خودروهای وارداتی

طی هفته‌های گذشته همزمان با آزادسازی و ترخیص حدود 5 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور، همان‌طور که انتظار می‌رفت بازار خودروهای وارداتی واکنش مثبتی از خود نشان دادند قیمت‌ها با کاهش نسبی همراه شده‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو یکی از پرهیجان‌ترین بازارهای اقتصادی کشور است و از تغییر و تحولات سایر بازارهای استراتژیک متاثر می‌شود. طی هفته‌های گذشته همزمان با آزادسازی و ترخیص حدود 5 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور، همان‌طور که انتظار می‌رفت بازار خودروهای وارداتی واکنش مثبتی از خود نشان دادند قیمت‌ها با کاهش نسبی همراه شده‌اند. 
ازسوی‌دیگر ثبات نسبی در بازار ارز موجب شد میزان نوسانات قیمتی در بازار خودروهای وارداتی نیز به حداقل برسد. اما نکته قابل‌توجه در این‌باره، تداوم رکود در این بخش از بازار است که برخلاف انتظار، خریداران همچنان به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها و نزدیک شدن بهای خودروهای وارداتی به عدد منطقی، از خرید خودرو امتناع کرده و میزان معاملات انجام‌شده در روز به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کرده است.
با نگاهی به جدول قیمت خودروهای وارداتی درمی‌یابیم بهای این خودروها همچنان کاذب هستند و تا قیمت واقعی فاصله قابل‌توجهی دارند. به‌عنوان مثال درآخرین روز هفته گذشته قیمت هیوندای سانتافه حدود 830 تا 840 میلیون تومان، هیوندای توسان، 780 تا 800 میلیون تومان و هیوندای النترا 520 میلیون تومان تخمین 
زده می‌شد. 
همچنین کیا سورنتو که تا چندی پیش مرز یک‌میلیارد تومان را رد کرده بود، اکنون در بازار، قیمتی حدود 920 تا 940 میلیون تومان دارد. کیا اسپورتیج GT لاین نیز با قیمتی حدود 780 میلیون تومان قابل خریداری است. در حالی که تا چندی پیش، قیمت این کراس‌اوور کره‌ای بیش از 800میلیون تومان برآورد می‌شد. همچنین کیا اپتیما جی‌تی لاین با قیمتی حدود 670 میلیون تومان و کیا سراتو دو لیتری وارداتی با قیمتی حدود 420 میلیون تومان در بازار موجود است.
لکسوس NX300h که یکی از وارداتی‌های محبوب در بازار به‌شمار می‌رود، کاهش حدودا 5درصدی را تجربه کرده و اکنون به بهای معاملاتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است. البته نسخه 200t  این خودرو با قیمتی حدود یک‌میلیارد و 350 میلیون تومان عرضه می‌شود. از اروپایی‌های پرتقاضا در بازار نیز می‌توان به رنو تلیسمان و رنو کولئوس اشاره کرد که اکنون به ترتیب با قیمتی حدود 640 و 850 میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شوند.
لیست قیمت محصولات فولکس واگن در بازار آزاد نیز به شرح زیر است: درحال‌حاضر تیگوان با قیمتی حدود یک میلیارد و 40 میلیون تومان، پاسات با قیمت 900 تا 915 میلیون تومان و گلف GTI حدود 900 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند.
سانگ‌یانگ تیوولی نیز که سری جدید آن به‌تازگی از گمرکات ترخیص و تحویل مشتریان شده است، اکنون در بازار آزاد قیمتی حدود 440 تا 450 میلیون تومان دارد. همچنین هیوندای سوناتاهیبرید نیز مرز 800میلیون‌تومان را رد کرده و با بهایی حدود 800 تا 810 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =