محصول احتمالی ایران‌خودرو

شرکت ایکاپ برای سهم‌خواهی هرچه بیشتر از بازار کشور برنامه‌های بلندمدتی را تدوین کرده بود، پروژه‌ای تحت‌عنوان داخلی‌سازی پژو 301 را با جدیت دنبال کرده و قصد دارد با تکیه بر تلاش قطعه‌سازان داخلی و مهندسان ایرانی، محصولی جدید با قابلیت‌های فراوان را به بازار عرضه کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، پس از خارج شدن آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه صنایع تولیدی کشور، شاهد خروج شرکای تجاری خودروسازان از بازار ایران بودیم و این موضوع باعث شد بسیاری از برنامه‌های شرکت‌ها برای عرضه محصولات جدید با مشکلات جدی مواجه شوند. 
ازهمین‌رو بار دیگر شاهد ترک بازار ایران توسط فرانسوی‌ها بودیم که برخلاف سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در زمینه تجهیز و راه‌اندازی خطوط تولید مستقل در ایران انجام شده بود، ترجیح دادند منافع خود را در بازار آمریکا به خطر نیاندازند و باردیگر به تعهدات خود در ایران پایبند نباشند. 
اما از آنجاکه شرکت ایکاپ برای سهم‌خواهی هرچه بیشتر از بازار کشور برنامه‌های بلندمدتی را تدوین کرده بود، پروژه‌ای تحت‌عنوان داخلی‌سازی پژو 301 را با جدیت دنبال کرده و قصد دارد با تکیه بر تلاش قطعه‌سازان داخلی و مهندسان ایرانی، محصولی جدید با قابلیت‌های فراوان را به بازار عرضه کند. براین‌اساس از تابستان سال گذشته شاهد انتشار خبرهای متعددی درخصوص روند توسعه این پروژه بودیم البته در نمایشگاه خودرو تهران درسال گذشته، بخش قابل‌توجهی از غرفه ایران‌خودرو به پروژه داخلی‌سازی پژو 301 اختصاص یافته بود.
حال به‌تازگی تصویری از یک دستگاه خودرو با پوشش استتاری در خیابان‌های غرب تهران در فضای مجازی منتشر شده است که به‌دلیل وجود برخی جزئیات در ظاهر این خودرو، احتمال می‌رود همان پژو 301 داخلی‌سازی‌شده باشد که به منظور تست و ارزیابی پیش از تولید راهی خیابان‌ها شده است.
سال گذشته درخلال برگزاری نمایشگاه خودرو تهران مشخص شد پیشرانه EC5 یا همان نسخه ارتقایافته پیشرانه TU5 مراحل داخلی‌سازی را پشت سر گذاشته و مانند سایر بازارها، پژو ۳۰۱ با این پیشرانه ۱۱۴ اسب‌بخاری توسط ایران‌خودرو به بازار کشور عرضه شود. اما چندی‌پیش خبرهایی مبنی‌بر عرضه پژو 301 با تیپ‌بندی‌های متفاوت منتشر شد که بر این اساس تیپ 5 این خودرو که درواقع فول‌ترین نسخه آن به‌شمار می‌رود، قرار است با پیشرانه EP6 تولید و عرضه شود. این پیشرانه که پیش از این روی محصولاتی نظیر پژو 2008، پژو 508 و سیتروئن C3 نصب شده است، توانایی تولید نیرویی معادل 163 تا 165اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل 240 تا 250نیوتون‌متر را دارد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که انتقال قدرت در این سدان سایز متوسط شهری توسط جعبه‌دنده‌های BE4 دستی و AT6 lll اتوماتیک صورت خواهد گرفت که نمونه 1.6لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر تنها با جعبه‌دنده اتوماتیک راهی بازار خواهد شد. 
همچنین همان‌طور که گفته شد پژو 301 تیپ 5 فول‌ترین نسخه ممکن بوده که امکاناتی از قبیل 4 عدد کیسه هوا، سانروف، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سنسور نور و باران و ... را به همراه خواهد داشت.
همان‌طور که پیش از این در خبرها آمده بود پژو 301 قرار است با آخرین تغییرات ظاهری به بازار ایران عرضه شودو خودرو موردنظر با پوشش استتاری نیز دارای جزئیاتی در نمای ظاهری است که بی‌شباهت با نسخه فیس‌لیفت‌شده پژو 301 نیست. اما از آن‌جاکه تنها نمای عقب و جلوی این خودرو دارای پوشش است، احتمال می‌رود ایران‌خودرو قصد دارد تغییراتی را در این بخش‌ها به‌وجود آورد و نسخه‌ای ویژه از این سدان فرانسوی را به بـــازار عرضه کند. 
با این حال تاکنون زمان دقیقی از عرضه این خودرو ازسوی ایران‌خودرو اعلام نشده و تنها مدیران این شرکت بیان کرده‌اند از پایان سال جاری فرآیند تولید آزمایشی رسمی این خودرو آغاز خواهد شد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت پژو 301 داخلی‌سازی‌شده از سال آینده راهی خیابان‌های کشور شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامید IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    خبر های خوش برای دلالان همدست خودرو سازان .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =