مایکل لوشلر، مدیرعامل اوپل

در دوسال اخیر که اوپل تحت مالکیت PSA فعالیت کرده شاهد بیشترین بهبود و اصلاحات در کاهش پیچیدگی‌ها بوده است. پیچیدگی مساله‌ مهمی است زیرا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

به گزارش «اخبار خودرو»، مایکل لوشلر از حدودا دو سال پیش سکان مدیریت کمپانی اوپل و برند هم‌خانواده‌ آن یعنی واکسهال را در دست گرفته و در این مدت اوپل تغییر و تحولاتی اساسی را شاهد بوده است.

لوشلر پیش از ورود به اوپل در کمپانی تولید ریل قطار دایملر کرایسلر و میتسوبیشی موتور مشغول به کار بود. او در میتسوبیشی موفق شد تا سمت مدیر مالی ارشد ارتقا پیدا کند. در سال 2012 او به اوپل رفت و به یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت بدل شد تا بالاخره در ژوئن سال 2017 هیات مدیره او را به سمت مدیرعاملی این برند آلمانی منصوب کرد. اخیرا او در مصاحبه‌ای که با اتوموتیو نیوز داشته نظرات خود را درباره رهایی از جنرال موتورز و بازگشت قریب‌الوقوع این برند آلمانی به روسیه بیان کرده است. 

ظرف دوسال گذشته تحت مالکیت گروه خودروسازی PSA فرانسه، چه چیزی بیش از هر چیز در اوپل نسبت به دورانی که مالکیت آن به جنرال موتورز تعلق داشت، بهبود یافته است؟ 

بیشترین بهبود و اصلاحات در کاهش پیچیدگی‌ها بوده است. پیچیدگی مساله‌ای اساسی است زیرا همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد. البته که ما تعداد پلت‌فرم‌هایمان را کاهش داده‌ایم اما اگر شما همچنین فرمان‌ها، گزینه‌های رنگ و انواع صندلی کمتری داشته باشید هزینه‌های تولیدتان به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. شما نیاز به فضای تولید پهناوری در کارخانه‌تان ندارید و در نتیجه در برخی از کارخانه‌ها که ما فضای اضافی داشتیم، اقدام به فروش یا اجاره ملک‌ها کرده‌ایم. این مساله نیز به نوبه خود به کاهش هزینه‌های پشتیبانی اوپل کمک شایانی کرده است. 
اوپل قصد دارد در ادامه سال میلادی جاری با مدل گرندلندX به عنوان خودرویی صادراتی باری دیگری وارد بازار روسیه شود. 

 آیا اوپل قصد دارد محصولاتی را برای بازارهای جهانی مانند روسیه تولید کند یا همچنان اروپا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب خواهد کرد؟ 

برای روسیه ما بر همان خودروهایی متمرکز خواهیم بود که در بازار اروپا برای فروش عرضه می‌کنیم. این چیزی است که خریداران روسی دوست دارند. مساله این است که آیا ما باید خودروهایمان را به آن‌جا صادر کنیم یا این امکان وجود دارد که آن‌ها را به صورت محلی در همانجا تولید کنیم؟ مونتاژ محلی به لحاظ هزینه‌های ساختاری کلی خیلی بهتر است و ما برخی از محصولات‌مان را در کارخانه‌ گروه PSA واقع در شهر کالوگا تولید خواهیم کرد. 

 از زمانی که اوپل به یکی از برندهای زیرمجموعه PSA بدل شده، چه چیزی در رابطه با خودروهای تجاری سبک این شرکت تغییر کرده است؟ 

اگر فکرش را بکنید در سال 2017 فیات وانت سقف‌دار کومبو، رنو ون کوچک ویوارو و ون متوسط مووانو را به بازار عرضه کرد، با کمی دقت می‌توانید متوجه محدودیت‌هایی شوید که ما در آن زمان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردیم. حالا که ما به لطف PSA به پلت‌فرم‌هایی دسترسی داریم که خودروهایی مانند کومبو و ویوارو بر آن سوار شده‌اند، قادر به تولید مدل‌هایی مشابه خواهیم بود و قصد داریم در کارخانه خود در گلیویس لهستان به تولید آن‌ها بپردازیم. به همین دلیل است که کار تولید خودروهای تجاری سبک ما با شتاب زیادی در حال رشد است. گروه PSA واقعا در تولید خودروهای تجاری سبک ممتاز است و این مزیت در اپل بسیار حائزاهمیت است، زیرا تولید این خودروها بسیار سودآور و پرمنفعت است. 

  با وجود آن‌که تولید مدل آدام متوقف شده، شما گفته‌اید که اوپل به دنبال عرضه یک خودرو مینی برای مشتریان خود است. چه‌طور برای چنین کاری برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ 

ما بر این باوریم که می‌توانیم با بدنه‌هایی متفاوت، مثلا مدل‌های شاسی‌بلند کوچک، دل طرفداران آدام را به دست آوریم و شکی نداریم که بخشی از طرفداران مدل آدام مجذوب مدل جدید کورسای اوپل خواهند شد.  
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =