کد خبر: 225659
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
خریداران خودروی برلیانس 

شرکت سایپا برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و آریو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،شرکت های خودروساز پس از اعمال دور دوم تحریم ها و متاثر شدن تولید از تحریم ها, نا خواسته دچار بدعهدی در خصوص تحویل خودروهای ثبت نامی شدند. این شرکت ها برای جلب توجه مشتریان و آرامش بازار خودرو, اقدام به معرفی طرح تبدیل و یا جایگزین محصولات موجود به جای محصولاتی که بعد از تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده بودند کردند.

به طور مثال بنا به اعلام شرکت ایران خودرو, یک مشتری محصول تندر 90 پلاس می تواند خودرو ثبت نامی خود را به تندر 90 معمولی به قیمت تیرماه سال گذشته(43میلیون تومان) تبدیل کند که با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه و بازار مبلغی در حدود 70 میلیون تومان سود نصیب این مشتری خواهد شد.

در همین حال شرکت سایپا نیز برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و آریو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

بنابر اعلام شرکت سایپا مشتریان محصول آریو به جای یک دستگاه از این خودرو می توانند 3دستگاه خودرو جایگزین از محصولات سایپا 131و 132, تیبا و یا ساینا(با قیمت تیرماه سال 97) که حاشیه قیمت کارخانه و بازار این محصولات بسیار مطلوب است دریافت کنند.

به طور مثال در این روش اگر مشتری, یک دستگاه ساندرو را به سه دستگاه پراید تبدیل کند با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه با بازار بیش از 75میلیون تومان سود عاید مشتری خواهد شد.

این شرکت در اطلاعیه ای دیگر نیز اعلام کرده مشتریان محصولات برلیانس سری 300اتومات 3 دستگاه خودرو جایگزین(سایپا 131و151, تیبا ,کوئیک یا ساینا) و برای سری 300 دستی 2 دستگاه خودرو(سایپا 131و151, تیبا ,کوئیک یا ساینا) جایگزین دریافت کنند که محاسبه ما به التفاوت قیمت کارخانه و بازار نشان می دهد که این روش جایگزینی، سود نسبتا مطلوبی عاید مشتریان سایپا خواهد کرد.

با بررسی این طرح های تبدیل می توان به این مهم رسید که اگر چه سایپا در حال حاضر محصولی هم تراز برای جایگزینی مانند ایران خودرو ندارد اما طرح تبدیل محصولات خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده که از نظر عایدی مالی, سود بیشتری نصیب مشتریان خود کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متين IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    13 0
    درود نويسنده بزرگوار، يه ماشين حساب بگير دستت مواردي كه عرض ميكنم رو به دقت حساب كتاب كن بعد به جمله زير كه در متن نوشتي عميقا فكر كن! "از نظر عایدی مالی, سود بیشتری نصیب مشتریان خود کند" ماشين ثبت نامي (ساندرو) دي 96 مبلغ پيش پرداخت بيست ميليون تومان تحويل مرداد 97... روزگار گذشت تا فروردين 98 و طرح تبديل انجام شد! ارزش 20 ميليون ما شد حدود 25 ميليون تبديل كرديم به دو پرايد و يك ساينا حدود 52 ميليون اضافه بابت اين سه ماشين بايد پرداخت كنيم در بهترين حالت با فروش هر سه ماشين بتوني يه ساندرو بخري! در نظر بگيريد 3تا پلاك، 3بار خرج سند، كلي دوندگي!!! در صورتي كه براي دريافت ساندرو نهايت 22 ميليون پرداختي نياز بود! پس حداقل 30 ميليون ضرر كرديم! تازه اين موارد در صورتي كه آخرين ماشين هم تحويل گرفته باشي و بدليل توليد بالا محصولات سايپا قيمت پايين نياد و ساندرو بدليل كم بودن بالاتر نره محقق خواهد شد!!! اعلام كردن 1 ماشين تحويل فوري 2 ماشين بعد تحويل تير و مرداد، حالا رسيده مرداد تكميل وجه ميكنيم ميگن 60 روز ديگه تحويل ميديم! اين يعني چي؟ صبر و تحمل ما ايراينا حضرت ايوب رو شرمنده كرده!!!
    • یک شهروند FR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      0 0
      هم وطن عزیز ، باز خوبه به شما گفتن ماشین میدیم ، من که اواسط سال ۹۶ یک خودروی وارداتی پیش خرید کردم ، بعد از ۲ سال نه می خواهند به من ماشین ثبت نامی وارداتی بدهند و نه جبران ضرر و زیان و نه حتی اصل پولم رو..‌. فکر کردی کجا زندگی می کنیم .... اینجا ایرانه ، یک جوری قرارداد باهات می بندند که۴میخت می کنند ، دکترای حقوق هم نمی تونه ازت دفاع کنه ... هیچ گونه تعهدی واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی به مشتری ندارند ، بازم خوبه بهت یک چیزی می دهند ، ما که ۷۰۰ میلیون ضرر کردیم ، چی بگیم .
    • حسین IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      0 0
      اینو خوب اوندی، اگه حضرت ایوب بود میگفت شما دیگه کی هستید!!!!
  • Mostafa IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان در سایت اخبار خودرو خواهشن راجع به تحویل خودرو های معوق شرکت سایپا مطلب تهیه و چاپ کنید. چرا که شرکت سایپا موظف بود طبق قرارداد دی ماه سال 97 خودرو های مردم رو تحویل بده ولی با گرفتن مهلت 120 روزه بعد از تکمیل وجه قرارداد ،یعنی بعد از گذشت 4 ماه الان هم سه چهار هفته از 120 روز مهلتی که شرکت سایپا از مشتری گرفته گذشت و خبری از تحویل خودرو های معوق دی ماه نیست ؟! از تمام دست اندرکاران سایت اخبار خودرو ممنونم به خاطر مطالب خوب و خواندنی که تهیه و چاپ میکنن
  • مجید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    وقتی قطعات یا تضمینی برای پشتیبانی تانین قطعات ندارن پیش فروش میکنن الانم تو طرح تبدیلی تا حالا کسی ماشین جایگزین نگرفته بی برنامگی و سردرگمی بین خودروسازها بیداد میکنه
  • رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    نویسنده محترم برلیانس کراس در بدترین شرایط ۱۷۰ م قیمتشه که اختلاف قیمت با کارخانه میشه ۱۰۰ م اونم یکجا و بدون دردسر و ۶ ماه انتظار از همین الان. ضمنا چطور کرمان موتور از عید تا الان چند بار پیش فروش محصول جک رو گذاشته ولی سایپا میگه امکان واردات قطعات رو نداره؟ مگه ورمان موتور از چین وارد نمیکنه؟؟؟ چطور اون میتونه سایپا نمیتونه؟
  • امید IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    اینا رضایت خودرو ساز است نه مشتری چرا خودرو بالاتر را جایگزین نمیکنند و سراغ خودروهای پایین تر اومدن
  • محمد حیدری DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    من یک خودروی برلیانس مدل230برج5سال 97ثبت نام نمودم که ابان97 خودرو تحویل بگیرم ولی آبان ۹۷ ندادند واردیبهشت98 گفتند طرح تعویض با دوپراید آمده یکی به قیمت ۹۷مدت سی روزه و دیگری به قیمت فروردین ۹۸ترماه دعوت نامه می ایدو به ما واگذار کند که درتاریخ28/2/۹۸ ثبت نام نهایی خودرو کوییک را انجام دادم که قرار شد ۳۰ روزه تحویل دهندوتاکنونن هیچگونه جواب ندادند و شرکت سایپا به تعهدات خود عمل نمی کندوجواب گوی مشتریان نیز نمی باشد.
  • مرادی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    1 0
    خیلی متشکر از سایپا جیب مردم خالی کرده حالا قصه ی مادر بزرگه تعریف میکنه
  • شایان IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    سایپا یه ... یک سال پولمون خوابید به قیمت امسال مجدد پول دعوتنامه دادیم با چند ماه تاخیر تحویل دادند اما چه تحویلی! خودرویی با کیفیت بسیار پایین تر از مدل مشابه ده سال قبل و حذف آیتم هایی نظیر ریموت خودرو به عمرم چنین کلاه بزرگی سرم نرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =