ایران‎خودرو

رتبه کیفی پژوپارس اتوماتیک کرمانشاه به سه ستاره افزایش یافته و 207 صندوقدار اتوماتیک نیز چهار ستاره کیفیت گرفته است

به گزارش «اخبار خودرو»، اسفندماه سال گذشته بود که طبق آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، محصول پژو2008 تولیدی ایران‎خودرو به عنوان نخستین و تنها خودرو داخلی 5 ستاره شناخته شد.

در آن زمان برخی کارشناسان بدون توجه بدعهدی‎های شریک فرانسوی ایران‎خودرو و خروجش از ایران، این دستاورد مهم را بیشتر به پژو نسبت دادند تا ایران‎خودرو و در نظر نگرفتند که اختصاص پنج ستاره کیفی با توجه به استانداردهای سخت‎گیرانه شرکت بازرسی کیفیت به خودروهای تولید داخلی بی‎سابقه بوده و گروه صنعتی ایران‎خودرو با اجرای برنامه‎های بهبود کیفیت در زنجیره تولید خودرو برای نخستین بار موفق به کسب آن شده است.

علاوه بر مستندات مربوط به اجرای برنامه‎های بهبود کیفیت در زنجیره تولید خودرو، در اسفندماه سال گذشته، محصول هایما S7 این گروه  نیز که در سایت ایران‎خودرو خراسان تولید می‎شود، از سه ستاره کیفی به سطح کیفی 4 ستاره ارتقا یافت. این نتایج در حالی کسب شد که محدودیت‎های بین‎المللی که در ماه‎های اخیر صنعت خودرو را درتنگنا قرار داده، نتوانسته ایران‎خودرو را از مسیر اصلی افزایش کیفیت و رضایت مشتریان دور سازد و حتی گام‎های این خودروساز را استوارتر کرده است.

استمرار موفقیت‎های کیفی

موفقیت کیفی کسب‎شده و استمرار آن در بهار 1398 نشان می‎دهد مقوله کیفیت همچنان سرفصل فعالیت‎ها و اولویت اصلی گروه صنعتی ایران‎خودرو است. چنان‎که نتایج ارزیابی کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل منتهی به اردیبهشت‎ماه 98 نیز نشان داد، محصول دناپلاس ایران‎خودرو نیز توانست 4 ستاره کیفیت را به‎دست آورد.

به استناد گزارش اردیبهشت‎ماه این شرکت ارزیاب، محصول دناپلاس توانسته با ارتقای کیفیت در فرایند تامین و تولید،‌ به سطح کیفی چهار ستاره ارتقا یابد. این دستاورد حاصل حمایت‎های مدیرعامل گروه صنعتی ایران‎خودرو، برنامه‎ریزی و تلاش تیمی و مستمر تمامی کارکنان و مهندسان این گروه صنعتی در بخش‎های تامین، تولید، کیفیت و مهندسی است.

بر این اساس، محصولات ایران‎خودرو همچنان در کسب ستاره‎های کیفیت پیشتاز و سرآمد بوده‎اند، تا جایی که بیشترین ستاره‎ها به سبد محصولات این شرکت تعلق دارد. علاوه‌بر محصول 5ستاره پژو2008 که برنامه داخلی‎سازی آن به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‎خودرو پس‌از تولید پژو301 بدون شریک فرانسوی کلید خواهد خورد و محصول 4ستاره دناپلاس، محصولات سوزوکی گرندویتارا، تندر90 پلاس اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک، تندر90 پلاس و پژو 207 نیز چهار ستاره کیفیت دارند. دیگر محصولات تولیدی در سایت‎های گروه صنعتی ایران‎خودرو دست‎کم دارای سه یا دو ستاره کیفیت هستند و هیچ محصول تک‎ستاره‎ای در سبد محصولات این گروه صنعتی قرار ندارد.

افزایش ستاره‎های کیفی در شرایط تحریم

در ادامه این روند و بنا بر نتایج ارزیابی خردادماه 98 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ستاره‎های کیفی محصولات پژوپارس اتوماتیک کرمانشاه نیز از دو به سه ستاره افزایش یافته و محصول 207 صندوقدار اتوماتیک در نخستین ارزیابی، واجد دریافت چهار ستاره کیفیت شد.

این دستاورد نیز حاصل هدف‎گذاری و نظارت مستمر کیفی در زنجیره تامین و تولید گروه صنعتی ایران‎خودرو و شناسایی نقاط بهبود و تعریف برنامه بهبود است که‌ به افزایش ستاره‎های کیفیت محصولات ایران‎خودرو به‎ویژه در ماه‎های اخیر منجر شده است.

گفتنی است علاوه بر کنترل کیفیت روزانه محصولات تولیدی، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز به عنوان سازمان نظارتی، در بازه زمانی یک‎ماهه، کیفیت خودروها را ارزیابی می‎کند که نتایج آن نزدیک و منطبق بر نتایج ارزیابی‎های داخلی در ایران خودرو است.

نتایج این ارزیابی‎ها در مسیر بهبود کیفیت محصولات و تعریف برنامه بهبود راهگشا است و دستیابی به اهداف کیفی را تسهیل می‎کند. بر این اساس، ستاد عالی کیفیت محصولات ایران‎خودرو با حضور مدیران ارشد کیفیت در حوزه‎های مختلف تامین، ‌تولید و خدمات پس از فروش به‎صورت هفتگی میزان پیشرفت و اجرای پروژه‌های بهبود را رصد می‎کند.

نظارت بر کیفیت قطعات و محصولات در شرایط خاص تحریم با حساسیت بالاتری انجام می‎شود تا علاوه بر حفظ کیفیت،‌ اهداف ارتقای کیفیت نیز محقق شود. بدین‎ترتیب درحال‎حاضر بیش‌از 60 درصد از محصولات این خودروساز در گروه کیفیت سه ستاره و بالاتر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =