کد خبر: 225803
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
دایملر

بایک با پرداخت ۲ و نیم میلیون دلار در روز جمعه موفق شد پس از چندین سال تلاش در تولید محصولات این گروه خودروساز، خود را به عنوان سهام‌دار آنها نیز معرفی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودروساز چینی حالا دو سرمایه‌گذار چینی دارد؛ جیلی و بایک. این اتفاق با خرید ۵ درصد از سهام دایملر توسط کمپانی گروه خودروسازی پکن چین یا به اختصار BAIC اتفاق افتاد. البته این رقم به نسبت سهم حدود ۱۰ درصدی جیلی در دایملر قابل مقایسه نیست. دلیل اصلی انتقال این سهام نیز همکاری بایک با گروه دایملر در کشور چین بوده که پس از خرید ۹ میلیارد دلاری جیلی، این جایگاه تقلیل یافت. 

به هر روی گروه دایملر برای ساخت محصولات برقی خود در چین با جیلی همکاری خواهد کرد و حتی توسعه فناوری خودران دایملر با همکاری جیلی انجام خواهد شد. اما بایک با پرداخت ۲ و نیم میلیون دلار در روز جمعه موفق شد پس از چندین سال تلاش در تولید محصولات این گروه خودروساز، خود را به عنوان سهام‌دار آنها نیز معرفی کند.

این اتفاق باعث خواهد شد که همکاری دایملر و بایک برای تولید محصولات غیربرقی ادامه پیدا کند، ولی چه کسی است که نداند گروه دایملر با معرفی سری محصولات EQ قصد دارد عمده محصولات خود را به صورت برقی تولید کند و احتمالا حجم محدودی از محصولات این شرکت به صورت غیر برقی باقی خواهند ماند؛ از سوی دیگر بازار خودروی چین نیز روز به روز اقبال بیشتری به سمت محصولات برقی نشان می‌دهد.

رشد ۲۵ درصدی فروش خودروهای برقی و رسیدن به حجم یک میلیون دستگاه در این کشور، درست در زمانی که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند فروش خودرو در چین طی سال جاری کمتر از سال گذشته خواهد بود، مهم‌ترین دلیل برای رویکرد نوین مشتریان این بازار است.

یکی از دلایل خرید سهام دایملر توسط بایک، نگرانی آنها بابت از دست دادن خط تولیدشان در شهر پکن بوده که توسط دایملر راه‌اندازی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =