میشلن لاتیتود اسپورت 3

دو حرف کوچک MO که مخفف مرسدس‌اورجینال هستند، در دیواره لاستیک‌ها نقش بسته‌اند و نشان‌دهنده توسعه مخصوص این لاستیک‌ها برای همخوانی با نیازهای مرسدس بنز هستند

نسل جدید فورد اکسپلورر وارد بازار و به‌عنوان یک شاسی‌بلند آمریکایی به پیشنهادی جذاب برای ماشین‌بازها تبدیل شده است. این خودرو در تریم‌های متنوع ازجمله نمونه پرچم‌دار ST با توان و عملکرد بالا عرضه می‌شود.

اکسپلورر جدید بر پایه پلت‌فرم دیفرانسیل عقب شکل گرفته و قرار است رفتار دینامیک‌تری در جاده داشته باشد. اما آنچه می‌تواند به‌عنوان یار کمکی فورد برای رسیدن به وعده‌هایش ظاهر شود، لاستیک‌های چسبنده میشلن لاتیتود اسپرت 3 است و به‌صورت سفارشی در دسترس خریداران خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، داستان تولد این لاستیک‌ها شنیدنی است،‌ زیرا گفته می‌شود این لاستیک‌ها به‌طور ویژه برای مرسدس‌بنز طراحی شده‌اند و تیم تحقیق‌وتوسعه مرسدس‌بنز برای طراحی این لاستیک‌ها با میشلن همکاری ویژه‌ای داشته و حتی هزینه آن را هم  پرداخت کرده است. 

دو حرف کوچک MO که مخفف مرسدس‌اورجینال هستند، در دیواره لاستیک‌ها نقش بسته‌اند و نشان‌دهنده توسعه مخصوص این لاستیک‌ها برای همخوانی با نیازهای مرسدس بنز هستند اما در این مورد باید گفت لاستیک‌های میشلن به‌طور ویژه برای مرسدس-ای ام جی GLC43 کوپه طراحی شده‌اند.

در زمان تست‌درایو اکسپلورر جدید توسط اصحاب رسانه، کار اند درایور با مهندس ارشد پرفورمنس فورد گفت‌وگو کرده و او اذعان داشته است این خودروساز در ابتدا به‌دنبال عرضه شاسی‌بلند خود تنها با لاستیک‌های چهارفصل پیرلی بوده است اما در نهایت اد کرنز، مدیر بخش پرفورمنس فورد و تیمش تصمیم می‌گیرند لاستیک‌های پرفورمنس و تابستانی میشلن را نیز برای اکسپلورر ST در نظر داشته باشند.

فورد با میشلن تماس گرفته تا گزینه‌های متنوع آن‌ها را بررسی کند. به‌گفته میشلن لاستیک‌های لاتیتود اسپورت 3 MO درحال‌حاضر تنها گزینه در دسترس هستند. فورد درنهایت تصمیم به استفاده از این لاستیک‌ها گرفته است.

به یاد داشته باشید GLC43 از لاستیک‌های 275/45R21 در جلو 315/40R21 در عقب استفاده کرده درحالی‌که هر چهارچرخ فورد از نوع 275 هستند. اکسپلورر همچنین اولین شاسی‌بلند جهان است که از لاستیک‌های Selfseal میشلین استفاده می‌کند.

این لاستیک‌ها به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاتینیوم و لیمیتد اکسپلورر نصب شده‌اند. حال باید دید با استفاده از این تایرها توسط فورد، گروه دایملر که هزینه طراحی این تایرهای را پرداخت کرده است، از کمپانی آمریکایی شکایت می‌کند یا اینکه فورد با پرداخت هزینه توسعه این لاستیک‌ها به آلمانی‌ها، خود را از اتهامی بزرگ راحت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =