کد خبر: 225739
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سابین ویاند

اتحادیه اروپا ممکن است به خاطر اعمال تعرفه واردات سنگین برای خودروهای صادر شده از مبدا کشورهای این اتحادیه به ایالات‌متحده، برای واردات محصولات آمریکایی نیز تعرفه بیشتری درنظر بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سابین ویاند از اعضای اتحادیه اروپا و مدیر جدید کمیسیون تجاری این اتحادیه گفته است که تعرفه تلافی جویانه در نتیجه شرایط منفی مذاکره بین دو بلوک اقتصادی خواهد بود. البته طی روزهای اخیر کمی تحرک در صحبت‌های ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی برای کاهش تعرفه‌های اقتصادی دیده شده است.

ویاند گفت: «این مهم است که با جلب اعتماد بین دو طرف به جای تمرکز روی مشکلات جاری، رو به‌ جلو حرکت کنیم و در مناطقی قرار بگیریم که دو بلوک در آنها توافق دارند.»

ویاند که در اولین دور دیدارهای خود پس از کسب این منصب در واشنگتن به سرمی‌برد، در ابتدا برای سخنرانی به محل مرکز استراتژی و تحقیقات بین‌المللی تفکرات رفته است.

او می‌گوید که اتحادیه اروپا به دنبال پیدا کردن راهی است که اختلاف بین دو دولت فرانسه و ایالات‌متحده را بر سر موضوع روند توسعه ایرباس و بوئینگ، حل و فصل کرده تا از اعمال تعرفه روی چنین بخش‌هایی جلوگیری کند.

گفتنی است که حل اختلاف بین بوئینگ و ایرباس برای اولین بار است که از سوی مسئولین اتحادیه اروپا مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد آنها قصد دارند با ورود به این موضوع هم از اعمال تعرفه روی این بخش سودآور برای کشورهای اروپایی جلوگیری کنند و در کنار آن زمینه‌های کنار آمدن با ترامپ بر سر تعرفه‌های جاری را ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =