اسکوتر

آژانس بین‌المللی انرژی اخیراً طی گزارشی اعلام کرد که تا پایان سال 2018 تعداد دوچرخه‌های برقی مورد استفاده در سراسر جهان به 260 میلیون دستگاه رسیده است

به گزارش «اخبار خودرو»، در حالی‌که شهرهای زیادی در سراسر جهان در تلاش برای افزایش سیستم‌های حمل و نقل عمومی سازگار با محیط زیست هستند مدیرعامل یک کمپانی چینی فعال در زمینه فناوری مدعی شده که اسکوترهای برقی به احتمال زیادی آینده حمل و نقل شهری را در اختیار خواهند گرفت.

به باور یان لی مدیرعامل کمپانی «نیو تکنالوجیز» با توجه به ازدحام و شلوغی در بسیاری از شهرها سرعت متوسط خودروهای چیزی حدود 15 کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود، در حالی‌که متروها نیز در ساعت‌های شلوغی در شهرهای بزرگ پکن تنها قابلیت حمل و نقل تعداد معدودی از افراد را دارند.

یک راه حل خوب

آقای لی که اخیرا در کنفرانسی در هنگ کنگ شرکت کرده در مصاحبه با شبکه‌ CNBC در این باره گفت: «هنگامی که ما حمل و نقل شهری را در نظر می‌گیریم و به داده‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اکثر افراد به صورت تنهایی و جداگانه در شهرها سفر می‌کنند. ما به دنبال بهترین سازوکار حمل و نقل برای آن‌ها هستیم و واضح است که خودروهای راه‌حل خوبی نیستند».

کمپانی نیو تکنولوجیز که موفق شده در لیست بورس نسدک قرار بگیرد تولیدکننده دوچرخه‌هایی الکتریکی است که نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌کنند و داده‌های مختلف دورسنجی شامل موقعیت جغرافیایی، وضعیت خودرو، تاریخچه‌ سواری و آمار مربوط به نیرو را به صورت همزمان در یک اپلیکیشن ثبت می‌کنند.

محصولات این کمپانی چینی اسکوترهای صندلی‌دار الکتریکی هستند که برخلاف اسکوترهای ایستاده‌ای که در شهرهای آمریکایی مانند سانفرانسیسکو بسیار پرطرفدار شده‌اند، ظاهری شبیه به موتورهای مشهور وسپا دارند.

یان لی ادعا می‌کند که افراد در شهرهای بزرگ گرایش به پیمودن مسافت‌هایی زیر 10 کیلومتر دارند و همین مساله این اسکوترهای الکتریکی را به جایگزین مناسبی برای خودروها بدل می‌کند.

تقاضای چند صد میلیونی

در سال‌های اخیر کشورهای مختلف در سراسر جهان اقدامات مختلفی را جهت پذیرش بیشتر خودروهای الکتریکی انجام داده‌اند و کشورهایی مانند چین در این زمینه به سیاست‌ها و یارانه‌های مختلف روی آوردند.  

در ماه مه آژانس بین‌المللی انرژی طی گزارشی اعلام کرد که تا پایان سال 2018 تعداد دوچرخه‌های برقی مورد استفاده در سراسر جهان به 260 میلیون دستگاه رسیده است که براساس این گزارش اکثر آن‌ها در چین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در گزارش این‌طور آمده: «با فروش سالانه ده‌ها میلیونی، بازار چین برای دوچرخه‌های الکتریکی صدها برابر بزرگتر از هرجای دیگری در جهان است». 

آقای یان لی در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری CNBC آمریکا گفت که کمپانی او تا 31 مارس 2019 بیش از 710 هزار دستگاه از محصولات خود را در سطح جهانی به فروش رسانده و در مجموع مشتریان او بیش از 3 میلیارد کیلومتر را با محصولات این شرکت پیموده‌اند.

این کمپانی چیزی حدود 85 ترابایت داده مربوط سواری را جمع‌آوری می‌کند تا چگونگی استفاده کاربران از اسکوترهای برقی این شرکت از جمله اطلاعات مربوط به شارژ باتری‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

شکل جدیدی از حمل و نقل

اگرچه سوداگران بازار بورس چندان درباره این شرکت خوش‌بین نیستند و تا اینجای سال سهام آن بیش از 14 درصد افت پیدا کرده است. آقای لی در این باره گفته که این کاهش ارزش سهام به موقعیت‌های مختلف از جمله شرایط بازار و همچنین ادامه تنش‌ها میان آمریکا و چین مربوط است.

لی یان در توضیح این موضوع گفت: «همیشه صحبت کردن از قیمت سهام کار دشواری است. از دیدگاه ما که یک شرکت با سهامی عام هستیم، می‌دانیم که این مسئولیت برعهده ماست تا برای سهامداران‌مان ایجاد ارزش کنیم.

او در ادامه افزود:‌ «ما اساسی‌ترین نیاز مردم که همان حمل و نقل شهری است را رفع می‌کنیم. مردمی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند به وسیله بهتری برای تردد نیاز دارند».

واضح است که اسکوترهای برقی (در هر دو شکل صندلی‌دار و ایستاده) در حال تبدیل شدن به یکی از وسایل پرطرفدار حمل و نقل هستند و در سال‌های آینده قطعا شکل‌های متنوع‌تری از آن‌ها را در سراسر جهلن شاهد خواهیم بود. برخی از شهرهای بزرگ مانند پاریس نیز برای تشویق شهروندان خود به استفاده از این وسیله نقلیه پاک اقدام به قرار دادن آن‌ها در سراسر شهر نموده تا شهروندان بتوانند در مسیرهای مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =