کد خبر: 225624
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
بورس

با توجه به روندی که گروه خودرویی طی روزهای اخیر پشت سر گذاشته است، می‎توان گفت همان‎طور که شاخص‌کل بورس تهران بعد از صعودهایی که تا محدوده نزدیک 250هزار واحدی ثبت کرد، دیگر نتوانست به رشد خود ادامه دهد، نمادهای خودرویی نیز به‌دلیل افزایش قیمت‎هایی که طی این چند وقت اخیر تجربه کرده‎اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار گروه خودرویی در روزی که شاخص کل بورس تهران با کاهش بیش از 500 واحدی روبه‎رو بود، روند نزولی را طی کردند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، سایپا آذین، صنایع ریخته‎گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، محورسازان ایران‎خودرو، گروه بهمن، ایرکا پارت صنعت و چرخشگر منفی خوردند و در مقابل نمادهای مهرکام پارس، الکتریک‎خودرو شرق، کمک‎فنر ایندامین، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، نیرو محرکه، تولید محور خودرو و بهمن‎دیزل مثبت شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 35هزار و 16 نوبت معاملاتی، 451میلیون و 85هزار سهم به ارزش 92میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 28هزارو331 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با کاهش 524 واحدی در تراز 31هزار و 936 واحدی قرار گرفت.

   نمادهای خودرویی در حال اصلاح قیمت
با توجه به روندی که گروه خودرویی طی روزهای اخیر پشت سر گذاشته است، می‎توان گفت همان‎طور که شاخص‌کل بورس تهران بعد از صعودهایی که تا محدوده نزدیک 250هزار واحدی ثبت کرد، دیگر نتوانست به رشد خود ادامه دهد، نمادهای خودرویی نیز به‌دلیل افزایش قیمت‎هایی که طی این چند وقت اخیر تجربه کرده‎اند، در حال استراحت یا به نوعی اصلاح قیمتی هستند. حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

   در انتظار اخبار مجامع سایپا و ایران‎خودرو
مجمع دو شرکت سایپا و ایران‎خودرو قرار است در آخر ماه جاری برگزار شود. با توجه به این امر، بسته به خبرهایی که از مجمع این دو خودروساز بیرون می‌آید، می‎توان روند حرکتی آن‎ها را حداقل در کوتاه‎مدت پیش‎بینی کرد. از سوی دیگر، اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎های این دو خودروساز نهایی شود، آن زمان این دو نماد در درجه اول و در درجه دوم سایر نمادهای این گروه به تأسی از آن‎ها رشد بسیار خوبی را تجربه 
خواهند کرد.

   اتراق شاخص کل پشت مرز 250هزار واحد
درحالی‎که شاخص بورس تهران در روز دوشنبه توانسته بود خود را به مرز کانال تاریخی ۲۵۰هزار واحدی برساند، دیروز این شاخص ۵۳۶ واحد کاهش یافت و از دستیابی به این کانال جا ماند. این در حالی است که ارزش کل معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم 1756میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد ۴.۴میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم ۳۰۲هزار و ۸۱ نوبت دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =