مارک مارکز

گرندپری موتو جی‌پی آلمان بار دیگر با پیروزی مارک مارکز به پایان رسید تا موتورسوار رپسول هوندا همچنان رکورد پیروزی‌های پیاپی خودش در زاکسنرینگ را حفظ کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، ماوریک وینالس، موتورسوار یاماها و کال کراچلو از ال سی آر هوندا در رده‌های دوم و سوم سکوی آلمان قرار گرفتند. در این میان فابیو کوارتارارو، میگل اولیویرا و یوهان زارکو از ابتدای کار، الکس رینز در دورهای میانی و الکس اسپارگارو در آخرین دور از پیست و جریان مسابقه خارج شدند.

تمرینات روز جمعه

مارک مارکز، موتورسوار رپسول هوندا با ثبت زمان 1 دقیقه و 20 ثانیه و 705 هزارم در رده نخست تمرینات روز جمعه گرندپری موتوجی پی آلمان قرار گرفت. الکس رینز، موتورسوار سوزوکی و فابیو کوارتارارو، موتورسوار جوان اس آر تی یاماها با اختلاف 0.3 ثانیه‌ای در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. استفان بردل که در این گرندپری جایگزین خورخه لورنزوی مصدوم در تیم رپسول هوندا شده، در مکان چهاردهم جدول جای گرفت.

تعیین خط روز شنبه

روز شنبه نیز مشخص شد که مارک مارکز، موتورسوار رپسول هوندا با ثبت زمان 1 دقیقه و 20 ثانیه و 195 هزارم، یک بار دیگر مسابقه موتوجی پی آلمان را از خط یک استارت خواهد زد. با نتیجه تعیین خط زاکسنرینگ، حالا مارکز یک پول پوزیشن دیگر با رکورد میک دوهان فاصله دارد. در رده‌های دوم و سوم نیز یاماهاسواران، فابیو کوارتارارو و ماوریک وینالس با اختلاف 0.2 ثانیه‌ای قرار دارند. الکس رینز، جک میلر و کال کراچلو پرکننده خط دوم استارت مسابقه آلمان خواهند بود. ولنتینو روسی که با ثبت سریع‌ترین زمان در مرحله اول توانست به مرحله دوم تعیین خط راه پیدا کند، نتوانست زمانی نزدیک به هم‌تیمی‌اش داشته باشد و بالاتر از دوکاتی‌ها، در رده یازدهم قرار گرفت. از جمله اتفاقات مرحله دوم تعیین خط می‌توان به زمین خوردن دنیلو پتروچی در پیچ نهم اشاره کرد. از شرایط زمان‌گیری موتورسواران دوکاتی مشخص بود که  اصلا شرایط خوبی برای مسابقه یکشنبه نخواهند داشت.

درباره زاکسنرینگ

پیست ورزش‌های موتوری شهر زاکسن آلمان در سال ۱۹۲۷ ساخته شده و دقیقا ۳ کیلومتر و ۶۷۱ متر در مسیر ۱۴ پیچه خود طول دارد. البته مسابقات دیگری همچون ADAC جی‌تی مستر و مسابقات قهرمانی جی‌تی وان هم در این پیست برگزار می‌شود که در آنها پیست به مسیر ۲ کیلومتر و ۱۰۰ متری اومگا و یا مسیر ۱ کیلومتر و ۷۰۰ متری، محدود می‌شود. از سال ۱۹۹۸ گرندپری موتوجی‌پی از نورنبرگ‌رینگ به زاکس‌نریگ منتقل شد و تاکنون ۲۲ دوره از مسابقات موتوجی‌پی در این پیست برگزار شده است.

گزارش روز مسابقه

مسابقه از ساعت ۱۶ و ۳۰ به وقت ایران شروع شد و در همان دور ابتدایی فابیو کوارتارارو، میگل اولیویرا و یوهان زارکو از مسابقه خارج شدند. مارک مارکز سریع‌ترین زمان پیست را ثبت کرد و از همان ابتدا به نظر نمی‌رسید که کسی توان برابری با سرعت وی را داشته باشد.

به الکس رینز گفته می‌شود که برود روی مپینگ 2، احتمالا برای مدیریت تایر. آندره دویزیوسو تا دور هشتم مسابقه در جایگاه ششم قرار دارد، هم‌تیمی او که آسیب دیده از تصادف دیروز است نیز فعلا موربیدلی و روسی را پشت سر خود نگه داشته است. پسران دوکاتی از یک دیگر سبقت گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که دویزیوسو با مشکل تایر روبرو است.

موتورسواران دوکاتی از جک میلر عبور کرده‌اند و فعلا خود را در رده پنجم و ششم قرار داده‌اند. الکس رینز برای دومین مسابقه پیاپی با از دست دادن کنترل موتورش از مسابقه خارج شد. جوان میر با یک عملکرد عالی فعلا خودش را در رده پنجم و بین دوکاتی‌ها قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که موتور سوزوکی در قسمت جلوی خود پایداری مناسبی را داشته باشد.

ماوریک وینالس و کال کراچلو که در تعقیب هم هستند حال هر دو با مشکل تایر مواجه شده‌اند. دنیلو پتروچی و آندره دویزیوسو باهم رقابت می‌کنند که آندره کمی تهاجمی رفتار می‌کند و رده خود را به میر می‌بازد ولی دوباره این رده را پس می‌گیرد.

در دورهای پایانی الکس اسپارگارو از مسابقه خارج می‌شود. و پایان گرندپری موتو جی پی آلمان و هفتمین پیروزی مارک مارکز راننده تیم رپسول هوندا در این پیست. در جایگاه دوم ماوریک وینالس از تیم یاماها با اختلاف ۴ ثانیه و نیم و سپس کال کراچلو از تیم ال‌سی‌آر هوندا با اختلاف ۷ ثانیه‌ای از مارکز مسابقه را به پایان رساندد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =