چه سمت‎وسویی حرکت خواهد کرد.

   جذابیت بورس برای ناآشنایان !
از ابتدای امسال که قیمت‌ها در بورس با رشد فزاینده‌ای مواجه شد و خبر کانال‌شکنی‌های نماگر اصلی بازار در جامعه پیچید، کسانی که با بازار سهام آشنایی چندانی نداشتند، برایشان جذابیت ایجاد شد تا وارد بازار سرمایه شوند و منابعشان را در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. براساس این گزارش، روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران ۳۲۶۰واحد رشد کرد و به رقم ۲۱۷هزار و ۵۷۴ واحدی رسید. همچنین طی این روز ارزش معاملات بورس تهران به رقم 1017میلیارد تومان رسید و حجم دادوستدها آن به 3.2میلیارد سهم و اوراق مالی دست یافت. همچنین تعداد معاملات این بازار ۲۸۳هزار و ۸۰۳ نوبت را تجربه کرد.

   صف‌های خرید و فروش بی ارتباطی با وضعیت شرکت‎ها !‎
درحال‎حاضر حتی سهام شرکت‌هایی که از نظر بنیادی حرفی برای گفتن ندارند، در بازار سرمایه با رشد مواجه می‌شوند و بعضا سهم‌هایی که برای آن‎ها با توجه به پتانسیل‌هایشان پیش‌بینی رشد می‌شد، افت می‌کنند. در این میان هر روز شاهد صف‌های خریدوفروشی هستیم که هیچ ارتباطی به مقدار تولید و فروش کالا ندارد. در همین رابطه، برخی کارشناسان بازار معتقدند اخبار کلان به این جو روانی دامن زده است و بیشتر افراد نه باتوجه به مسائل بنیادی بلکه بیشتر با هدف نوسان‌گیری اقدام به خرید و فروش می‌کنند و جو هیجانی بر موضوعات بنیادی اولویت داده شده است.

   تشدید ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک
ریسک و بازدهی با هم رابطه‌ای مستقیم دارند و هرچه ریسک بیشتری بپذیریم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازدهی بیشتری هم به دست آوریم. در بازار سرمایه نیز درحال‎حاضر انواع ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک رشد داشته‎اند و سرمایه‌گذاران در این بازار ریسک‌های شدیدی را متحمل می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =