کد خبر: 225942
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
آفریقای جنوبی 

سه گروه خودروسازی مطرح دنیا (فولکس‌واگن، ب‌ام‌و و نیسان) در تلاش هستند که توسعه خودروهای برقی را به منطقه آفریقای جنوبی برسانند.

به گزارش «اخبار خودرو»، فعالین این کشور نیز برای اینکه از روند سبز شدن خودروها عقب نمانند، صحبت‌هایی در این مورد انجام داده‌اند. بنابراین آخرین قطعه این پازل مسئولین محلی هستند که با فراهم‌سازی مراحل عقد قرارداد، فناوری این خودروها را به یکی از جنوبی‌ترین کشورهای دنیا وارد کنند. 

مایک ماباسا، مدیرعامل اتحادیه خودروسازان آفریقای جنوبی ضمن اشاره به آغاز این صحبت‌ها، تایید کرد که برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان باید مراحلی را طی کنند. اولین قدم کاهش ۲۳ درصدی تعرفه واردات خودروهای برقی است تا خودروسازان بتوانند مشتریان را با این بازار آشنا کنند و در کنار آن به تحقیقات مورد نیاز برای هماهنگ شدن با شرایط جغرافیایی بپردازند.

ماباسا می‌گوید که صنعت خودرو حدود هفت درصد از کل اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد، ولی طی دو سال اخیر فقط یک درصد رشد از خود نشان داده است.

مایک وینترفیلد، مدیر منطقه آفریقای جنوبی نیسان می‌گوید: «این کشور باید برای خروج از وضعیت رکود به جلو حرکت کند و تکنولوژی‌های نو را در اختیار بگیرد. تمام دنیا در حال حرکت سریع هستند و اگر با آن‌ها همراه نشویم، پشت‌سر آنها باقی خواهیم ماند.» 

البته آفریقای جنوبی همیشه به عنوان هاب منطقه خود شناخته می‌شده است و این موضوع را می‌توان از حضور هفت خودروساز مطرح دنیا، از تویوتا گرفته تا ایسوزو، در خاک این کشور متوجه شد.

در سال گذشته حدود ۲۱۰ هزار دستگاه از محصولات تولیدشده در این کشور به اعضای اتحادیه اروپا صادر شده و این رقم فقط یک‌سوم از کل تولید داخلی این شرکت‌ها و حدود ۶۰ درصد از کل صادرات آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد. تا به‌امروز هیچ شرکتی علاقه‌مند به تولید محصولات تمام‌برقی یا پلاگین-هیبرید در آفریقای جنوبی نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =