کد خبر: 225661
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
تویوتا C-HR

c-hr نیز مانند دیگر محصولات تویوتا از نطر مشخصات فنی دارای چند نوع است. پیشرانه‌های c-hr در انواع چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۲ لیتر و قدرت ۱۱۶ اسب بخار، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۴ اسب بخار و پیشرانه هیبریدی شامل پیشرانه بنزینی ۱.۸ لیتری همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند.

وقتی اسم کمپانی تویوتا و محصولات شاسی بلند این غول‌ خودروسازی ژاپنی به گوش می‌رسد، نام لندکروز اولین چیزی است که به ذهن هر فردی خطور می‌کند. همین سابقه درخشان در تولید خودروهای شاسی‌بلند باعث شد وقتی که در سال ۲۰۱۶ خبر تولید انبوه تویوتا c-hr منتشر شد، کارشناسان خودرو، تولید محصولی نوآورانه را توقع داشته باشند. و البته این توقع، بیجا هم نبود چراکه وقتی اولین نمونه‌های این خودرو وارد بازار شدند، طراحی بدنه، مواد به کار رفته در داخل اتاق و فناوری پیشرانه و ایمنی این خودرو مورد توجه فراوانی قرار گرفت.

کمپانی تویوتا در شرایطی این محصول خود را به بازار عرضه کرد که تا پیش از این در کلاس شاسی‌بلند‌های کوچک حضور چندانی نداشت و c-hr می‌بایست با رقبایی مانند نیسان جوک و جیپ رنگید مبارزه کند. به همین دلیل طراحان این خودرو تمام خلاقیت‌های خود را به کار گرفتند تا با همان نمای بیرونی خودرو، توجه همگان را به خود جلب کنند.

به همین دلیل است که می‌بینیم این خودرو عملا ظاهری منحصر به فرد دارد که هم تامین کننده سلایق دوستداران خودروهای اسپرت است و هم مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که به طراحی‌های کلاسیک‌تر علاقه دارند. نکته‌ای که بیش از هر چیز به طراحان c-hr در دست یافتن به این هدف کمک کرد، طراحی بخش عقبی خودرو بود که هم عناصر یک خودرو کوپه را در نظر گرفته و هم با ایجاد زوایا و برجستگی‌های حساب شده روی در صندوق عقب خودرو، جلوه‌ای کلاسیک به آن داده است.

همین نوآوری‌ها در طراحی داخل اتاق تویوتا c-hr نیز به کار گرفته شده است که شاخص‌ترین نکته آن به برآمدگی جزئی بخش جلوداشبورد مربوط می‌شود. علاوه بر آن طراحان خودرو از شلوغ کردن این قسمت از ماشین خودداری کرده‌اند که در خودروهای این روزها کمتر دیده می‌شود. استفاده از یک نمایشگر لمسی هفت اینچی البته کمک بزرگی بوده برای طراحان خودرو تا تعداد دکمه‌های جلوداشبورد را تا حد توان کم کنند. علاوه بر تمام این نکات در طراحی داخلی، یک نوار ال ای دی رنگی نیز در داخل اتاق و روی بخش داخلی درها و جلوداشبورد وجود دارد که از نوآوری‌های خاص این خودرو به شمار می‌رود.

c-hr نیز مانند دیگر محصولات تویوتا از نطر مشخصات فنی دارای چند نوع است. پیشرانه‌های c-hr در انواع چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۲ لیتر و قدرت ۱۱۶ اسب بخار، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۴ اسب بخار و پیشرانه هیبریدی شامل پیشرانه بنزینی ۱.۸ لیتری همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند.

علاوه بر امکانات رفاهی مناسب، طراحی نوآورانه و پیشرانه‌های قدرتمند، این محصول تویوتا از نظر ایمنی نیز در سطح بالایی قرار دارد و توانسته هر پنج ستاره ایمنی سازمان ایمنی خودروی اروپا را به دست بیاورد. فعال شدن ترمز خودکار در زمان احتمال برخورد با عابران پیاده، هشدار تعویض خطوط حرکت و استفاده از ترمزهای هوشمند ABS و EBA از عواملی به شمار می‌روند که در افزایش ایمنی این خودرو تاثیر‌گذار بودند.

ایران که از دهه‌ها قبل همواره از مشتریان کمپانی تویوتا بوده است به این محصول تازه این شرکت ژاپنی نیز توجه خاصی نشان داد و نمونه‌های تویوتا c-hr به سرعت به ایران وارد شدند. در حال حاضر تولیدات این خودرو در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بازار ایران موجود است و انواع صفر کیلومتر و کار کرده آن در سایت‌های اینترنتی مانند دیوار خرید و فروش می‌شوند.

منبع : ویرلن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =