کد خبر: 225323
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
جنرال‌موتورز

دولت ایالات‌متحده درخواست مطرح‌شده از سوی دو کمپانی جنرال‌موتورز و ولوو به منظور استثنا قائل شدن در تعرفه‌های ۲۵درصدی برای محصولات صادرشده از چین را رد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، ولوو به‌عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی جیلی، یک خودروساز با سرمایه‌های چینی به‌حساب می‌آید، حتی اگر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری روی احداث خط تولید در خاک ایالات‌متحده داشته باشد.

در مورد جنرال‌موتورز نیز باتوجه به سرمایه‌گذاری سنگین این خودروساز برای تولید در خارج از مرزهای ایالات‌متحده و درگیری‌های بین ماری بارا (مدیرعامل جنرال‌موتورز) و دولت ترامپ، به نظر نمی‌رسد روابط حسنه‌ای بین دولت این کشور و بزرگ‌ترین خودروسازش وجود داشته باشد. بنابراین این دوخودروساز نیز مجبور خواهند بود تعرفه‌های جدید دولت ترامپ را از ماه جولای قبول کنند.

جنرال‌موتورز سعی داشت کراس‌اوور بیوک انویژن را که تولید آن به‌صورت انحصاری در چین خواهد بود، با تخفیف تعرفه‌ای به ایالات‌متحده صادر کند. اما در نامه پاسخ به درخواست آن‌ها نوشته شد:

«استراتژی تولید ارزان‌تر محصولات مهم‌تر است یا جلوگیری از قوای صنعتی چین تا سال ۲۰۲۵؟» جنرال‌موتورز وقتی آگاه شد باقیمت ۳۵هزار دلاری نمی‌تواند اینویژن را در سایت میشیگان و اوهایو تولید کند، تولید آن را منحصر به سایت چین بیوک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =