کد خبر: 225502
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
سایپا کوییک

 کوییک از نظر طراحی جانبی با ساینا و تیبا دو کاملاً برابری می‌کند. در قسمت درها کاملاً مشابه به آن‎ها ظاهر شده است، فقط در بحث طراحی عقب می‎توان گفت به نسبت تیبا و ساینا با خودروی جدیدتری روبرو هستیم.

کوییک چند نام مشخص دارد: هاچ بک کراس تولید داخل و اولین خودرو اتوماتیک ارزان قیمت ایران؛ کوییک باعث شده است که صنعت خودرو سازی ایران به سمت تولید خودروهای اتوماتیک برود و خودروهای دنده دستی را نداشته باشد. کوییک محصولی از خودروسازی سایپا است که در واقع می‌توان آن‌ را تیبا هاچ بک فیس لیفت شده یا ساینا هاچ بک نامید.  سایپا ادعا نموده است که از یک نام ایرانیبرای این خودرو استفاده کرده است: یکی از روستاهای شهرستان جاسک استان هرمزگان کوییک نام دارد و تپه ای باستانی متعلق به هزاره چهارم میلادی که در شهرستان جوانرود کرمانشاه قرار دارد کوییک نام دارد. در واقع سایپا کوییک محصول جدیدی است که نسبت به خودروهای قبلی این شرکت امکانات رفاهی بهتری دارد.

 کوییک از نظر طراحی جانبی با ساینا و تیبا دو کاملاً برابری می‌کند. در قسمت درها کاملاً مشابه به آنها ظاهر شده است، فقط در بحث طراحی عقب میتوان گفت به نسبت تیبا و ساینا با خودروی جدیدتری روبرو هستیم. مشخصه اصلی سایپا کوییک این است که چراغهای این خودرو واقعاً جلوه دارد و جذاب هستند و تلاش کردهاند خودرو را به خودروهای روز بسیار نزدیک کنند. کوییک به عنوان یک خودروی اقتصادی وارد بازار شد به همین دلیل سنسورهای عقب داخل سپر قالب گیری نشدهاند بلکه بیرون از سپر کار شدهاند.

 قفل خودرو کیفیت خوبی ندارد در واقع هدف تعبیه قفلهای مخفی بوده است؛ اما جای قفلهای روی در را کور کرده‏اند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو شامل امکاناتی مانند: بلوتوث، ردیاب ماهوارهای، میزان فشار تایرها، دمای هر چرخ، سیستم gpms ( که سیستم به روزی است)، وضعیت کمربند ایمنی که بسته است یا خیر، نشانگر خطاهای ایربگ، وضعیت ایربگ سرنشین جلو، مسافت طی شده، تعویض روغن موتور به همراه تاریخ، تعویض فیلتر روغن به همراه تاریخ، تعویض فیلتر سوخت به همراه تاریخ، اطلاعات مربوط به چراغهای خودرو مانند: راهنما و چراغ مه شکن است. سیستم تهویه الکتریکی به همراه نمایشگر که میتوانید میزان دما را دیده و توسط یک دکمه پیچ، حالت آن را تغییر دهید؛ روشن کردن فن و فشردن دکمه as max سرما خوبی را منتقل می‌کند اما صدای زیادی دارد. کروز کنترل خودرو به سبک رنو یا پژوهای قدیمی است، یعنی از یک جا روشن شده و با روی فرمان باید آن را فعال کنید. یکی دیگر از آپشنهای این خودرو محدود کننده سرعت است. دکمههای قفل، باز و بسته و آب پاش شیشه عقب سمت راننده و زیر فرمان قرار دارد. تنها راه باز کردن قفل صندوق عقب توسط سوئیچ است.

این خودرو سواری نرمی دارد یعنی دست اندازها را نمیکوبد یا اینکه دست اندازها را با سر و صدا رد نمی‌کند اما هندلینگ خودرو پایین است. شروع به حرکت خودرو کمی ضعیف است؛ اما تمام گیربکس‌های سی وی تی این عادت را دارند. نکته مهم در مورد این خودروها آن است که سعی کنید آن را در حالت دنده عقب روی شیب پارک نکنید و یا اگر پارک کردید مجبور نباشید دنده عقب حرکت کنید چون تمام گیربکسهای سی وی تی در این حالت فشار شدیدی را تجربه میکنند و حتی در نمونههای چینی مشاهده شده است که تسمه گیربکس پاره کردهاند.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو سایپا کوییک به آگهیهای بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :  ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =