پورشه

برای پورشه همکاری، اهمیتی کلیدی دارد. این برند آلمانی به باور مدیرانش کوچک‌تر از آن است که بتواند به تنهایی از پس تغییرات برآید و در نتیجه باید با همکاران خود در صنعت خودروسازی و همچنین استارت‌آپ‌ها همکاری داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»، صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی اساسی بوده است و رشد و توسعه‌ای شتابان را در حوزه‌هایی مانند الکتریکی‌سازی خودروها، به اشتراک‌گذاری سفرها و فناوری خودران تجربه کرده است. با این حال این همه ماجرا نیست و در افق این صنعت تغییرات بسیار زیاد دیگری نیز قابل مشاهده است.

در همین راستا آنیا هندل مدیر واحد مدیریت نوآوری و تحول دیجیتال در پورشه اخیرا گفته: «خودروهای اسپرت پورشه درست 70 سال پیش از راه رسیدند... اما شما ظرف 7 سال آینده شاهد تحولاتی بیشتر از کل تغییرات و دگرگونی‌هایی خواهید بود که طی 70 سال گذشته در صنعت خودروسازی تجربه شده است».

رودررو با تغییرات

خانم هندل که در کنفرانس ابتکارات که در روزهای اخیر در سنگاپور برگزار می‌شد شرکت کرده بود اعلام کرد که پورشه در سال‌های آتی با «تغییراتی چشمگیر و اساسی» روبه‌رو خواهد شد.

او در ادامه اظهاراتش به این نکته اشاره کرد که در سال جاری همه چیز برای این خودروساز آلمانی در راستای الکتریکی‌سازی است. این کمپانی آلمانی که جزو برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن است قصد دارد در ماه سپتامبر از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود به نام تایکان رونمایی کند.

پیش‌تر هم وی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده بود که پیش از عرضه تایکان میزان تولید آن دوبرابر شده است.

انتظار می‌رود که این خودروی اسپرت به رقیب سرسختی برای تسلا بدل شود و مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

تسلا موفق شد سال گذشته 245 هزار و 240 دستگاه از محصولاتش را به فروش برساند: 145 هزار و 846 سدان مدل 3 و 99 هزار و 394 دستگاه از سدان‌های مدل S و شاسی‌بلند مدل X.

اهمیت همکاری

خانم هندل در سخنرانی خود در رابطه با به‌کارگیری فناوری‌های جدید در پورشه بر اهمیت همکاری با سایر شرکت‌ها تاکید کرد.

او در این خصوص گفت: «پورشه یک کمپانی خودروسازی نسبتاً کوچک است و ما مثل سایر برندهای فعال چندان بزرگ نیستیم. برای ما همکاری، اهمیتی کلیدی دارد. ما خیلی کوچک‌تر از آن هستیم که بتوانیم به تنهایی از پس تغییرات برآئیم. ما باید با شرکایمان در صنعت خودروسازی و همچنین استارت‌آپ‌‌ها همکاری داشته باشیم. ما علاقه زیادی به استارت‌آپ‌ها داریم. ما واقعاً باید با آن‌ها همکاری کنیم و از آن جایی که برند کوچکی هستیم مدیریت امور و سروکله زدن با ما برای آن‌ها ساده‌تر خواهد بود».

وقتی از او در این باره سوال شد که چه‌طور تلاش خواهد کرد تا از فناوری‌‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی سردرآورد گفت که همیشه میزانی از آزمون و خطا وجود دارد. «چیزی که ما می‌خواهیم این است که دروازه‌ و پلی میان علم و استفاده عملی باشیم و همین موضوع بزرگترین چالش ما را تشکیل می‌دهد».

پیش‌بینی‌های پورشه برای آینده

از سوی دیگر کلاز زملر مدیرعامل پورشه در آمریکای شمالی اخیرا طی اظهاراتی مدعی شده که خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نه چندان دور بازارهای مختلفی مانند ایالات متحده را قبضه خواهند کرد. اما در عین حال او پیش‌بینی کرده که خودروهای سنتی و احتراق داخلی ثرار نیست به این زودی‌‌ها از بازار خارج شوند. آقای زملر در اظهارات خود سعی کرده جایگاه متمایز و منحصر به فرد خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبرید و موتورهای احتراق داخلی را مشخص کند که به باور او هریک در بخش خاصی از بازار کارایی خود را خواهند داشت. 

پیش‌سفارش‌های فعلی برای مدل برقی تایکان شواهد این مدیر زملر را تشکیل می‌دهند. درحالی‌که کمتر از نصف کسانی که پیش از عرضه تایکان این خودرو را سفارش داده‌اند در حال حاضر مالک یک پورشه هساتند؛ بزرگترین گروه مالکان پورشه که خواهان تایکان هستند را مالکان فعلی پورشه 911 تشکیل می‌دهند. این همزیستی می‌تواند منظور آقای زملر را بهتر مشخص کند. این بدان معناست که شاید همواره خودروهای اسپرت موتور تخت 6 سیلندر جایی در بازار داشته باشند.

 شاید چنین خودروهایی در آینده همچنان به فروش خود ادامه دهند. به باور آقای زملر تقاضا همواره برای این خودروهای اسپرت دارای موتور درون‌سوز همچنان ادامه خواهد داشت و او انتظار دارد در عین حالی که بیشتر خودروسازان به الکتریکی‌سازی محصولاتشان روی آورده‌اند این پیشرانه‌ها همچنان به حضور خود در بازار ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =