روغن موتور

موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا (API)با تدوین استاندارد جدیدی برای روانکارهای بنزینی از اجرای استاندارد API-SP در ماه می سال میلادی آینده خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این موسسه آمریکایی زمان امکان اخذ این تاییدیه توسط شرکت‌های تولیدکننده روانکار را ماه می سال 2020اعلام کرد و همچنین دو استاندارد جدید  ILSAC GF-6Aو GF-6B برای خودروهای دیزلی را نیز که توسط کمیته بین‌المللی مشاوره استانداردهای روانکارها (ILSAC) ارائه شده، معرفی کرده است.

اگرچه موسسه API از ابتدای ماه می سال ۲۰۱۸ امکان اخذ تاییدیه استاندارد SN پلاس را فراهم کرده بود، شرایطی که برای صنعت روانکارها به وجود آمد، این موسسه را وادار کرد که هرچه زودتر امکان اخذ استاندارد جدید SP را فراهم کند.

به طور کلی دو پیشرفت و تغییر بزرگ در روانکارهای سطح SP نسبت به SN دیده می‌شود که مهم‌ترین آن قابلیت تطبیق‌پذیری با فناوری LSPI است که باعث می‌شود در پیشرانه‌های تزریق مستقیم از ناک زدن موتور جلوگیری شود.

در رتبه بعدی سطح بالاتر حفاظت از زنجیر تایم است که باعث کاهش سایش در این قطعه حساس می‌شود. در روانکارهایی که از استاندارد SP استفاده می‌کنند، این دو مشکل برطرف خواهد شد.

البته طرح‌های اولیه حفاظت از زنجیر تایم در سال ۲۰۱۶ ارائه شده بود، اما تصویب نهایی استانداردهای آن در موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا 4سال زمان برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =