بازار خودرو

تجربه نشان داده است بازار خودرو طی سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان دچار رکود می‌شود و خریداران کمتر به خرید خودرو تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، اما امسال این اتفاق در کنار مشکلات متعددی که وجود دارد، باعث شده است این رکود تشدید شود و به اصطلاح شاهد کسادی بازار باشیم. برخی فعالان بازار معتقدند پس از پایان ماه رمضان باید شاهد رونق گرفتن بازار باشیم. اما برخی دیگر از کارشناسان مخالف این عقیده هستند.
ازسوی‌دیگر نظریه ورود شورای شورای رقابت به روند قیمت‌گذاری خودرو که از هفته گذشته مطرح شد، موجب آشفتگی بیشتر بازار و سردرگمی خریداران شده است. زیرا خریداران به امید آن‌که قیمت خودرو بیش‌از این کاهش خواهد یافت، از خرید آن امتناع کرده و به رکود در بازار دامن زده‌اند. البته باید گفت این موضوع باعث کاهش نسبی قیمت‌ها نیز شده است. شاید به دلیل کاهش تقاضا در مقطع فعلی، نمی‌توان گفت کاهش قیمت‌ها دائمی و قطعی است. ازسوی‌دیگر فروشندگان و دلال‌هایی قرار دارند که با تمام قوا در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و از عرضه خودرو به بازار امتناع می‌کنند.
درواقع می‌توان گفت با ورود دوباره شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو در مقطع فعلی با شرایط موجود، مشکلی از بازار خودرو حل نخواهد شد. زیرا در شرایط کنونی میزان عرضه خودروسازان به بازار با تقاضای مصرف‌کنندگان همخوانی ندارد و  همین موضوع موجب ایجاد حباب قیمتی میان قیمت کارخانه و بازار شده است. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت میزان عرضه خودروسازان مانند سال گذشته شود تا با ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، شاهد نزولی شدن روند قیمتی در بازار باشیم.
همان‌طور که گفته شد معمولا بازار خودرو در ماه رمضان دچار رکود شده و قیمت‌ها با کاهش جزئی همراه می‌شوند. از همین‌رو کاهش قیمت‌های فعلی را می‌توان نتیجه این امر دانست. پس باید منتظر باشیم از اوایل هفته آتی باردیگر قیمت برخی خودروهای پرتقاضا و پرفروش در بازار با افزایش چند درصدی همراه شوند. درحال‌حاضر با نگاهی به جدول قیمتی خودروهای داخلی می‌توان دریافت که قیمت برخی خودروها با کاهش 3 تا 8میلیون‌تومانی همراه بوده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کاهش 5‌میلیونی قیمت پراید 111 در بازار اشاره کرد. براین اساس روز گذشته پراید 111 حدود 54‌میلیون‌تومان در بازار ارزش‌گذاری شد. همچنین سایپا 131 نیز با 47‌میلیون و 300 هزار تومان خریدوفروش شد. ساینا EX نیز در بازار آزاد قیمتی حدود 61 میلیون و 500 هزار تومان را برای خود ثبت کرده است.
همچنین پژو 405 بنزینی با قیمتی حدود 82 میلیون‌تومان، پژو پارس با قیمت 103 میلیون‌تومان، پژو 207 جدید اتوماتیک با قیمت 181 میلیون‌تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 119 میلیون‌ و 700 هزار تومان و پژو 206 تیپ 2 با قیمت 98 میلیون و 600 هزارتومان معامله شده است. براین اساس آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های خانواده سمند نیز به شرح زیر است. سمند LX با قیمت 87 میلیون ‌تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 97 میلیون‌ و 400 هزار تومان، سمند سورن ELX 108 میلیون‌تومان خریدوفروش شده‌اند. همچنین قیمت دنا پلاس 2 ایربگ نیز حدود 167 میلیون‌ تومان تخمین زده می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام.اگر دلتان میخواهد وضع مردم بهتر شود یا خودرو از کارخانه بدین بهشون. یا وارد بکنید .یا شورای رقابت قیمت گذاری کنه. شما دارید ضربه به پول ملی میزنید. واقعا سمند بایستی 90 میلیون باشه. خدا شاهده مردم ندارند.
  • احمد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    0 0
    بازار کساده . از دلال ها و نمایشگاه ها نخرید . الان اگه از بازار های پاک تر خودرو بخرید زیر قیمت بازار می تونید خرید کنید
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    هیچ کجای دنیا ماشین رواینگونه نمیفروشندبه این سختی افسوس خوشا اون روزهایی که ال90چهل میلیون بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =