بازار خودرو

با نگاهی به جدول قیمت‌ها در بازار آزاد در می‌یابیم روزهای ابتدایی هفته جاری، قیمت برخی خودروهای داخلی با کاهش 500 هزار تا یک‌میلیون تومانی همراه بوده‌اند.

 حدودا چند هفته‌ای است که بازار خودرو واکنش چندانی نسبت به اتفاقات نداشته و قیمت‌ها با نوسانات جزئی درحال تغییر هستند. علت این امر را می‌توان ثبات بازار سکه و ارز دانست. زیرا طی ماه‌های گذشته بارها شاهد نوسان قیمتی در بازار خودرو در پی تغییرات نرخ ارز بودیم. با این حال طی روزهای گذشته با بررسی قیمت‌ها در می‌یابیم بهای بسیاری از خودروهای داخلی در بازار به ثبات رسیده و تغییر چندانی نداشته است. 

اما باتوجه به این‌که طی روزهای اخیر، خودروسازان داخلی روند تحویل خودروها را تسریع کرده‌اند و میزان خودروهای عرضه‌شده توسط آن‌ها افزایش یافته است، برخی کارشناسان معتقدند طی روزهای آتی می‌توان انتظار داشت قیمت خودروهای داخلی با کاهش یک تا 3 میلیونی همراه شود.

درحال‌حاضر بسیاری از نمایندگی‌های فروش خودروسازان مشغول تحویل خودروهای ثبت‌نامی در طرح‌های فروش فوری و همچنین خودروهای پیش‌فروش‌شده هستند و همین امر موجب شده است تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا در بازار شکل بگیرد. ازسوی‌دیگر بسیاری از خریداران که طی ماه‌های گذشته به‌منظور کسب سود بیشتر اقدام به خرید خودرو کرده بودند و درحال‌حاضر خودروهای خود را تحویل گرفتند، اقدام به فروش کرده‌اند که البته این موضوع تاثیر دوچندانی در میزان عرضه خودرو جدید به بازار داشته است.

با نگاهی به جدول قیمت‌ها در بازار آزاد در می‌یابیم روزهای ابتدایی هفته جاری، قیمت برخی خودروهای داخلی با کاهش 500 هزار تا یک‌میلیون تومانی همراه بوده‌اند.

بر این اساس قیمت محصولات خانواده پژو در بازار به شرح زیر است:

پژو 405 بنزینی با قیمتی حدود 78 میلیون و 700 هزار تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز  حدود 104 میلیون تومان، پژو 207 جدید اتوماتیک با قیمت 167 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 حدود 101 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 فول با قیمت 85 میلیون تومان معامله شده است. همچنین محصولات خانواده سمند نیز از این رویه پیروی کرده و با میانگین یک‌میلیون‌تومان کاهش در بازار ارزش‌گذاری شده‌اند. بر این اساس آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های سمند به شرح زیر است:‌ سمند LX با قیمت 82 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 88 میلیون‌تومان، سمند سورنELX ، 97 تومان خریدوفروش شده‌اند. همچنین قیمت دنا پلاس 2‌ایربگ نیز حدود 163 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز روز گذشته با میانگین کاهش 500 هزارتومانی در بازار آزاد معامله شدند.

بر این اساس آخرین قیمت ثبت‌شده برای تیبا 2 حدود 57میلیون و 500 هزار تومان، تیبا SX دوگانه‌سوز 57 میلیون و 700 هزار تومان و تیبا SX حدود 51 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین سایپا 111 نیز روز گذشته با قیمتی حدود 50 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رسید. سایپا 131 نیز با 45 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش شد. ساینا EX نیز در بازار آزاد قیمتی حدود 59 میلیون و 500 هزار تومان را برای خود ثبت کرده است.

از محصولات خانواده رنو نیز می‌توان به رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک اشاره کرد که قیمتی حدود 190 میلیون تومان را برای خود ثبت کرد. همچنین رنو ساندرو اتوماتیک قیمتی حدود 180 میلیون تومان را به خود اختصاص داده  است. رنو تندر پلاس اتوماتیک نیز با قیمتی حدود 171 میلیون تومان به فروش رسید. البته قیمت رنو تندر 90 ایران‌خودرو حدود 131 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

نگاهی به جدول قیمتی چینی‌های پرتقاضا در بازار نیز حاکی از افزایش قیمت آن‌هاست که همین موضوع باعث شده میزان معاملات انجام‌شده به‌مراتب کاهش یابد. بر این اساس روز گذشته قیمت اعلام شده برای جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 287 میلیون تومان بود. همچنین جک S3 نیز با قیمتی حدود 199 میلیون تومان خرید و فروش شد. 

چانگان CS35 اتوماتیک نیز با افزایش 5‌میلیونی به نرخ معاملاتی به 187 میلیون تومان رسیده است. برلیانس H330 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بهای معاملاتی 177 میلیون تومان رسیده است. همچنین برلیانس H220 دنده‌دستی نیز در بازار قیمتی حدود 97 میلیون تومان دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كامران IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    اخه واقعا اين ديگه چه جور خبريه؟ كاهش يك ميليون توماني خودرو هم شده خبر؟ اگه بخواهيد خبر هاي اينجوري رو چاپ كنيد كه هر دقيقه خبرتون رو بايد اصلاح كنيد كه!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =