تایر

گروه صنعتی رازی به‌منظور تامین نیاز کارخانه‌های تایرسازی به «بلادر» ‌اولین کارخانه تخصصی تولید «بلادر»درایران را راه‌اندازی می کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  محمدرضا تقی‌گنجی، مدیرهماهنگی گروه صنعتی رازی درگفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» از برنامه‌ریزی برای ایجاد اولین کارخانه تخصصی تولید «بلادر» در ایران خبر داد و گفت: این کارخانه به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آرتاویل‌تایر ‌(تولیدکننده تایرهای گلدستون)در اردبیل، تاسیس خواهد شد. 
به گزارش «دنیای‌خودرو» بلادر قطعه ای مصرفی والبته تخصصی در صنعت تایر است که در آخرین مرحله از تولید تایر و در پرس‌های پخت برای شکل دادن به تایر مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر شرکت‌های تایرسازی، ‌بلادرهای مورد استفاده در پرس‌های پخت را خود تولید می‌کنند که به‌دلیل خاص بودن فرایند تولید این محصول،‌ هزینه تمام‌شده آن بیش‌از هزینه خرید از یک واحد تخصصی تولید بلادر است. 
ایجاد این واحد صنعتی می‌تواند علاوه‌بر تولید بلادرهای خاص از هزینه‌های ناشی‌ازخروج بنبوری‌های تایرسازان از خط تولید به منظور تولید بلادر نیز جلوگیری کند و درنهایت هزینه‌های تمام‌شده تولید تایر را برای  شرکت‌های تایرساز کاهش دهد. 
گنجی از آغاز به‌کار عملیات عمرانی  این واحد صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از عملیاتی شدن طرح گسترش آرتاویل‌تایر برای تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی،‌کارخانه بلادرسازی آرتاویل نیز افتتاح خواهد شد.
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در جریان بازدید از طرح گسترش آرتاویل‌تایر از افتتاح این خط در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: درحال‌حاضر تمام دستگاه‌های تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در اردبیل نهایی شده و تست های نهایی درحال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه با افتتاح این خط تولید،‌30درصد از نیاز کشور به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی داخلی‌سازی می‌شود، گفت: کارخانه مذکور با 60میلیون‌یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 250میلیاردتومان سرمایه‌گذاری ریالی احداث شده است.
وی بیان کرد: درصورت حمایت دولت از طرح‌های عمرانی،‌ صنعتگران ایرانی می‌توانند حداکثر ظرف یک‌سال و نیم آینده کارخانه‌های جدیدی برای خودکفایی در تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی احداث کنند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =