بورس

روز گذشته ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۸۵۰میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به 2میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری نمادهای بزرگ و تاثیر گذار خودرویی روند مثبتی را طی کردند، بهطوریکه نمادهای ایرانخودرو، پارسخودرو، سایپا، زامیاد، سرمایهگذاری رنا، گروه بهمن، مهرکام پارس، صنایع ریختهگری ایران، ریختهگری تراکتورسازی ایران، الکتریکخودرو شرق و ایرکا پارت صنعت مثبت شدند و در مقابل ‌نمادهای قطعات‌ اتومبیل ایران، نیرومحرکه، فنرسازی خاور، رادیاتور ایران، کمکفنر ایندامین، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگسازی مشهد، محورسازان ایران خودرو و سازهپویش منفی خوردند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 26هزار و 541 نوبت معاملاتی، 253میلیون و 755هزار سهم به ارزش 60میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 27هزارو222 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز روز گذشته با افزایش 37 واحدی در تراز 30هزارو 783 واحدی قرار گرفت.

خداحافظی موقت با رشدهای پایدار و مستمر

باتوجه به روندی که خودروسازان در بازار سهام بعد از مجامع سپری کردند، به نظر میرسد دیگر رشدهای پایدار و مستمر را حداقل تا زمانیکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها  انجام نشود، تجربه نخواهند کرد. اما در مقابل سهمهای کوچک قطعهساز توانستهاند با توجه به وضعیتی که بر گروه خودرویی حاکم است، نقدینگی خوبی را جذب کنند و رشدهای خوبی را به ثبت برسانند.

حال باید دید چنین وضعیتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. بر اساس این گزارش، روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد 8 واحدی در تراز ۲۵۴هزار و ۴۵۳ واحدی ایستاد. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام  به نیمه کانال ۲۵۴هزار واحدی نزدیک میشود و در صورت عبور از این سطح میتواند رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد.

محدوده مقاومتی پیش روی شاخص کل

روز گذشته ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۸۵۰میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به 2میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شد. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۲۵۸هزار و ۲۴۲ واحدی بالا رفت. بر این اساس، میتوان گفت در هفته پیش رو، مجددا شاخص با محدوده مقاومتی روبهرو است و روند اخیری که بازار را به این محدوده رسانده نیز قابلیت اتکای زیادی ندارد.

همچنان نقدینگی موجود در بازار میتواند در میان گروهها به حرکت ادامه دهد. در چنین وضعیتی بازگشت شاخص به زیر محدوده 250هزار واحد نیز میتواند قابل تصور باشد، اما باید دید آیا این امر در عمل روی خواهد داد یا اینکه شاخص کل به حرکت خزنده خود به سوی قله 260هزار واحدی ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =