کد خبر: 225636
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا ،  سعید موتمنی اظهار کرد: آن طور که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند حدود 190 هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها به تدریج تکمیل شده و وارد بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل 20 هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به طور مثال قیمت پژو 206 تیپ 5 که هفته گذشته 103 میلیون تومان بود؛ اکنون به 97 میلیون تومان رسیده، بنابراین در عرض یک هفته حدود شش میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با عرضه خودروهای ناقص قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. در حال حاضر میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به دلیل نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این در حالی است که در مقابل فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان نیز که اشتباهاً وارد این بازار شده بودند در حال خروج از این بازار هستند.

موتمنی تاکید کرد: در حال حاضر دیگر علتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد که بخواهد شیب قیمت خودرو را مجدداً صعودی کند؛ در هر صورت مصرف‌کننده‌ای که نیاز فوری نداشته باشد، خرید نکرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیبا۲ مرداد۹۷ IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    خودروسازان زرنگ تر از این حرفان برادر ،کافیه یکم قیمت بیاد پایین دوباره یه بامبولی فراهم میکنند و خودرو به بازار نمیدن هر چند که الانشم که حرف از تکمیل خودروهای ناقص میزنن ما چیزی ندیدیم واز مرداد پارسال تاحالا فقط یه مشت حرف بی پایه واساس از سایپا شنیدیم
  • دارکوب FR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    عجب ارزونی و شکست قیمتی؟؟؟؟@!! معلوم نیست نمره ریاضی ابتداییش چند بوده؟؟ با یک تقسیم ساده خواهید فهمید که نرخ رشد و کاهش قیمتهای خودروهای داخلی و خارجی چقدر بوده به چند میلیون پایین آمدن قیمت بعد از افزایش ۲ تا ۳ برابری خودری داخلی می گوید سقوط قیمت؟؟!!!
  • دارکوب FR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    دلار ۷ تومانی شده ۱۳ هزار تومان ، به عمل کار برآید ، به سخندانی نیست
  • یک شهروند FR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    با وضعیت تعرفه ها و نرخ ارز و بی تعهدی و ... واردکنندگان ، بعید به نظر می رسد که قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد و به قیمت اولیه برگردد ...
  • امیرحسین IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    کافیه یه سر به سایتای خارجی مثل carforsale.com بزنید و قیمت ماشینا رو ببینید. هییییییییییی. التماس تفکر.
  • یک شهروند FR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه ... فقط وعده و وعید .... دلار ۳۵۰۰ تومانی در مدت کوتاهی به ۲۰ هزار تومان هم رسید و اکنون حدود ۱۳ هزار تومانه ، نه مردم به خودشون رحم می کنند نه متاسفانه دولت ... هیچ اراده ای بین مردم و مسئولین در حمایت از ارزش پول ملی وجود نداره ، هر کسی فکر خودشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =