تایرهای OTR

این نوع از تایرها به‌طور کلی به ۷ دسته رادیال، بایاس، مقاوم در برابر حرارت (Heat resistant)، مقاوم دربرابر برش(Cut resistant)، با رویه‌ صاف (Smooth tread)، نیمه‌رویه (Half tread) و رویه‌سخت (Rock tread) تقسیم‌بندی می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تحقیق درباره انتخاب بهترین نوع تایر چهارچرخ‌های صنعتی، راهسازی و معادن یا همان OTRها بخش زیادی از هزینه صنایع فعال در این حوزه‌‌‌‌ها را تشکیل می‌دهد.جدای از اینکه اگر شیوه نگهداری از این تایرها با برنامه دقیقی همراه نباشد، این هزینه‌‌ها چند برابر می‌شوند. بنابراین بهتر است برای این وسایل سنگین سراغ مناسب‌ترین گزینه بروید و بازدیدهای دوره‌ای منظمی را برای بررسی مشکلات و تعمیر آنها درنظر بگیرید تا هزینه تعویض آنها کمتر شود.

انواع تایرهای OTR

این نوع از تایرها به‌طور کلی به ۷ دسته رادیال، بایاس، مقاوم در برابر حرارت (Heat resistant)، مقاوم دربرابر برش(Cut resistant)، با رویه‌‌ صاف (Smooth tread)، نیمه‌رویه (Half tread) و رویه‌سخت (Rock tread) تقسیم‌بندی می‌شود.

همچنین این نوع تایرها براساس شاخص تن بر مایل بر ساعت  نیز دسته‌بندی می‌شوند که نشانگر دمای قابل‌تحمل آنهاست. همچنین این شاخص نشان می‌دهد تایر انتخاب‌شده تا چه حد می‌تواند دمای داخل لاستیک را تحمل کند.

این نکته هنگام انتخاب تایر بسیار مهم‌ است، چرا که اپراتورها عموما توجهی به دمای تایر دستگاه خود نمی‌کنند، این درحالی است که گرما می‌تواند باعث تغییر شکل لاستیک شود.

زمانی که شما با یک فروشنده قابل اعتماد و آگاه معامله می‌کنید، انتخاب تایر کار ساده‌ای است. بسیاری از فروشندگان این تایرها افرادی هستند که به‌واسطه تامین نیاز بازار،  وارد این صنعت شده‌اند و می‌دانند برای هر کاربردی چه پیشنهادی را ارائه کنند. در واقع وقتی بدانند چه رقمی از معیار تن بر مایل بر ساعت (‌TMPH) برای شما مناسب است، بهترین گزینه را پیشنهاد می‌کنند.

برای محاسبه این معیار نیاز است ۵ مورد ذیل را ارائه کنید:

سرعت کارکرد دستگاه، تعداد چرخ‌‌های آن، نوع ابزار استفاده شده روی خودرو، میانگین پیمایش در کل پروژه و نوع محیط کاربری.

نوع کاربری این دستگاه‌ها به ۱۳ نوع L-4, L-2, G-2, E-4, E-2, E-3, IND-4, L-3, L5-S, IND-5, L-5, E-3|L-3, E-4|L-4 بخش‌بندی می‌شود. در این میان شاید برخی تصور کنند خریداری گران‌‌ترین تایر به صرفه‌ترین گزینه باشد، اما این اشتباه است زیرا اگر هزینه‌ خرید این محصول را صرف مشاوره خرید کنید، سودآوری بیشتری خواهید داشت. چون ممکن است یک تایر OTR گران نتواند به بهترین وجه در محیط عملیاتی شما کار کند.

این مورد را هم درنظر داشته باشید که در محیط‌های کاری احتمال بروز صدمه به تایر بسیار بیشتر از جاده و مسیرهای هموار است. این مورد هم اهمیت نگهداری صحیح از این تایرها را بالا می‌برد و هم نشان می‌دهد درصورت خریداری تایر گران که بیشتر از نیاز شماست، ضرر بزرگی خواهید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =