بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، بعد از آن‎که شاخص‌کل بورس تهران بیش از 3500 واحد با رشد مواجه شد، نمادهای این صنعت بورسی با افزایش قیمت روبه‎رو شدند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، بعد از آن‎که شاخص‌کل بورس تهران بیش از 3500 واحد با رشد مواجه شد، نمادهای این صنعت بورسی با افزایش قیمت روبه‎رو شدند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری‌رنا، سایپا آذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق و رینگ‎سازی مشهد مثبت خوردند و در مقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، لنت ترمز ایران، محورسازان ایران‎خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران و سازه‎پویش منفی شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 38هزار و 857 نوبت معاملاتی، 592میلیون و 701هزار سهم به ارزش 115میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 28هزارو735 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش974 واحدی در تراز 32هزار و 355 واحدی قرار گرفت.

   بازار خودرویی‎ها را با خود بالا کشید
طی روزهای گذشته نمادهای خودرویی به‌غیر از سایپا همگی روند نزولی را طی کرده بودند، اما دیروز به‎رغم افتی که نمادهای این گروه در روزهای قبل تجربه کرده بودند، افزایش شاخص کل سبب شد خودرویی‎ها در اکثر سهم‎ها مثبت شوند و بر این اساس در بین گروه‌های بورسی، خودرویی‎ها صدرنشین شدند. چراکه روز گذشته شاحص کل بورس تهران با افزایش ۳۵۷۳ واحدی به رقم ۲۳۷ هزار و ۴۵۹ واحد رسید. این در حالی است که در پایان دادوستدهای روزگذشته بورس تهران، در ۵۷۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲میلیارد و ۷۴۰میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹هزارو۹۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۰۲هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

   بازدهی 31درصدی سه‎ماهه برای فعالان بورسی
از ابتدای سال جاری تاکنون، بازدهی بورس تهران گوی سبقت را از سایر بازارهای متداول موازی ربوده است. در فصل بهار، بازدهی شاخص‌کل بورس تهران بیش‌از 31درصد بوده است. به‌عبارت دقیق‌تر فعالان بورسی در سه‌ماه گذشته به‎طور متوسط بیش‌از 31درصد بازدهی کسب کرده‌اند. در همین رابطه کارشناسان بر این باورند دلیل اصلی رشد شاخص بورس در یک‌سال گذشته، جهش نرخ ارز بوده، از سوی دیگر قیمت‌ سهام در سه‌ماه اخیر تقریبا بدون اصلاح و وقفه رشد کرده، اگرچه ممکن است به‎طور بنیادین محرک‌هایی برای ادامه حرکت صعودی وجود داشته باشد اما هر میزان که رشد قیمت‌ها بی‌وقفه‌تر باشد، اصلاح قیمت‌های احتمالی هم عمیق‌تر خواهد بود. تجربه نشان داده است اصلاح قیمت‌ها پس از یک صعود همه‌جانبه اجتناب‌ناپذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =