موتورسواران

پیست اتومبیلرانی و موتورسواری مجموعه ورزشی آزادی بعدازظهر روز جمعه 31خردادماه، میزبان نخستین مرحله از مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور در سال 98 بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،این مسابقه که با حضور پیشکسوتان و برخی هنرمندان علاقه‌مند به این رشته ورزشی مهیج برگزار شد، برخلاف دوره‌های گذشته تفاوت‌هایی در شیوه و قوانین برگزاری داشت. در این دوره علاوه‌بر کلاس‌های ۱۲۵، ۲۵۰، ۶۰۰ و ۱۰۰۰سی‌سی، کلاس‌های دیگری ازجمله استریت، مینی جی‌پی، تا ۳۰۰ سی‌سی، ۶۰۰ و ۱۰۰۰ گروه B (آماتور) و پیشکسوتان حضور داشتند و برای نخستین‌بار شاهد برگزاری این کلاس‌ها در مسابقات قهرمانی کشور بودیم که همین موضوع جذابیت این مسابقه را دوچندان کرده بود. شرکت «نیروخودروآسیا» و شرکت «سرمایه‌گذاری ایرانیان بانک بین‌الملل» حامی مالی این دوره از مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور بودند که در پایان با اهدای جوایز ارزنده نقدی و کاپ‌های قهرمانی، از نفرات برتر و قهرمانان این رشته ورزشی تقدیر به‌عمل آوردند. شایان ذکر است این دوره از مسابقات بدون هیچ‌گونه حواشی، با نظم و ترتیب برگزار شد. 

     استقبال پرشور تماشاگران و علاقه‌مندان
از آن‌جاکه روز جمعه یکی از شلوغ‌ترین روزها در تقویم موتوراسپرت کشور به‌شمار می‌رفت و چند مسابقه در تهران و شهرستان‌ها به‌صورت همزمان برگزار می‌شد، مسئولان فدراسیون و کمیته موتورسواری ترجیح دادند اولین مرحله از مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور، از ساعت 17 در پیست موتورسواری مجموعه آزادی برگزار شود. با آنکه زمان برگزاری این مسابقه بعدازظهر روز جمعه اعلام شده بود اما تعداد بسیار زیادی از تماشاگران از ساعاتی قبل از مسابقه در محل حاضر شده بودند و به تشویق موتورسواران موردعلاقه خود پرداختند.
از سوی دیگر، گرمای بسیار شدید هوا مانعی برای علاقه‌مندان به این رشته نشد و شاهد حضور حداکثری تماشاگران روی سکوهای پیست مجموعه ورزشی آزادی بودیم که همین موضوع باعث شد نخستین مرحله از مسابقات قهرمانی کشور با شور و هیجان غیرقابل‌وصفی آغاز شود.

     حضور پیشکسوتان و هنرمندان
یکی دیگر از ویژگی‌های نخستین مرحله مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور، حضور پیشکسوتان و قهرمانان سابق این رشته ورزشی بود که موجب دلگرمی شرکت‌کنندگان و موتورسواران حاضر در این مسابقه شد. ازسوی‌دیگر چهره‌های سرشناسی نظیر مجید مظفری از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون در این مسابقه حضور داشتند. البته مجید مظفری خود از موتورسواران حرفه‌ای و علاقه‌مند به این رشته ورزشی است که اواسط مسابقه یک دور افتخاری با موتورسیکلت دوکاتی در پیست آزادی راند. همچنین در میان مسابقه، برخی موتورسواران با اجرای حرکات نمایشی، موجب به وجد آمدن تماشاگران و بالا رفتن جذابیت‌های مسابقه شدند.

    اعلام نتایج نهایی و اسامی افراد برتر
پس از حدودا 3 ساعت رقابت مهیج و نفس‌گیر، نفرات برتر هر کلاس مشخص شد که به شرح زیر است: در کلاس مینی‌ جی‌پی، حسین برومند در جایگاه نخست، پویان گلزار در رده دوم و حسام افکاری‌پور مقام سوم را ازآن خود کردند. در کلاس تا 300سی‌سی، علیرضا ترشیزی مقام اول، میلاد شاه‌محمدی در جایگاه دوم و عقیل آیتی پس از آن در رده سوم جای گرفتند. همچنین در کلاس ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی‌سی آماتور مقام نخست به سجاد سلطانی، مقام دوم به محمدرضا رضایی و مقام سوم به فرید منتظم اختصاص یافت.
در کلاس پیشکسوتان نیز مرتضی عرب‌زاده و حسین شیخ‌بهایی به ترتیب جایگاه اول و دوم را از آن خود کردند. 
کلاس استریت 1400 سی‌سی نیز رضا بحری در جایگاه نخست، سیدعلی میراحمدی و هژیر احمدی به ترتیب در رده دوم و سوم جای گرفتند. 
در کلاس ۱۲۵ سی‌سی یاسین سینه‌سپهر مقام نخست، آرش اسماعیلی مقام دوم و میثم علیزاده مقام سوم را از آن خود کردند. در کلاس 250سی‌سی نیز امین بردبار مقام اول، محمدهادی حیدری مقام دوم و محمد امین‌کارخانه در مقام سوم جای گرفتند. 
در کلاس 600 سی‌سی نیز مهدی نعیمی، سلمان عضایی و میلاد پیلتن به ترتیب نفرات برتر این کلاس را تشکیل می‌دهند. در نهایت مهدی جابری مقام نخست کلاس 1000سی‌سی را از آن خود کرد و پس از آن محسن مرگن و ساسان اکبری به ترتیب در مقام دوم و سوم این کلاس جای گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =