کد خبر: 225501
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
تویوتا chr

بررسی‌هایی که در سایت‌های مختلف آنلاین خرید و فروش داشته‌ایم، ما را به این نتیجه رساند که قیمت تویوتا C-HR از کیا اسپورتیج 2015 کمتر است!

کیا و تویوتا، هر دو از دل آسیا و دو رقیب دیرینه هستند؛ یکی متعلق به کره جنوبی و دیگری از ژاپن سربرآورده است. این دو کمپانی خودروسازی که در حال حاضر به غول‌های خودروسازی جهان تبدیل شده‌اند، در طول همه این سال‌ها مخاطبان خودشان را داشته‌اند. اما در عین حال، همواره خودروهایشان با یکدیگر مقایسه و رو در رو می‌شوند. یکی از چالش‌های جذاب آن‌ها، رویارویی کیا سورنتو 2015 و تویوتا CHR 2017 توربو است که ما در اینجا، بر آن شدیم این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهیم. تویوتای مورد بحث ما، محبوب‌ترین شاسی‌بلند درون‌شهری و البته آفرودی و کیای مورد نظر نیز با مشخصات فنی و ظاهری قابل توجه، یکی از بهترین‌های بازار جهان محسوب می‌شود. در آخر باید بگوییم تویوتا سی اچ ار 2017 توربو و کیا سورنتو 2015، هر دو در بازار ایران به صورت رسمی و تحت پوشش نمایندگی مجازشان وارد شده‌اند. و حالا، سوت آغاز مسابقه میان این دو خودرو را می‌زنیم.

در کیا سورنتو 2015 یک موتور خطی با 4 سیلندر و 16 سوپاپ فعالیت می‌کند. این موتور 188 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در حدود 190 کیلومتر در ساعت می‌تواند حداکثر سرعت داشته باشد. گیربکس آن، جعبه دنده 6 سرعته خودکار است که تقریبا جزو گیربکس‌های قدیمی به شمار می‌آید و به همین علت، مصرف سوخت سورنتو را بالا برده است: 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر، عددی است که سوخت ترکیبی این خودرو را نشان می‌دهد. در مقابل نیز تویوتا chr با موتوری مشابه، حدود 115 اسب بخار قدرت و 180 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو CVT است که گیربکسی مدرن معرفی می‌شود. یکی از مزیت‌های این جعبه دنده، کاهش مصرف سوخت است و این موضوع کاملا در تویوتا CHR مشهود است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است و این موهبتی بزرگ برای بازار خودروی ما به حساب می‌آید؛ چرا که قیمت بنزین در کشور لحظه به لحظه افزوده می‌شود. در کنار این‌ها، کیا سورنتو به لحاظ تنوع ترمز، پایین‌تر از تویوتا CHR ایستاده است. در خودروی ژاپنی تویوتا، سیستم کنترل باد لاستیک، کنترل نوسانات، کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرپایینی و ... وجود دارد. همچنین اسپورتیج به 6 کیسه هوا و CHR به 10 کیسه هوا مجهز است. صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم صوتی JBL و 9 بلندگو از ویژگی‌های سیستم صوتی این خودرو است در حالی که در سورنتو تنها یک صفحه نمایش 4.3 اینچی دیده می‌شود. وجود این آپشن‌ها و مشخصات باعث می‌شود اعتراف کنیم خرید و فروش  تویوتا سی اچ ار برای کسانی که به دنبال خودرویی مجلل، شیک، آپشنال و هیجان‌انگیز هستند، گزینه مناسب‌تری است.

بررسی‌هایی که در سایت‌های مختلف آنلاین خرید و فروش داشته‌ایم، ما را به این نتیجه رساند که قیمت تویوتا C-HR از کیا اسپورتیج 2015 کمتر است! برای مثال در سایت دیوار کیا سورنتو 2015 با 130 هزار کیلومتر کارکرد و در مدل فول آپشن، به رنگ آبی و به ادعای فروشنده در حد نو یک میلیارد و 150 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که در همین سایت قیمت تویوتا سی اچ ار 2017 توربو، با 30 هزار کیلومتر کارکرد یک میلیارد تومان عنوان شده است. بهتر است خودتان باقی آگهی‌ها را ببینید تا به این نکته پی ببرید.

منبع :  ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =