تایر

تولید تایرهای پرایدی کافی است، ‌برای ساماندهی بازار فکری به حال محتکران کنید! تفاوت قیمت تایرهای پرایدی بین بازار و کارخانه هنوز بالاست. اتفاقی که باعث شده برخی رسانه‌ها با تحلیل اشتباه آن را به گردن تولیدکنندگان تایر بیندازند و به دنبال نحوه مصرف ارزهای دولتی تخصیص داده‌شده به شرکت‌های تایرساز باشند!

به گزارش «اخبار خودرو»، هر شخصی که اندک آشنایی با صنعت و بازار تایر داشته باشد، از مشکلات عدیده تولیدکنندگان تایر برای خرید و واردات مواداولیه موردنیازشان آگاه است. 

مشکلاتی  که در مواردی باعث تولید با حداقل ظرفیت و حتی تعطیلی چند روزه کارخانه‌ها شده بود.حال اما قیمت انواع تایرهای سواری به جز سایز پرایدی به قیمت‌های مصوب سازمان حمایت رسیده و تفاوت قیمت ها برای تایر پراید بین کارخانه و بازار به دستاویزی برای تخریب صنعت تایرو بازکردن راه واردات تبدیل شده است.

محمدرضا گنجی به نمایندگی از شرکت‌های تایرساز داخلی با گلایه از تخریب هرروزه علیه این صنعت گفت: انجمن صنفی صنعت تایر ایران باهمکاری ستاد تنظیم بازار،‌پس از یک سال تلاش موفق شد قیمت انواع تایر سواری تولید داخل در بازار را به قیمت‌های مصوب و حتی پایین‌تر از آن برساند. حال که بازار در تمام سایزها به تعادل رسیده است، عده‌ای تفاوت قیمت تایرهای پرایدی بین بازار و کارخانه را بهانه کرده‌اند تا توپ را به زمین تایرسازان بیندازند. 

وی با تاکید براینکه پراید درحال‌حاضر پرتیراژترین خودرو کشور است و نیاز بالایی به تایر این خودرو وجود دارد، گفت: نکته‌ای که باید توسط مسئولان نظارتی به خوبی دنبال شود، اینکه تایر پرایدی به میزان کافی در بازار موجود است اما قیمت آن با آنچه مصوب شده، تفاوت دارد. این نکته مهمی است و نشان می دهد تولید این نوع تایر در کارخانه‌های داخلی به میزان کافی انجام می‌شود اما در بازار و هنگام رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران تاکید کرد: اگر تایرهای پرایدی در بازار  موجود نبودند، می‌توانستیم تقصیر را به گردن تولیدکننده‌ها بیندازیم ‌اما در این شرایط که به هرتعدادی می‌توان این نوع تایر را خریداری کرد، نشان از تولید کافی این محصول در کارخانه‌ها دارد. 

پس باید سرنخ گرانی‌ها را در بازار گرفت تا مشخص شود چه افرادی اقدام به خرید تایر از عوامل توزیع کارخانه‌ها و احتکار آن در انبارهای خود می‌کنند. 

گنجی وجود تایر به مقدار کافی در بازار را نشان از عملکرد مثبت تایرسازان دانست و ادامه داد: بهتر است به جای  بازکردن راه برای واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند،‌ به فکر قطع کردن دست متخلفان بازار باشیم و تولیدکننده‌ها را برای خرید و تامین مواد اولیه یاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =