بازار خودرو

باتوجه به جدول قیمت‌ها در بازار درمی‌یابیم از ابتدای هفته تاکنون بهای بسیاری از خودروهای داخلی با کاهش 2 تا 20میلیون‌تومانی همراه شده‌ است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روند نزولی نرخ ارز که از هفته قبل آغاز شد، تاثیرات مثبتی بر کاهش قیمت‌ها و شکسته شدن حباب‌های قیمتی که طی ماه‌های گذشته در بازار خودرو ایجاد شده، داشته است. از همین رو هفته گذشته پیش‌از تعطیلات شاهد کاهش دو تا 20میلیون‌تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار بودیم. اما با آغاز هفته جاری و تسریع کاهش نرخ ارز، بار دیگر شاهد پایین‌آمدن قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم. با ورود نرخ ارز به کانال 12هزارتومانی، نه‌تنها قیمت خودروهای وارداتی با کاهش قابل‌توجهی همراه شد، بلکه بسیاری از خودروهای داخلی نیز ارزان شده و شاهد شکسته شدن قیمت‌ آن‌ها در بازار هستیم.

ازسوی‌دیگر به‌دلیل روند نزولی قیمت‌ها در بازار، مشتریان از خرید خودرو دست کشیدند، به همین دلیل تعداد فروشندگان بیش‌از خریداران شده که البته این موضوع موجب تخلیه حباب قیمت‌ها در بازار شده است. اما این رویه تا جایی ادامه خواهد داشت که میزان عرضه‌وتقاضا ازسوی خودروسازان به تناسب نسبی برسد.

درواقع باید گفت در شرایط کنونی که بسیاری از خودروسازان نسبت‌به تعهدات معوقه خود دچار مشکل شده‌اند، دلال‌ها و افراد سودجو نبض بازار را در دست گرفته‌اند و همسو با جریانات ارزی و بین‌المللی، اقدام به قیمت‌گذاری خودرو در بازار می‌کنند. اما این روزها به‌دلیل کاهش نرخ ارز و کم شدن میزان تقاضا برای خرید خودرو، دلال‌ها نیز به ناچار همسو با روند نزولی قیمت‌ها شده‌اند.

 باتوجه به جدول قیمت‌ها در بازار درمی‌یابیم از ابتدای هفته تاکنون بهای بسیاری از خودروهای داخلی با کاهش 2 تا 20میلیون‌تومانی همراه شده‌ است. براین‌اساس قیمت محصولات خانواده پژو در بازار به شرح زیر است.

پژو 405 بنزینی با قیمتی حدود 80 میلیون‌تومان، پژوپارس با 101میلیون‌تومان، پژو 207 جدید اتوماتیک با قیمت 169‌میلیون‌تومان، پژو 206 تیپ 5، 108میلیون‌تومان و پژو 206 تیپ 2 با قیمت 90میلیون‌تومان معامله شده‌اند. همچنین محصولات خانواده سمند از این رویه پیروی کرده و با میانگین 3میلیون‌تومان کاهش در بازار خریدوفروش شده‌اند.

بر این اساس آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های سمند به شرخ زیر است. سمند LX 85میلیون‌تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 96میلیون‌تومان و سمند سورن ELX  101میلیون‌تومان خریدوفروش شده‌اند. همچنین قیمت دنا پلاس 2 ایربگ نیز حدود 159 میلیون‌تومان تخمین زده می‌شود.

محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز روز گذشته با میانگین کاهش 5‌میلیون‌تومانی در بازار آزاد معامله شدند. بر این اساس آخرین قیمت ثبت‌شده برای تیبا 2 حدود 64میلیون‌تومان، تیبا 2 دوگانه‌سوز 59‌میلیون و 500 هزار تومان و تیبا SX حدود 51‌میلیون‌تومان اعلام شده است. همچنین سایپا 111 نیز روز گذشته با کاهش 3 میلیونی، با قیمتی حدود 51‌میلیون‌تومان به فروش رسید. سایپا 131 نیز با 46 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. البته ساینا EX نیز در بازار آزاد قیمتی حدود 60 میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است.

از محصولات خانواده رنو می‌توان به رنوساندرو استپ‌وی اتوماتیک اشاره کرد که قیمتی حدود 200میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است. رنو ساندرو اتوماتیک نیز با قیمتی حدود 189‌میلیون‌تومان معامله می‌شود. همچنین رنو تندر پلاس اتوماتیک حدود 180میلیون‌تومان به‌فروش رسید. بهای رنو تندر 90 ایران‌خودرو نیز حدود 130‌میلیون‌تومان تخمین زده می‌شود.

نگاهی به جدول قیمتی چینی‌های پرتقاضا در بازار نیز نشان از کاهش 15 تا 20میلیون‌تومانی برخی مدل‌های پرتقاضا دارد. اما نکته قابل‌توجه درخصوص بازار خودروهای چینی، کاهش قیمت بازار نسبت‌به نرخ کارخانه‌ای برخی مدل‌هاست که نشان می‌دهد خریداران نسبت‌به افزایش قیمت‌های اخیر توسط خودروسازان واکنش نشان داده و از خرید خود انصراف داده‌اند.

بر این اساس روز گذشته قیمت اعلام‌شده برای جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 289میلیون‌تومان بوده است. همچنین جک S3 با قیمتی حدود 207میلیون‌تومان خریدوفروش شده است. چانگان CS35 اتوماتیک نیز با کاهش 10 تا 13میلیونی به نرخ معاملاتی به  186میلیون‌تومان رسیده است.

برلیانس H330 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بهای معاملاتی 176میلیون‌تومان رسیده است. همچنین برلیانس H220 دنده‌دستی نیز در بازار قیمتی حدود 100میلیون‌تومان دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohsen FR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 0
    قیمت محصولات سایپا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =