بورس

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند به‎رغم ادامه‎دار بودن این نوسان در ماه‌های آینده، در مجموع با توجه به تحلیل‌های تکنیکال روند رو به رشدی در انتظار خودرویی‌ها خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در پایان معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار، بسیاری از شرکت‌های خودرویی‌ سبزپوش شدند و پس از دو روز قرمز بودن در نهایت با رشد کمی همراه شدند. به گزارش دنیای خودرو، سهام شرکت‌های خودرویی که در دو روز گذشته عمدتا منفی بود، در پایان معاملات روز گذشته در نهایت مثبت شد.

سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، سایپا آذین، نیرو محرکه، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، چرخشگر و بهمن‎دیزل از جمله شرکت‌هایی بودند که روز گذشته را مثبت به پایان رساندند. اما نمادهایی مانند گروه بهمن، لنت ترمز ایران، صنایع ریخته‌گری ایران و فنرسازی خاور روز گذشته را با رنگ قرمز و منفی به پایان رساندند.

سایپا و ایران‎خودرو در جمع نمادهای پربیننده

روز گذشته همچنین تعداد دادوستدها در گروه خودرویی کمتر از روزهای گذشته بود و در مجموع طی 23هزار و 783 نوبت معاملاتی، 269میلیون و 178هزار سهم به ارزش بیش از 56میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

به این ترتیب خودرویی‌ها دیروز رتبه دوم در ارزش معاملات را به دست آوردند. همچنین در بین نمادهای شرکتی روز گذشته، سایپا و ایران‎خودرو در جمع نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گفتنی است تا پایان معاملات روز گذشته ارزش کل بازار معاملاتی گروه خودرویی به عدد 26هزار و 917 میلیارد تومان رسید. شاخص کل نیز در بازار بورس امروز  ۴۰۹ واحد رشد داشت و در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۲هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

شانس رشد خودرویی‎ها در تحلیل‎های فنی

با پایان فصل مجامع شرکت‌های خودرویی و مشخص‎شدن بحث سود و زیان این شرکت‌ها، نوسانات شدید در سهام آن‌ها دیده می‌شود. البته کارشناسان بازار سرمایه معتقدند به‎رغم ادامه‎دار بودن این نوسان در ماه‌های آینده، در مجموع با توجه به تحلیل‌های تکنیکال روند رو به رشدی در انتظار خودرویی‌ها خواهد بود.

چرا که بحث افزایش سرمایه این شرکت‌ها در پیش است و در صورتی که افزایش سرمایه انجام شود، می‌توان به رشد سهام خودرویی‌ها در ماه‌های آینده بسیار امیدوار بود.

افق رشد خودرویی‎ها در تحلیل‎های بنیادین

کارشناسان اجرای فرمول قیمت‎گذاری محصولات خودروسازان بر مبنای 5درصد زیر قیمت حاشیه بازار و آزادسازی قیمت‌ها را نیز در جذاب شدن سهام خودرویی‌ها موثر می‌دانند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که ثبات نرخ ارز و افزایش تولید خودروسازان می‌تواند تاثیر مثبتی روی سهام این گروه از شرکت‌های بورسی بگذارد. به این ترتیب با افزایش تحویل خودروها طی روزهای آینده و افزایش تولید خودرو می‌توان انتظار داشت که سهام خودرویی‌ها روند مثبتی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =