مارکوس فلاش مدیرعامل واحد ب‌ام‌و M

واحد تولید خودروهای با عملکرد بالای ب‌ام‌و موسوم به M GmbH اخیرا شاهد تحولاتی اساسی بوده و مدل‌های بسیار مهمی مانند X3 M، X4 M و M135i M پرفورمنس را عرضه کرده است. همه این اتفاقات تحت مدیریت مدیرعامل جدید این واحد، مارکوس فلاش صورت گرفته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، با ورود این مدیرعامل جوان، این واحد شاهد تغییراتی اساسی بوده و رویکرد سنتی‌تر قبلی آن دگرگون شده است. نشریه مشهور اتوبلاگ اخیرا گفت‌وگویی با این مدیر جوان آلمانی داشته و از او درباره تغییرات مورد نظر او ســوالاتی را پرسیده است.  

 آقای فلاش چه‌طور می‌خواهید در M GmbH تغییراتی را ایجاد کنید؟

ما قول‌ها و وعده‌هایمان را در خصوص موفقیت این برند با عملکرد بالا دنبال خواهیم کرد. در گذشته ما دوره‌هایی از عرضه خودروهای مجهز به توربوشارژر و دو دیفرانسیل را تجربه کرده‌ایم و اگر حالا نگاهمان رو به جلو باشد، دوران مدیریتی من دوران الکتریکی‌سازی این برند خواهد بود. 

آیا خودروهای دو دیفرانسیل و مجهز به توربوشارژر به M GmbH کمک کردند؟

بدون شک. هر دوی آن‌ها به تقویت این برند کمک کرده‌اند، برای این‌که ما با تعصب یک فناوری را نمی‌پذیریم، بلکه هرکاری انجام می‌دهیم تا خودروهایمان را سریع‌تر کنیم و عملکردشان را بالاتر ببریم. من طرفدار این نوع انعطاف‌پذیری هستم. 

 الکتریکی‌سازی را چگونه می‌بینید؟ 

ما در حال ارزیابی تمام فناوری‌ها هستیم؛ یعنی هیبریدهای معمولی، پلاگین هیبریدها و همچنین خودروهای تمام‌الکتریکی‌. ما از تلاش‌های شرکت مادر هم بهره‌برداری می‌کنیم، هرچند خودمان را به این کار مقید نمی‌دانیم برای این‌که به وضوح ما نیازمندی‌های متفاوتی داریم.

در حالی‌که خودروهای معمولی ب‌ام‌و بر افزایش گستره قابل پیمایش متمرکز هستند، تمرکز ما بر عملکرد قرار دارد و این به معنای تفاوتی تمام عیار است. عملکرد خودرو باید قابل بازتولید و مناسب پیست باشد و از برخی جهات این نیازمند رویکردهای متفاوت در زمینه فناوری است. به همین خاطر است که ما اولین برند خودروهای با عملکرد بالا نیستیم که به سراغ الکتریکی‌سازی رفته است، اما بهترین خواهیم بود. 

 قبلا اعلام شده بود که دو واحد M و i دو قطب کاملا متفاوت را عرضه می‌کنند و به هیچ وجه یکی نخواهند بود. اما حالا که به سراغ خودروهای تمام الکتریکی M رفته‌اید، امکان هم‌پوشانی این دو برند وجود ندارد؟ 

ب‌ام‌و i در بدو امر حمل و نقل الکتریکی را دنبال می‌کرد، اما اکنون نماد نوآوری، فناوری و یک شیوه‌ تفکر متفاوت است. هیچ تعارض و تضادی در این وجود ندارد که هر دو برند جانبی دارای خودروهای برقی باشند. 

 آیا به عرضه مدل‌های غیرالکتریکی ادامه خواهید داد؟

در این‌جا نیز با انعطاف‌پذیری عمل خواهیم کرد. به باور من همه چیز به کشور و مدل بستگی دارد و ما به عرضه خودروهای احتراق داخلی در کنار مدل‌های الکتریکی ادامه خواهیم داد. 

 شما مسئول موتور 12 سیلندر هستید. آیا آینده‌ای برای آن می‌بینید؟ 

به غیر از موتور 12 سیلندری که در حال حاضر داریم، بعید می‌دانم در آینده‌ای نزدیک به سراغ موتوری جدید برویم. 

 آیا موتورهای دیزل آینده‌ای دارند؟ 

این موضوع نه به فناوری بلکه به نظر جامعه بستگی خواهد داشت. این فناوری همچنان جذاب باقی خواهد ماند و شخصا می‌توانم آینده‌ای بسیار طولانی را برای دیزل‌ها تصور کنم. اما متاسفانه بحث درباره آن‌ها به شیوه‌ای عقلایی دنبال نمی‌شود و در نتیجه نمی‌توانم پیش‌بینی درستی داشته باشم. 

آیا می‌توانید یک خودرو M با عملکرد بالا با چهار سیلندر عرضه کنید؟‌

به لحاظ نظری دنبال کردن چنین پروژه‌ای هیچ اشکالی ندارد و حتی در سری مسابقات DTM هم حالا خودروهای چهار سیلندر شرکت می‌کنند. اما برای آینده‌ نزدیک ما برنامه‌ای در این زمینه نداریم. 

 آیا می‌توانید درباره برنامه‌هایتان برای شخصی‌سازی محصولات صحبت کنید؟ 

برای ما این زمینه‌ای برای رشد است که به شکلی فزاینده روی آن تمرکز داریم. قطعا می‌توانیم در این زمینه تغییراتی را به لحاظ فلسفه طراحی رقم بزنیم و من به طور خاص در این راستا به شدت طرفدار همکاری با هنرمندان هستم. 

در خصوص طراحی مدل‌های M  چه می‌توانید بگویید؟

ما قدم بعدی را خواهیم برداشت و برون‌گراتر خواهیم شد؛ ابتدا با مدل‌های M پرفورمنس و بعد هم با مدل‌های M با عملکرد بالا (های پرفورمنس). 

 یک پرسش هم درباره اتوبان‌های آلمانی دارم که هنوز هیچ محدوده سرعتی ندارند. آیا به نظرتان محدوده سرعت آسیب‌رسان خواهد بود؟

از نظر من بله، محدود کردن سرعت تردد در اتوبان‌ها قطعا می‌تواند به اقتصاد آلمان ضرر بزند. من اصلا دوستدار فرهنگ محدودسازی نیستم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =