کد خبر: 225321
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
پلت‌فرم برقی مشترک تویوتا و سوبارو

در ادامه همکاری‌های بین تویوتا و سوبارو، این دو کمپانی ژاپنی قصد طراحی پلت‌فرم مشترکی برای خودروهای تمام‌برقی سواری در ابعاد متوسط و بزرگ را دارند.همچنین طبق توافق اخیر این دو کمپانی بخشی برای همکاری در شاسی‌بلندهای جمع‌وجور برقی درنظر گرفته‌شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این شاسی‌بلند قرار است در هرکدام از کمپانی‌ها با برند خودشان تولید شود، یعنی مشابه اتفاقی که برای کوپه خیابانی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ افتاد. برای این خودرو سیستم چهارچرخ محرک سوبارو استفاده خواهد شد و تویوتا برای استفاده از پیشرانه‌های برقی همکاری خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که همکاری فنی بین تویوتا و سوبارو از سال ۲۰۰۵ و پس از خرید ۱۶.۷۷ درصد از سهام سوبارو شروع شد.

حال تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار سوبارو، قصد دارد رقیب خود را به فناوری‌هایی مجهز کند که بقای آن را تضمین کرده و از نابودشدن سرمایه‌اش در سوبارو جلوگیری می‌کند.

گفتنی است که تویوتا تا به امروز در مورد تکنولوژی‌های حساس و گرانی همچون هیبرید، تمام برقی و هیدروژنی خود با هیچ کمپانی همکاری نکرده بود، اما برای اولین بار آنها صلاح دیده‌اند که به سوبارو در پیشرفت در این حوزه کمک کنند. همچنین این تصمیم باعث خواهد شد تویوتا بازار خودروهای تمام برقی و خودروهای مجهز به فناوری خودران پیشرفته را در خودروهای سوبارو تست کند.

تویوتا در اعلامیه رسمی خود آورده است: «سوبارو و تویوتا باور دارند که اتخاذ یک مدل کسب‌وکار جدید در پشت قراردادها الزامی است. ما باید از این طریق محدودیت‌های صنعتی را کنار بزنیم.»

تویوتا به دنبال همکاری با خودروسازان مطرح است تا هزینه توسعه فناوری‌های جدید را برای خود کاهش دهد.

در ماه آپریل این شرکت اعلام کرد که در آینده قصد دارد دیگر خودروسازان را از طریق فناوری اختصاصی هیبرید خود تامین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =